AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Hadde en ufrivillig abort forrige uke pga. store misdannelser, var i uke 12. Jeg leser at noen klarer å bli gravid nesten rett etter en abort. Det jeg lurer på, er hva som kjennetegner dere som har opplevd det? 1.Hvor mange uker på vei var dere da svangerskapet måtte avbrytes? 2.Når fikk dere eggløsning tilbake? 3.Hvor mye/lenge blødde dere? 4.Fikk dere eggløsning mens dere fremdeles blødde, eller kan ikke eggløsning skje mens man blør eller spotter? Jeg synes jeg ikke blør så veldig mye. Blødde mye dagen aborten ble gjennomført, både blod og klumper. Men på kvelden da jeg kom hjem, var det veldig lite. Som en av de siste dagene i en vanlig mens. Har fremdeles, på dag 7 etter aborten blødninger tilsvarende en av de siste dagene i en vanlig mens. Hadde forventet mye mer blødning siden jeg var 12 uker på vei. Jeg trenger ikke engang bytte bind hver dag, gjør det kun av hygieniske årsaker ikke pga. blodmengder. Hva er normalt? Har kjøpt clearblue lilla digital eggløsningstest, men er det lurt å starte med de i helgen f.eks.? Eller vil de bli positive pga. hcg som jeg fremdeles har i blodet? Har lest fra amerikanske kilder at det ikke er nødvendig å vente med sex til man slutter å blø, som man blir fortalt i Norge. Og spesialist på Rikshospitalet sa noe lignende; en uke er nok, da er risiko for infeksjon så lite at det er bare å prøve om man føler seg psykisk klar for det, selv om man blør. Tenker at det er det de som lykkes kjapt med å bli gravide igjen gjør? De begynner med sex igjen så tidlig at de ikke går glipp av den første eggløsningen? Anonymkode: ee5cf...800
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Må legge til at jeg er 40 (41 senere i år), og er livredd for at dette var min siste sjanse. Er det noen her som har klart å bli gravide igjen etter å ha måttet avbryte svangerskapet i uke 12 ca., og fått et friskt barn? Anonymkode: ee5cf...800
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hadde en ufrivillig abort forrige uke pga. store misdannelser, var i uke 12. Jeg leser at noen klarer å bli gravid nesten rett etter en abort. Det jeg lurer på, er hva som kjennetegner dere som har opplevd det? 1.Hvor mange uker på vei var dere da svangerskapet måtte avbrytes? 2.Når fikk dere eggløsning tilbake? 3.Hvor mye/lenge blødde dere? 4.Fikk dere eggløsning mens dere fremdeles blødde, eller kan ikke eggløsning skje mens man blør eller spotter? Jeg synes jeg ikke blør så veldig mye. Blødde mye dagen aborten ble gjennomført, både blod og klumper. Men på kvelden da jeg kom hjem, var det veldig lite. Som en av de siste dagene i en vanlig mens. Har fremdeles, på dag 7 etter aborten blødninger tilsvarende en av de siste dagene i en vanlig mens. Hadde forventet mye mer blødning siden jeg var 12 uker på vei. Jeg trenger ikke engang bytte bind hver dag, gjør det kun av hygieniske årsaker ikke pga. blodmengder. Hva er normalt? Har kjøpt clearblue lilla digital eggløsningstest, men er det lurt å starte med de i helgen f.eks.? Eller vil de bli positive pga. hcg som jeg fremdeles har i blodet? Har lest fra amerikanske kilder at det ikke er nødvendig å vente med sex til man slutter å blø, som man blir fortalt i Norge. Og spesialist på Rikshospitalet sa noe lignende; en uke er nok, da er risiko for infeksjon så lite at det er bare å prøve om man føler seg psykisk klar for det, selv om man blør. Tenker at det er det de som lykkes kjapt med å bli gravide igjen gjør? De begynner med sex igjen så tidlig at de ikke går glipp av den første eggløsningen? Anonymkode: ee5cf...800 37 år. Mistet i uke 8. Sluttet å blø ca etter 8 dager. Spottet litt her og der frem til neste mens. Hadde positive el tester i 3, 5 uker. Samme med gtest. Fant aldri el den syklus. Fikk mensen 3 uker og 4 dager etter sa'en. Først da var både el og gtester negativ igjen. Hadde el på dag 13 etter det. Nå venter jeg bare på ikmdagen 🙉😅 Anonymkode: 786a3...2b5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 37 år. Mistet i uke 8. Sluttet å blø ca etter 8 dager. Spottet litt her og der frem til neste mens. Hadde positive el tester i 3, 5 uker. Samme med gtest. Fant aldri el den syklus. Fikk mensen 3 uker og 4 dager etter sa'en. Først da var både el og gtester negativ igjen. Hadde el på dag 13 etter det. Nå venter jeg bare på ikmdagen 🙉😅 Anonymkode: 786a3...2b5 Håper du lykkes denne syklusen. Jeg tok en graviditetstest i dag, den var svak/medium, så håper at kanskje om en uke eller to er den negativ. Er det mulig å få eggløsning selv om man har positive graviditetstester? Anonymkode: ee5cf...800
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Håper du lykkes denne syklusen. Jeg tok en graviditetstest i dag, den var svak/medium, så håper at kanskje om en uke eller to er den negativ. Er det mulig å få eggløsning selv om man har positive graviditetstester? Anonymkode: ee5cf...800 Aner ikke. Følte ikke at jeg hadde eggløsning den første syklusen. Kjenner eggløsninga ganske godt til vanlig og kjente absolutt ingenting. Spotta litt her og der også. Rar syklus ialllefall. Blødde også veldig lite 1 mensen. Trengte bare truseinnlegg. Men virker som normat denne syklus igjen med el og alt 😅 Saaaatser på at det traff nå. Men har ingen forhåpning 😝 Men ser jo at det er mange så blir gravid 2 uker etter abort så alt er visst mulig 😆 Anonymkode: 786a3...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå