AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Kan man reise utenlands hvis man vet man har korona? Fikk feber i går, testa positivt i dag.. Er i veldig dårlig form, så holder meg jo inne til jeg er feberfri og frisk. Men kan jeg reise om formen er grei på lørdag? Føles ikke helt bra. Men folk er jo på jobb og gjør alt mulig med korona nå. Så tror ikke reisefølget mitt sier "åja, såklart bør du være hjemme😊". Frykter mer "Hvis ikke du er halvdød, så skal du være med!!" Anonymkode: f6780...79b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 4 d etter du testet positivt. Etter det er du good to go Anonymkode: e58f1...100 2
reiseglad Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Kommer ikke det an på hvor du skal reise? Hva er reisemålet? 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Hvilket land? Du bør jo være sikker på at det ikke testes der du kommer. Anonymkode: 2249a...12a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 4 d etter du testet positivt. Etter det er du good to go Anonymkode: e58f1...100 Nja, kommer an på landet, ville ikke akkurat tatt sjansen på Kina feks.. Anonymkode: 2249a...12a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 4 d etter du testet positivt. Etter det er du good to go Anonymkode: e58f1...100 Testa i dag, skal reise lørdag. Bare 2 dager det. Venter på pcr-svar nå. Landet jeg skal til krever 2 vaksiner. Men hvis pcr er positiv så føles det ikke særlig greit å reise. Anonymkode: f6780...79b
Mezzosoprena Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Testa i dag, skal reise lørdag. Bare 2 dager det. Venter på pcr-svar nå. Landet jeg skal til krever 2 vaksiner. Men hvis pcr er positiv så føles det ikke særlig greit å reise. Anonymkode: f6780...79b No shit Sherlock!! 8
Daria Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Jeg skjønner ikke at dette er noe å lure på - selvfølgelig skal du ikke reise og utsette alle rundt deg for smitte to dager etter en positiv test. Er ikke dette åpenbart for alle som ikke har bodd under en stein i skogen de siste to årene? 12
zemer Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Er du frisk så kan du dra. Pcr er pos lenge, men sjekk med landet du skal til. God bedring. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Jeg hadde blitt lyn forbannet hvis du satt deg i nærheten av meg på reisen og smittet meg med korona!!!!!!!!!!!!! 😡😡😡😡😡😡😡 Kan ikke folk være så snille å tenke litt på andre enn seg selv????? Anonymkode: 91882...7c5 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Testa i dag, skal reise lørdag. Bare 2 dager det. Venter på pcr-svar nå. Landet jeg skal til krever 2 vaksiner. Men hvis pcr er positiv så føles det ikke særlig greit å reise. Anonymkode: f6780...79b Hold deg hjemme!! Anonymkode: 91882...7c5 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 zemer skrev (3 minutter siden): Er du frisk så kan du dra. Pcr er pos lenge, men sjekk med landet du skal til. God bedring. Det er ikke sånn at man får bot om man drar i et sånt tilfelle akkurat, men man anbefales å tenke seg, og ta hensyn. Man anbefales å være hjemme i fire dager, evt lenger hvis man er syk. Mener du virkelig ts skal dra, og smitte halve flyet??? Isåfall en utrolig egoistisk handling!!! Anonymkode: 91882...7c5 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Skrevet 24. mars 2022 Min mann er lege og han sier at man smitter en til to dager før man selv tester positivt, og at de aller fleste også smitter etter de fire hjemmedagene, så du er en smittebombe nå. Hold deg hjemme og ta et kollektivt ansvar for svarte svingende!😬 Anonymkode: 7db68...3cf 6
zemer Skrevet 24. mars 2022 #14 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde blitt lyn forbannet hvis du satt deg i nærheten av meg på reisen og smittet meg med korona!!!!!!!!!!!!! 😡😡😡😡😡😡😡 Kan ikke folk være så snille å tenke litt på andre enn seg selv????? Anonymkode: 91882...7c5 Hadde det vært ok med andre sykdommer? Eller er mange ekstra redd korona pga all media dekning og stenging av landet osv? 5
zemer Skrevet 24. mars 2022 #15 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke sånn at man får bot om man drar i et sånt tilfelle akkurat, men man anbefales å tenke seg, og ta hensyn. Man anbefales å være hjemme i fire dager, evt lenger hvis man er syk. Mener du virkelig ts skal dra, og smitte halve flyet??? Isåfall en utrolig egoistisk handling!!! Anonymkode: 91882...7c5 Hva med andre smittsomme sykdommer? Er det ok bare fordi det ikke er covid? 4
Daria Skrevet 24. mars 2022 #16 Skrevet 24. mars 2022 zemer skrev (3 minutter siden): Hva med andre smittsomme sykdommer? Er det ok bare fordi det ikke er covid? Jeg forventer at folk holder seg hjemme når de vet de har smittsomme sykdommer, uansett om det er covid, influensa eller vannkopper - det trodde jeg faktisk var en selvfølge. 10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #17 Skrevet 24. mars 2022 zemer skrev (2 minutter siden): Hva med andre smittsomme sykdommer? Er det ok bare fordi det ikke er covid? Jeg drar ikke av gårde om jeg har skikkelig influensa heller, eller spysjuka og lignende. Jeg går ikke i selskaper eller på jobb når jeg er syk med noe smittsomt heller, såpass tenker jeg jo på andre rundt meg. Ekstra kjipt må det være å få korona når man endelig har satt seg på et fly og skal avgårde på kanskje den første ferien på to år.. kanskje er det eldre eller kronisk syke på flyet som skal på tur, også får de ødelagt hele turen sin. Kanskje blir de også alvorlig syk, kanskje får de long covid.. Hvordan noen med viten og vilje kan sette andre folk i vansker på denne måten, er for meg helt sjokkerende! Og: Korona er ikke influensa, korona er fortsatt alvorlig i mange tilfeller, og kan skape langvarige problemer og død. Anonymkode: 91882...7c5 7
zemer Skrevet 24. mars 2022 #18 Skrevet 24. mars 2022 Daria skrev (23 minutter siden): Jeg forventer at folk holder seg hjemme når de vet de har smittsomme sykdommer, uansett om det er covid, influensa eller vannkopper - det trodde jeg faktisk var en selvfølge. Nå skrev ts, om hun var frisk.
zemer Skrevet 24. mars 2022 #19 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg drar ikke av gårde om jeg har skikkelig influensa heller, eller spysjuka og lignende. Jeg går ikke i selskaper eller på jobb når jeg er syk med noe smittsomt heller, såpass tenker jeg jo på andre rundt meg. Ekstra kjipt må det være å få korona når man endelig har satt seg på et fly og skal avgårde på kanskje den første ferien på to år.. kanskje er det eldre eller kronisk syke på flyet som skal på tur, også får de ødelagt hele turen sin. Kanskje blir de også alvorlig syk, kanskje får de long covid.. Hvordan noen med viten og vilje kan sette andre folk i vansker på denne måten, er for meg helt sjokkerende! Og: Korona er ikke influensa, korona er fortsatt alvorlig i mange tilfeller, og kan skape langvarige problemer og død. Anonymkode: 91882...7c5 Det kan jammen infulensa og!! 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Skrevet 24. mars 2022 zemer skrev (3 minutter siden): Det kan jammen infulensa og!! Siterte du feil avsnitt nå? Uansett, ja jeg skrev jo at jeg holder meg hjemme om jeg har influensa også. Anonymkode: 91882...7c5 1
Anbefalte innlegg