rampeguri Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Jeg skal lage marsipankake for første gang på mange år og har vel aldri hatt en spesiell oppskrift på sukkerbrød jeg har brukt. Så - hva er kgs foretrukne oppskrift på sukkerbrød? I tillegg vil jeg ha forslag til fyll. Planen er å dele bunnen i tre. I det ene laget skal jeg ha bringebær fra egen hage. Men hva skal jeg ha i det andre? Forslag?
Amossa Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Verdens beste sukkerbrødbunn, som du alltid lykkes med er denne: https://frutimian.no/2016/05/20/sann-baker-du-perfekt-sukkerbrod/ Det fine er at oppskriften viser hvor mye av alle ingredienser etter hvor stor form du skal steke. I tillegg skriver fru Timian detaljert slik at den som ikke er så bakekyndig også klarer det. 1
rampeguri Skrevet 24. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2022 Amossa skrev (Akkurat nå): Verdens beste sukkerbrødbunn, som du alltid lykkes med er denne: https://frutimian.no/2016/05/20/sann-baker-du-perfekt-sukkerbrod/ Det fine er at oppskriften viser hvor mye av alle ingredienser etter hvor stor form du skal steke. I tillegg skriver fru Timian detaljert slik at den som ikke er så bakekyndig også klarer det. Tusen takk! Har du forslag til fyll?
Amossa Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Vi er ikke så glad i marsipankake i min familie, men jeg lager ofte bløtkake som deles i tre. Da bruker jeg vaniljekrem (hjemmelaget) i ett av lagene og friske bær på det andre. Noen ganger legger jeg lettsukret bær på snittflaten, og rører resten med krem. Da blir kaken høy og flott. Hos oss er vi heller ikke glad i veldig søte kaker, så jeg bruker ikke mye sukker verken i bær eller krem. Vi liker at det smaker litt frisk av bærene. Men det er jo en smakssak
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Jeg synes bringebær, banan og valnøtter er godt. Gul krem mellom ett av lagene:) Anonymkode: d2f38...20b
Brunhilde Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Jeg er også veldig glad i oppskriften til Fru Timian, har aldri mislyktes med den. Jeg pleier å ha bringebærkrem som et lag og vaniljekrem som det andre. Husk å dynke så kaken ikke blir tørr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå