AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Hei! I februar så gikk kontrakten min ut, men jeg har fortsatt å jobbe i bedriften, dog i en litt annen type stilling, da noen har tatt over min. Jeg vet jeg burde fått ny kontrakt på plass før februar gikk ut, men sjefen min er 6 timer unna og ikke veldig tilgjengelig (for meg i alle fall). Så nå lurer jeg jo veldig på hva lønnen min er, da jeg synes det er litt rart å arbeide og ikke vite hva jeg får.. Har sendt han SMS, e-post (da han etter to uker ikke svarte på sms) og prøvd å ringe. Jeg vet andre i bedriften har hatt kontakt med han, så føler meg også ganske ignorert og at det er frekt. Kan lønnen min reduserer feks 50kr i timen uten at jeg får beskjed om det? Eller kan jeg da si at det er ugyldig? Ikke at jeg vet om det blir noe endring, men jeg får jo ingen respons! Føler det bare er utrolig rotete. Anonymkode: 015c3...08b
anonymbruker2312 Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Dette var svært uprofesjonelt. Er det noen andre innenfor ledelsen som du kunne ha kontaktet? Eller kun han? Lønnen din kan reduseres ja, i og med at kontrakten din gikk ut. Men dette må du få beskjed om før måneden starter. Jeg ville nok ha revurdert arbeidsplassen, dette er ikke normalt, og ikke minst uakseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (3 minutter siden): Dette var svært uprofesjonelt. Er det noen andre innenfor ledelsen som du kunne ha kontaktet? Eller kun han? Lønnen din kan reduseres ja, i og med at kontrakten din gikk ut. Men dette må du få beskjed om før måneden starter. Jeg ville nok ha revurdert arbeidsplassen, dette er ikke normalt, og ikke minst uakseptabelt. Jeg har hatt en del kontakt med regnskapsføreren, hun har fått beskjed om lønnen min er endret, kan jo spørre henne. Selv om jeg ikke føler det er hennes rolle å informere meg. Jepp, foten min er ute av arbeidsplassen, har siste dag neste uke. Har kun jobbet litt ekstra vakter da de er underbemannet. Tenkte å fortsette, da jeg i utgangspunktet trives, men siste spiker i kista gikk da en kollega som nesten nettopp har begynt fikk høyere lønn enn jeg har hatt. (Hn trenger fortsatt en del hjelp fra meg, jeg har jobbet der i over ett år mer og VET jeg gjør en bedre jobb). Anonymkode: 015c3...08b
anonymbruker2312 Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt en del kontakt med regnskapsføreren, hun har fått beskjed om lønnen min er endret, kan jo spørre henne. Selv om jeg ikke føler det er hennes rolle å informere meg. Jepp, foten min er ute av arbeidsplassen, har siste dag neste uke. Har kun jobbet litt ekstra vakter da de er underbemannet. Tenkte å fortsette, da jeg i utgangspunktet trives, men siste spiker i kista gikk da en kollega som nesten nettopp har begynt fikk høyere lønn enn jeg har hatt. (Hn trenger fortsatt en del hjelp fra meg, jeg har jobbet der i over ett år mer og VET jeg gjør en bedre jobb). Anonymkode: 015c3...08b Du må nok spørre henne, da din litt av en "sjef" ikke responderer deg. Du kan jo nevne til henne at du ikke får noe respons og velger heller å spørre henne om informasjonen. For en urettferdig behandling av ansatte, du bør i alle fall ikke fortsette der lenger. Er ikke noe man får gjort for å "endre" de, eneste løsningen er å finne seg en annen jobb.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Jobber du nå uten kontrakt ville jeg kontaktet verneombud og/eller tillitsvalgt. Jeg er verneombud på min arbeidsplass og dette er ansolutt noe jeg ville hjulpet deg med. At kollegaen din tjener mer kan ha med relevant erfaring og ansiennitet fra tidligere å gjøre. Spiller ikke rolle om hen er dårligere enn deg da. Du skal heller ikke vite lønnen til din kollega. Anonymkode: e983e...b38
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Har du snakket med fagforeningen din? Anonymkode: 06ba8...2f3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jobber du nå uten kontrakt ville jeg kontaktet verneombud og/eller tillitsvalgt. Jeg er verneombud på min arbeidsplass og dette er ansolutt noe jeg ville hjulpet deg med. At kollegaen din tjener mer kan ha med relevant erfaring og ansiennitet fra tidligere å gjøre. Spiller ikke rolle om hen er dårligere enn deg da. Du skal heller ikke vite lønnen til din kollega. Anonymkode: e983e...b38 Vi har ikke noe verneombud/tillitsvalgt på jobb. Han har ingen ansiennitet/erfaring fra tidligere, jeg har flere års erfaring i bransjen. Handler vel mest om at han smisket med sjefen og det har ikke jeg gjort. Hvorfor skal man ikke snakke om lønn? Han fortalte den selv til meg, han som tok det opp. Anonymkode: 015c3...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå