Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart gå fra mannen, men jeg bekymrer meg for hva andre skal si, familie etc. min familie er veldig liten, vi har mest å gjøre med hans familie. Søsteren hans vet hvordan ting er og blir ikke overrasket, men foreldrene blir nok det, og jeg er redd de skal bli sint på meg for at jeg ødelegger familien. Men dette familielivet ødelegger meg, og jeg og ungene får det bedre når jeg blir alene.

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: f89fb...754

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen som ønsker å bli skilt men folk har ikke noe med hvorfor dere blir skilt. Hvis du mener at du og ungene får det bedre alene uten han så sier det mye synes jeg. Gjør det du mener er rett for deg og ungene 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bytt ut sinne med skuffelse. Foreldrene hans har vel ingen grunn til å bli sinte? 

Anonymkode: dd7b3...18a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da foreldrene mine skilte seg (mor gikk) ble ikke min farmor overrasket. Hun ser jo hvordan sønnen er og så likhetene med hans far/hennes avdøde ektemann, som heller ikke var enkel å leve med.

Tenker at det kan hende at hans negative sider er kjent for dem fra før og at du like sannsynlig kommer til å bli møtt med forståelse. 

Anonymkode: 89e30...565

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Mann 51 her. Jeg også grudde meg til dette, og hadde forestillinger om hvordan alle kom til å reagere. Det ble imidlertid ikke sånn jeg hadde trodd. Min mor som jeg fryktet mest ble lei seg, men hadde skjønt det ville komme. De fleste andre ble kanskje litt skuffet men mest lei seg på våre vegne. Fikk masse omtanke og gode ønsker fra alle kanter. Alle skjønte at dette ikke er noe vi gjorde for moro skyld. 

Legg vekk det hun over her sier om "hans negative sider", det er bare Kvinneguidenpiss om at mannen alltid er den "onde". 

Anonymkode: 00cdf...775

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, det er ikke slik at det alltid blir bedre for ungene at man skilles. Det spørs helt hvordan det har vært og hvordan barnefordelingen blir. De vil uansett få mindre oppfølging da det bare er en voksen som til enhver tid skal følge dem opp. Tiden strekker da sjelden til om man har flere barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å oppleve at andre kommer til deg og hinter om tema skilsmisse/brudd, fordi de selv egentlig vet at de bør gå, men ikke tør (ennå). De menneskene ser opp til deg og tenker at du er tøff som tør å ta ansvar for eget liv. Og det er du. Valget er lett å tenke, men krevende å gjennomføre. Lykke til! 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forresten, det er ikke slik at det alltid blir bedre for ungene at man skilles. Det spørs helt hvordan det har vært og hvordan barnefordelingen blir. De vil uansett få mindre oppfølging da det bare er en voksen som til enhver tid skal følge dem opp. Tiden strekker da sjelden til om man har flere barn

Teiteste jeg har lest i dag. I de fleste forhold er det alltid en som tar mer ansvar enn den andre, de som sier noe annet de lyver. Ved brudd må begge ta ansvar i sin tid. I forhold freerider som regel en av partene, samtidig som begge tror de er like involverte. 

Anonymkode: 596d8...8ef

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke bry deg om hva andre tenker rundt en skilsmisse. Du skal bry deg om hva som er best for deg du TS. 

Anonymkode: 23353...372

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også på dette og ingenting slo til. Ikke bekymre deg. Mest sannsynlig stiller familien opp! Og gjør de det ikke sier det ingenting om deg og ditt valg. Du må gjøre det du må gjøre, alt annet kommer i annen rekke og er noe du kan forholde deg til senere.

Anonymkode: 852a7...e4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Teiteste jeg har lest i dag. I de fleste forhold er det alltid en som tar mer ansvar enn den andre, de som sier noe annet de lyver. Ved brudd må begge ta ansvar i sin tid. I forhold freerider som regel en av partene, samtidig som begge tror de er like involverte. 

Du generaliserer veldig her, kanskje nettopp du har disse erfaringene.

Nå er det imidlertid slik, at den som "freerider" på husets oppgaver (slik du ser det), kanskje bruker tiden med barna til lek, lekser, kjøring, TV-kos etc. istedenfor å lage middag og støvsuge etc. 

Dessuten, hva du ser på som "freeriding" er ikke nødvendigvis det partneren ser på som "freeriding". Det er kanskje derfor mange blir skilt. 

Når du blir alene med barna (i din uke) må du gjøre alt dette selv. Du må støvsuge, lage mat, hjelpe med lekser, trøste, kle på, kjefte, kose, vaske opp, rydde, betale, kjøre, gå på foreldremøter, følge i bursdager, organisere... 

Det blir ikke så mye tid til lekser, TV-kos og annen "mindre viktig" oppfølging da ... og egentid er etter "klokka sent på kvelden". 

Lykke til !

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal snart gå fra mannen, men jeg bekymrer meg for hva andre skal si, familie etc. min familie er veldig liten, vi har mest å gjøre med hans familie. Søsteren hans vet hvordan ting er og blir ikke overrasket, men foreldrene blir nok det, og jeg er redd de skal bli sint på meg for at jeg ødelegger familien. Men dette familielivet ødelegger meg, og jeg og ungene får det bedre når jeg blir alene.

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: f89fb...754

Drit i hva de andre måtte mene. Dette er mellom deg og mannen... Snart eksmannen. Andre i familien har ingenting med å blande seg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Maleficenta said:

Drit i hva de andre måtte mene. Dette er mellom deg og mannen... Snart eksmannen. Andre i familien har ingenting med å blande seg 

Likevel betyr det en hel del for de fleste av oss mennensker som faktisk har empati.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det imidlertid slik, at den som "freerider" på husets oppgaver (slik du ser det), kanskje bruker tiden med barna til lek, lekser, kjøring, TV-kos etc. istedenfor å lage middag og støvsuge etc. 

Dessuten, hva du ser på som "freeriding" er ikke nødvendigvis det partneren ser på som "freeriding". Det er kanskje derfor mange blir skilt. 

Når du blir alene med barna (i din uke) må du gjøre alt dette selv. Du må støvsuge, lage mat, hjelpe med lekser, trøste, kle på, kjefte, kose, vaske opp, rydde, betale, kjøre, gå på foreldremøter, følge i bursdager, organisere... 

Det blir ikke så mye tid til lekser, TV-kos og annen "mindre viktig" oppfølging da ... og egentid er etter "klokka sent på kvelden". 

Lykke til !

hva spiller det for rolle? Ts skriver jo i hi at hun og barna får det bedre etter en skillsmisse. Tenker ikke hun sier det uten grunn

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Likevel betyr det en hel del for de fleste av oss mennensker som faktisk har empati.

jamen nå er dette ts sitt liv. Skal hun leve livet på en måte som gjør henne lykkelig eller skal hun leve fir å please andre som ikke har med å bestemme over hennes liv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mann 51 her. Jeg også grudde meg til dette, og hadde forestillinger om hvordan alle kom til å reagere. Det ble imidlertid ikke sånn jeg hadde trodd. Min mor som jeg fryktet mest ble lei seg, men hadde skjønt det ville komme. De fleste andre ble kanskje litt skuffet men mest lei seg på våre vegne. Fikk masse omtanke og gode ønsker fra alle kanter. Alle skjønte at dette ikke er noe vi gjorde for moro skyld. 

Legg vekk det hun over her sier om "hans negative sider", det er bare Kvinneguidenpiss om at mannen alltid er den "onde". 

Eh? Det er min egen far jeg omtalte, tror du virkelig ikke jeg har blitt godt kjent med de sidene hans i løpet av oppveksten?

Mannen er ikke alltid den onde nei, men i mine foreldres ekteskap var han det.

Anonymkode: 89e30...565

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forresten, det er ikke slik at det alltid blir bedre for ungene at man skilles. Det spørs helt hvordan det har vært og hvordan barnefordelingen blir. De vil uansett få mindre oppfølging da det bare er en voksen som til enhver tid skal følge dem opp. Tiden strekker da sjelden til om man har flere barn. 

Fan er det fotballags kommentar? Hun sier allerede at hun har dårlig samvittighet - og så kommer du med dette? Klart det beste er å være mamma papp og barn i samme familie men det er er lass av grunner til at dette ikke alltid er tilfelle.

Blir så utrolig provosert av sånne bedreviter kommentarer - for min del var AKKURAT slike synspunkt grunnen til at jeg ble værende i er voldelig ekteskap alt for lenge - og jo - vi har det alle MYE bedre nå.

skjerp deg

Anonymkode: 01eb5...185

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Fan er det fotballags kommentar? Hun sier allerede at hun har dårlig samvittighet - og så kommer du med dette? Klart det beste er å være mamma papp og barn i samme familie men det er er lass av grunner til at dette ikke alltid er tilfelle.

Blir så utrolig provosert av sånne bedreviter kommentarer - for min del var AKKURAT slike synspunkt grunnen til at jeg ble værende i er voldelig ekteskap alt for lenge - og jo - vi har det alle MYE bedre nå.

skjerp deg

Anonymkode: 01eb5...185

Dette er ikke en bedreviterkommentar, det er en ren observasjon basert på egne og andres erfaringer. Alle som skilles gjør det ikke på grunn av vold og misbruk, de fleste skilles av helt andre årsaker. 

Legg merke til at jeg sier "det er ikke alltid bedre for ungene at man skilles". Her i kvinneguiden er konsensus at det "alltid er bedre", det er det altså ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Maleficenta said:

hva spiller det for rolle? Ts skriver jo i hi at hun og barna får det bedre etter en skillsmisse. Tenker ikke hun sier det uten grunn

Det spørs jo helt hvordan hun har hatt det/har det. Dersom skilsmissen er en ren egotripp får kanskje hun det bedre men ikke barna. 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at ingen sier noe stygt.

Jeg ble skilt pga psykisk vold. Det sa jeg ikke til andre enn foreldre og et par venninner. De fleste ble overrasket, men spurte om de kunne hjelpe med noe praktisk eller noe annet. Ingen sa noe stygt, hvorfor skulle de det?

Anonymkode: 1fb05...46e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykke til !

Jeg lever dette livet, og har gjort det i flere år. Det er langt fra så travelt som det du forsøker å legge frem her. Jeg har aldri droppet en dugnad eller et foreldremøte. FAU har jeg og vært i. Støvsuging, vasking og rydding kan man fint gjøre på kveldstid eller når barna er hos den andre forelderen.  

Hvis du anstrenger deg så skjønner du at jeg ikke mener at de som jobber i hjemmet eller følger opp ungene «.freerider».  Det er de som lar den ene parten ta alt som gjør det, mens man selv jobber ekstra, trener, har hobbyer etc. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...