AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Hei, jeg er nå i mammapermisjon. Jeg har akkurat flyttet til et annet sted i landet, men ikke sagt opp jobben enda, da jeg vil vente litt med dette. Vet noen om arbeidsgiver vil få noe beskjed om at jeg har flyttet og se dette? Anonymkode: 75caa...3f4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Det er ingenting som gjør at arbeidsgiver skal ha tilgang til folkeregisteropplysninger bare i kraft av å være arbeidsgiver, men om dere jobber et sted med tilgang til sånt (NAV, politi etc) kan vedkommende eventuelt (uten at det er greit eller innafor altså, men rent teknisk mulig) sjekke det ut dersom de fikk for seg at de "mistenkte" noe - men det vil ikke komme varsel eller noe slikt nei. Ville dog vært obs på lønnsslipper dersom du får dem tilsendt i posten (vi har dem bare på intranet så da jeg var i mammaperm uten tilgang til systemene får jeg mine i posten) - disse vil komme i retur dersom de sendes til gammel adresse og da kan lønnskontoret ta kontakt med leder og be om riktig adresse, slik at leder da vil ta kontakt med deg for den (evt dobbeltsjekke posten.no om du har endret postadresse også - noe som jo anbefales, og denne (samt andre nettkataloger) kan jo alle sjekke). (Aller helst ville jeg jo bare sagt i fra men vet jo det finnes mange ymse arbeidsgivere der ute og at du kan ha god grunn til å la være). Anonymkode: 4df4f...08c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Sannsynligvis fremkommer det i skattekortet ditt dersom du har endret folkeregistrert adresse. Men så kommer det litt an på hvilke utbetalingsmodell som er valgt i permisjonstiden. Enten så får arbeidsgiver refundert fra NAV og betaler ut direkte til deg eller så betaler NAV direkte pengene til deg. Uansett så er det nok veldig lite relevant og har null betydning for arbeidsgiver hvor du oppholder deg i tiden du har permisjon. Anonymkode: 4d589...840
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, jeg er nå i mammapermisjon. Jeg har akkurat flyttet til et annet sted i landet, men ikke sagt opp jobben enda, da jeg vil vente litt med dette. Vet noen om arbeidsgiver vil få noe beskjed om at jeg har flyttet og se dette? Anonymkode: 75caa...3f4 Hva gjør du i oppsigelsesperioden din, flytter tilbake? Spør egentlig fordi jeg er nysgjerrig Arbeidsgiver bryr seg ikke om hvor du har permisjon. Anonymkode: e70ab...813
Gjest Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjør du i oppsigelsesperioden din, flytter tilbake? Spør egentlig fordi jeg er nysgjerrig Arbeidsgiver bryr seg ikke om hvor du har permisjon. Anonymkode: e70ab...813 Er vel vanlig å si opp 3 mnd før permisjon er slutt?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Jeg flyttet selv uten å si i fra til arbeidsgiver, og den nye adressen står jo på lønnsslipp blant annet. Så de ser det jo. Anonymkode: def98...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå