Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som minsteufør fikk jeg endelig litt i bostøtte pga den dyre strømmen, men nå mister jeg den igjen. Ja, vi går mot en varmere årstid og vil bruke mindre strøm, men strømprisene er fortsatt høye ( selv med støtten fra regjeringen ) og matprisene har steget, de vil stige enda mer. Men allikevel fjerner de altså bostøtta. Det var moro så lenge det varte.. :( 

Anonymkode: 96104...b5c

• Liker 2
Gjest Pommen
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som minsteufør fikk jeg endelig litt i bostøtte pga den dyre strømmen, men nå mister jeg den igjen. Ja, vi går mot en varmere årstid og vil bruke mindre strøm, men strømprisene er fortsatt høye ( selv med støtten fra regjeringen ) og matprisene har steget, de vil stige enda mer. Men allikevel fjerner de altså bostøtta. Det var moro så lenge det varte.. :( 

Hva med bostøtte fra husbanken? Hvis du tjener under 20.100 brutto så har du rett på bostøtte der, så fremt du bor alene. Bor du med flere så er brutto maksgrensa litt høyere totalt, tror den øker per pers.

Tjener du mer enn 20.100 så føler jeg med deg, det er ikke lett å ha så lite trygd.. Har levd på 10.400kr siste to årene på AAP, håper nå på hjelp til å komme i arbeid.

Screenshot_20220324-105033_Chrome.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Her finnes det ikke kommunal bostøtte, lurer på om det er samme for TS?

Anonymkode: 2b72d...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i akkurat samme situasjon..kjempefint at de bare glemmer oss nå.. 

Anonymkode: b68d6...820

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig råd skal motivere folk ut i arbeid :ironi:(Det er ironi smiley - for de som ikke vet det) 

Anonymkode: b614e...1fe

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Pommen skrev (3 timer siden):

Hva med bostøtte fra husbanken? Hvis du tjener under 20.100 brutto så har du rett på bostøtte der, så fremt du bor alene. Bor du med flere så er brutto maksgrensa litt høyere totalt, tror den øker per pers.

Tjener du mer enn 20.100 så føler jeg med deg, det er ikke lett å ha så lite trygd.. Har levd på 10.400kr siste to årene på AAP, håper nå på hjelp til å komme i arbeid.

Screenshot_20220324-105033_Chrome.jpg

Minsteufør er rundt 21.000 brutto, så man får ikke bostøtte som minsteufør. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søkte opp kommunal bostøtte som dere skriver om, men kom inn på husbanken. Virker ikke som de har det her jeg bor.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, passer spesielt bra med de økte matprisene. Må vel begynne å gå til matutdeling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir ingen forskjell for meg. Er på minstesats selv (ikke ung), og søkte, men fikk beskjed om at inntekten min var for høy.

Anonymkode: 4d53f...dd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, passer spesielt bra med de økte matprisene. Må vel begynne å gå til matutdeling.

Ikke sant.. ja, det blir vel snart å måtte stille seg i den køen.  Tydelig at uføre er under " vanlige folk" ifølge millionær statsministeren vår. Blir kvalm!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ikke sant.. ja, det blir vel snart å måtte stille seg i den køen.  Tydelig at uføre er under " vanlige folk" ifølge millionær statsministeren vår. Blir kvalm!

Angående matutdeling, jeg har aldri stått i sånn kø før, men er det alltid nok til alle?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Angående matutdeling, jeg har aldri stått i sånn kø før, men er det alltid nok til alle?

Ts

Aner ikke, men det var jo et tidspunkt under pandemien de ikke hadde nok til alle. Vet ikke hvordan situasjonen er nå. Har (heldigvis) ikke kommet dit helt ennå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dårlig råd skal motivere folk ut i arbeid :ironi:(Det er ironi smiley - for de som ikke vet det) 

Ironi-smileyen har svart flagg som er sarkasmeflagget. Det hvite flagget er fredsflagg.

Anonymkode: 16a7f...85f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts

De går som regel tomme før køen er borte.

AnonymBruker
Skrevet

Om du flytter til Oslo,Bergen, kristiansand eller stavanger så kvalifiserer du til bostøtte, der får man særbehandling.

Anonymkode: 7a144...435

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene i Oslo, har minstesats uføretrygd og tjener 8 kr for mye for å få bostøtte. Det er så sykt det.. 8 kr!! 

Anonymkode: 560e9...02a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Om du flytter til Oslo,Bergen, kristiansand eller stavanger så kvalifiserer du til bostøtte, der får man særbehandling.

Anonymkode: 7a144...435

Eh nei..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor alene i Oslo, har minstesats uføretrygd og tjener 8 kr for mye for å få bostøtte. Det er så sykt det.. 8 kr!! 

Her i Arendal tjener vi minst et par tiere for mye. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du søkt om bostøtte de siste månedene? jeg bor også i Oslo, har ung ufør og har fått ca 2500 kr i bostøtte siden desember. Det har vært en midlertid ordning slik at flere har kunne få bostøtte pga dyr strøm. 

Anonymkode: 77704...824

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ironi-smileyen har svart flagg som er sarkasmeflagget. Det hvite flagget er fredsflagg.

Anonymkode: 16a7f...85f

Hvis du holder musen over denne smileyen, så står det ironi. 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...