AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Har hatt midlertidig stillinger med turnuslinjer i forskjellige stillingsprosenter i snart et år. Ble først helt og så delvis sykemeldt i to måneder og skal friskmeldes igjen fra 1. april. Nåværende turnus jeg er satt opp på, går også ut da. Men nå sier leder at han ikke stoler på at jeg er frisk og vil ikke gi meg flere turnuser, og får ta til takke med bare ekstravakter. Har jeg noen rettigheter her? Og et spørsmål til: skal det skrives ny arbeidskontrakt for hver nye turnuslinje jeg begynner i? Anonymkode: 37799...4d6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Her ville jeg tatt kontakt med TV på arbeidsplassen og fagforeningen. Anonymkode: cc3c3...89e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Her ville jeg tatt kontakt med TV på arbeidsplassen og fagforeningen. Anonymkode: cc3c3...89e Jeg er ikke organisert og sjekker rundt hvor jeg evt burde melde meg inn. Men fint om noen her med peiling kan svare meg. Anonymkode: 37799...4d6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Om det skal skrives ny kontrakt for hver turnuslinje kommer an på hva som står i kontrakten fra før. Hvilke rettigheter du har for fornyelse av kontrakt kommer an på årsak til behov for midlertidig ansettelse, hvilke stillingsprosent du har hatt, hvor lenge du har hatt de ulike stillingsprosentene, og behov for videre bemanning og kompetanse. Anonymkode: 234c3...45f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Om det skal skrives ny kontrakt for hver turnuslinje kommer an på hva som står i kontrakten fra før. Hvilke rettigheter du har for fornyelse av kontrakt kommer an på årsak til behov for midlertidig ansettelse, hvilke stillingsprosent du har hatt, hvor lenge du har hatt de ulike stillingsprosentene, og behov for videre bemanning og kompetanse. Anonymkode: 234c3...45f Takk for svar. Skjønner det ikke er et ensbetydende svar her. Vet du om det er lov å trekke tilbake turnus jeg er satt opp på fremtidig? Anonymkode: 37799...4d6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Skjønner det ikke er et ensbetydende svar her. Vet du om det er lov å trekke tilbake turnus jeg er satt opp på fremtidig? Anonymkode: 37799...4d6 Å trekke turnuser du er satt opp på virker ulovlig. Ganske sikker. Å ikke gi deg nye virker desverre lovlig. Ikke lov å si at det er fordi du potensielt kan bli syk, men de skriver vel noe annet. Sånn jeg forstår. Desverre er vikariater ikke særlig gunstig situasjon å være I. Anonymkode: 91e6d...c24
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å trekke turnuser du er satt opp på virker ulovlig. Ganske sikker. Å ikke gi deg nye virker desverre lovlig. Ikke lov å si at det er fordi du potensielt kan bli syk, men de skriver vel noe annet. Sånn jeg forstår. Desverre er vikariater ikke særlig gunstig situasjon å være I. Anonymkode: 91e6d...c24 Det du skriver høres sannsynlig ut alt sammen. Hater vikariater. Har søkt fast jobb et annet sted og håper å kunne si farvel fra sommeren av. Anonymkode: 37799...4d6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Antar du er vikar og ikke midlertidig ansatt, men når vikariatet går ut har du ikke rett på et nytt. Har du skrevet under på nytt vikariat kan de ikke trekke dette tilbake uten saklig grunn. Du kan gå ekstravakter og må da få kontakt på det, viser du deg som en stabil arbeidstakere etter sykdom er det sannsynlig at du kan få ett nytt vikariat over tid. Uansett kan det være lurt å fortsette å søke på en fast stilling. Anonymkode: 58b8b...9b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå