AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Jeg fant ut i går kveld at jeg er gravid. Har bodd med samboer i 6mnd og er i starten av 20-årene. Samboer er litt eldre og har fast jobb og eier huset. Jeg har ikke jobb eller noenting og jeg er nå gravid. Dette var alt for tidlig, men vi ønsker å beholde❤️ Hva gjør vi nå? Eller jeg da, uten jobb? Hvor kan jeg jobbe som gravid og få jobb som gravid? Er 1 mnd om ikke mindre, på vei tror vi. trenger sårt råd og tips Anonymkode: 0b506...800
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Får håpe du ikke kommer til å angre Anonymkode: e419e...6a2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Begynn å søk jobber nå, du trenger ikke opplyse om at du er gravid, og det er ulovlig av arbeidsgiver å spørre Studerer du noe? Om ikke ville jeg anbefalt å melde deg opp til et fleksibelt nettstudium nå for å ha rettigheter til fødselsstipend om du ikke får jobb før babyen kommer. Husk at pappaen kan ha rett på foreldrepenger når barnet blir født om du fyller aktivitetskravet. Reglene er også akkurat endret slik at far kan ha foreldrepenger i åtte uker tror jeg det var, uten at du trenger å dekke aktivitetskravet! Gratulerer så mye Dette går bra selv om det ikke var planlagt. Anonymkode: ff415...1bc 6
Skalperud Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Gratulerer 🥰Hadde meldt meg som vikar hos mange barnehager og skoler 😊 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Du kan selvfølgelig jobbe som vikar! Hør på sykehjem, i barnehage eller butikk. Lykke til ❤ Anonymkode: 8c98c...850 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Søk alt av jobb du kan få nå, kontakt vikarbyrå osv. Holder du f.eks. ut 6 måneder på et kundesenter eller som assistent innen helse har du sikret deg betalt permisjon. Søk deg samtidig inn på studie til høsten som en reserveplan. Da kan du få stipend, og hvis du fortsetter på studiet etter fødsel kan far ta permisjon samtidig. Det ordner seg uansett, men både jobb og studier vil betale seg i lang tid. PS: Husk å registrere deg som jobbsøker hos NAV i dag. Anonymkode: 4450a...88d 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Gratulerer så mye! ❤ dette kommer til å gå bra! Jeg hadde også meldt meg inn som vikar i forskjellige bhg. Det er stort behov for vikarer nå. Du får i verste fall engangsstønad og om økonomien blir trang så kan du prøve å finne en deltids jobb og jobbe noen timer pr dag/uke etter babyen er født. Anonymkode: ab4d3...8b6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Lykke til, det kommer du og ikke mins barnet til å trenge. Anonymkode: dd238...329
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Det går helt fint å jobbe mens du er gravid. Ikke opplys om at du er gravid og skaff deg en jobb asap. Jeg arbeidet som Portør ved et av landets sykehus samtidig som jeg studerte 100%. Ble sykemeldt i uke 36 pga bekkensmerter (1 uke før permisjonen startet). Fikk litt tilpasninger på jobb mest mtp at magen ble i veien i akutte situasjoner som mottak av luftambulanse. I andre svangerskap var jeg gravid da jeg begynte i 100% vikarstilling (lærer). Varslet da jeg var 12 uker på vei. Ble sykemeldt litt over en mnd før fødsel pga trøbbel hos barnet. Klarer du å tjente nok og holde ut så lenge som mulig får du foreldrepenger. Ellers er engangsstønad en mulighet. Din samboer har også rett på foreldrepenger, i sin periode. Kanskje får du fortsette i jobben du får nå etter permisjonen. Evt studere eller ta fagbrev når barnet begynner i barnehage. Dette går så fint! Masse lykke til❤️ Anonymkode: 888c0...88d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Du kan stort sett jobbe med det samme som når du ikke er gravid (med noen unntak). Hvilke jobber søkte du før du ble gravid? Søk de samme jobbene. På min arbeidsplass ansatte de nylig en som var gravid. De visste at hun er gravid, og hun rekker ikke å begynne i stillingen før permisjonen begynner. De la ut annonse for å finne vikar dagen etter at de hadde skrevet kontrakt med henne. Ikke alle diskriminerer gravide. Du må bare finne et sted som ser verdien i å ansette deg uansett. Anonymkode: d5566...03b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 Først og fremst: hvorfor har du ikke jobb? Anonymkode: 66751...25a 2
saltvann Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 Jobb som vikar på skole, barnehager, eldrebolig og institusjoner. Jobb så mye du kan og les deg opp på rettigheter du har. Så kan de hende du blir sykemeldt på slutten av graviditeten. I sommer så er det sikkert mange som ønsker ekstra hjelp. 1
Christina82 Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå