Gå til innhold

E-konsultasjon med fastlegen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går omtrent aldri til fastlegen pga legeskrekk🙈 Nå har jeg derimot mannet meg opp til en e-konsultasjon som en start.
Å sende en problemstilling via 3-konsultasjon koster like mye som konsultasjon ved oppmøte. Da jeg skrev til legen oppdaget jeg fort at jeg kke klarte å nevne alle de viktige faktorene for problemstillingen. Med kun 1000 tegn.  Tenker derfor jeg vil sende en litt mer utfyllende melding i tillegg under samme problemstilling. 

Vet dere om jeg betaler for en eller to konsultasjoner da? Altså om jeg sender to meldinger til  fastlegen som handler om samme problemstilling. Betaler jeg 270 kr per melding eller per problemstilling?

Følger helsenorge sitt system.

Anonymkode: d5555...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler egenandel pr svar fra legen. Dvs jeg har mulighet til å skrive svar til meldingen jeg skrev før legen svarer uten å betale ekstra. Du kan og skrive lenger tekst i et dokument og legge det ved som en pdf. Jeg gjorde det en gang jeg måtte gi mer utfyllende informasjon. 

Anonymkode: 29847...30a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg betaler egenandel pr svar fra legen. Dvs jeg har mulighet til å skrive svar til meldingen jeg skrev før legen svarer uten å betale ekstra. Du kan og skrive lenger tekst i et dokument og legge det ved som en pdf. Jeg gjorde det en gang jeg måtte gi mer utfyllende informasjon. 

Anonymkode: 29847...30a

Takk for godt og nyttig svar❤️

Anonymkode: d5555...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet til legen ganske mange ganger (eller jeg synes det..7 kanskje?) Det har vært to typer:

- Litt «enkle» spørsmål som jeg ikke gadd bestille time for. Betalt for en time, selv om jeg stilte oppfølgingsspørsmål etter at han svarte. Ikke aktuelt for meg å betale for det? Da går jeg heller bort der altså..på vanlig time. Hadde tatt seg ut om du på en vanlig konsultasjon ikke fikk si/spør om noe mer etter første gang legen åpna munnen? 😂 Selvsagt med begrensninger da..

- Flere ganger har jeg avtalt å sende noe skriftlig, som var vanskelig for meg å få ut der og da. Da anbefalte han å skrive i et dokument og legge som vedlegg, for da var det ingen begrensninger. Dette er ang samme emnet hver gang, og jeg har faktisk kun betalt for den første. (Oppstarten, som han svarte på, siden har jeg lagt det som «svar» under, og da er det ingenting han svarer på - bare leser til neste gang jeg kommer).

Anonymkode: b98ea...334

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke laste opp filer da? Feks pdf? Så kan du skrive alt i et vedlegg istedet. 

Anonymkode: 1999f...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1000 tegn bør være mer enn nok til å beskrive hovedpunktene... 

Anonymkode: 4b59b...c9a

Skrevet

Legen min sier at hvis jeg føler jeg ikke får plass til alt jeg ønsker å ta opp i en melding på e-konsultasjonsmelding, så kan jeg legge det til som en tekstfil, helst pdf. Jeg gjorde det da han skulle skrive en grundig legeerklæring, da spurte han om jeg kunne skrive utfyllende om min hverdag og hvordan min tilstand påvirket den.

Men som det er skrevet over her, hvis du bare føler du har litt lite plass, kan du starte i hovedmeldingen, og så skrive videre i flere ekstra meldinger, nesten som på Twitter. Det koster ingenting ekstra å legge til flere meldinger i den samme e-konsultasjonen, så lenge det gjelder det samme du opprinnelig skrev om. Har du andre spørsmål etter et par dager, oppretter du ny e-konsultasjon.
E-konsultasjonene blir også telt opp for frikortet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...