Gå til innhold

Er 40-43 kvm for lite for en 2 roms?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen av disse små leilighetene har en liten balkong og da får man jo nesten et rom ekstra, men har oppdaget at praktisk romløsning er alfa og omega når det er så lite.

Noen erfaringer ?

Anonymkode: 6d5b4...824

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lunaris
Skrevet

Det høres ok ut om man er én person.

AnonymBruker
Skrevet

Er den for liten for deg, så er den stor nok for meg. 🤷‍♀️ Men jeg bare leier da, så jeg er ikke så nøye på det. 

Anonymkode: 858e4...a0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er den for liten for deg, så er den stor nok for meg. 🤷‍♀️ Men jeg bare leier da, så jeg er ikke så nøye på det. 

Anonymkode: 858e4...a0e

Min forrige leilighet var en tre roms på 67 kvm med enebolig del skråtak og balkong.

Nå når jeg skal kjøpe på nytt har jeg bare råd til en voksen roms som er 25 kvm mindre.

Kjipt men pga prisveksten i samfunnet er boligmarkedet er spinnvilt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har femti og måtte kvitte meg med en del møbler fra den forrige leiligheten jeg hadde. Stuen er myyyye mindre. 

Anonymkode: a60af...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min forrige leilighet var en tre roms på 67 kvm med enebolig del skråtak og balkong.

Nå når jeg skal kjøpe på nytt har jeg bare råd til en voksen roms som er 25 kvm mindre.

Kjipt men pga prisveksten i samfunnet er boligmarkedet er spinnvilt.

Ts

Mye autocorrect🙈

Mente å skrive at jeg solgte en treroms med en del skråtak og balkong på 67 kvm og nå har jeg bare råd til en toroms på 40-43 kvm pga prisstigning i boligmarkedet.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har femti og måtte kvitte meg med en del møbler fra den forrige leiligheten jeg hadde. Stuen er myyyye mindre. 

Anonymkode: a60af...928

Er nødt til å kvitte meg med nesten alle møblene fra forrige leilighet, og kjøpe sovesofa i stuen til studenten, istedenfor at han har eget rom hos meg når han er på helgebesøk.

Kjipt at jeg i en alder av drøyt 50 må leve i en hybelleilighet, men har funnet ut at det er bedre å eie min lille bolig istedenfor å leie og betale ned på husvertens lån.

Ts

Skrevet

For en person uten barn føler jeg at 40-43 kvm er nok. Jeg har bodd på 35 kvm (1 soverom) med samboer, og det ble for trangt, men hadde vært greit om det bare var meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (6 minutter siden):

For en person uten barn føler jeg at 40-43 kvm er nok. Jeg har bodd på 35 kvm (1 soverom) med samboer, og det ble for trangt, men hadde vært greit om det bare var meg. 

Har barn men ikke boende hos meg fast.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Her i byen får man treroms på den størrelsen, så syns det der høres romslig ut.

Anonymkode: 127c6...144

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er nødt til å kvitte meg med nesten alle møblene fra forrige leilighet, og kjøpe sovesofa i stuen til studenten, istedenfor at han har eget rom hos meg når han er på helgebesøk.

Kjipt at jeg i en alder av drøyt 50 må leve i en hybelleilighet, men har funnet ut at det er bedre å eie min lille bolig istedenfor å leie og betale ned på husvertens lån.

Ts

Det synes jeg er ett trist syn, du går altså heller fra å bo i større og bedre og til lite og trangt, fordi du selv mener du i 50åra ikke kan drive og betale ned på andres huslån? Det et jo ikke bare det du gjør når du leier, du bor og lever jo også. Om du bare stresser med å kjøpe noe fordi det er kjipt å leie ved 50 er det jo synd, i stede for å gi seg litt mer tid vente og spare mer? 

Anonymkode: 2e406...515

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fint bodd sånn, hvis det er en bod. For litt av problemet blir jo hvor man skal gjøre av alt, som kofferter, sesongklær, julepynt osv. 

Anonymkode: 7b4d1...26e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på 43 kvm med balkong og det er helt greit for en person. Om man skal sammenligne seg med andre, så bor jeg midt i Oslo og har en relativt stor leilighet for en singel kvinne på min alder. For en singel kvinne på enhver alder vil jeg tro 😅

Jeg savner ikke større stue eller kjøkken, det er helt perfekt for meg.

Men jeg kunne hatt litt større bad, litt større soverom og litt mer lagringsplass. Jeg har mye klær.

Dog så er det en fordel at man må rydde og kaste litt også, så man ikke drukner i ting.

Skulle gjerne hatt det ekstra rommet til hjemmekontor eller gjester, det blir neste leilighet.

Men for all del, jeg trives  så godt her at selv om jeg har råd til større nå så har jeg ikke lyst å flytte :)

Anonymkode: fc9d9...d17

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne på 40 kvm,  fungerer helt fint. Fordelen er at man er tvunget til å rydde opp jevnlig og ikke samle masse tull.

Anonymkode: 31c1d...167

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det synes jeg er ett trist syn, du går altså heller fra å bo i større og bedre og til lite og trangt, fordi du selv mener du i 50åra ikke kan drive og betale ned på andres huslån? Det et jo ikke bare det du gjør når du leier, du bor og lever jo også. Om du bare stresser med å kjøpe noe fordi det er kjipt å leie ved 50 er det jo synd, i stede for å gi seg litt mer tid vente og spare mer? 

Boligmarkedet er dyrt og det er vanskelig å finne noe i den størrelsen jeg hadde for 3 år siden da jeg solgte min forrige leilighet.

Har bodd borte i tre år men skal nå flytte tilbake til byen.

Skal jeg leie koster det 10 000,- for 40-45 kvm, så jeg får det ikke noe særlig større på leiemarkedet

Helt til årsskiftet så jeg på tre roms, men nå koster to roms det samme som tre roms gjorde i fjor fordi prisen har steget mye og det er færre leiligheter ute.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen bodde på 43kvm, med liten balkong og to boder (kjeller+loft). Det fungerte for oss, men vi hadde altfor mange ting. Føles langt bedre hvis man klarer begrense antall eiendeler! Vi hadde stor åpen stue- og kjøkkenløsning og romslig soverom, men lite bad. Skulle gjerne hatt større bad, men alt i alt, levde vi greit der 😊

Anonymkode: f5f02...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Min første leilighet var 46 kvm (toroms) med veldig god planløsning. Føltes som god plass for 1 person. Føler planløsning har mye å si her

Anonymkode: 39614...552

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man klarer ikke å spare opp i takt med boligprisveksten, mest sannsynlig. Mye bedre å kjøpe noe billigere og heller spare i den, og kjøpe et større objekt i neste runde.

Anonymkode: ef95a...183

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...