AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Hei! Jeg kom hjem fra jobb kl 23 ikveld, og hjemme møtte det meg en full samboer. Snakket med samboer hele 3 ganger på tlf ikveld mens jeg var på jobb, og han nevnte ikke en eneste gang at han satt hjemme alene å drakk.. Han kjøpte en flaske brennevin igår for å feire med et lite glass med sin far, ellers har vi sjeldent sånt stående. Jeg er gravid og vi har ikke festet på lenge, men samboer tar seg en øl hjemme i ny og ne, men gir aldri uttrykk for er behov for å dra på fest/bar, så har følt at han edruelige perioden vi er i har vært behagelig for begge, uten at jeg har sagt noe som helst på det for hans del. Skal sies at jeg ikke liker hvordan han blir med et glass for mye og merker det veldig godt på adferden hans, og både jeg og han har vansker med å skjønne når det er påtide å stoppe inntaket. Ikveld har han drukket 1/2 flaske brennevin 40% alene hjemme og sa ingenting når jeg kom hjem. Oppdaget det grunnet adferden og at han sto å svaiet. Konfronterte han med dette her og sa at jeg blir ukomfortabel av at han drikker sånne mengder hjemme alene, og at det virket som han forsøkte å skjule det. Også forsøkte han å juge om inntaksmengde. Fikk ingen forståelse for min reaksjon nå ikveld vertfall, og han gikk til slutt å la seg. Personlig synes jeg ikke man som voksne mennesker skal sitte hjemme å drikke på den måten alene og skjule det?? Får ANGST for at det kommer til å utvikle seg til et større problem senere i livet, da han flere ganger før tydelig ikke evner å begrense seg og blir ganske full. Er onsdag og samboer er småpjusk av covid, og synes selv det var lurest å drikke det vekk sa han bla. Er jeg helt tett eller er det å anse som helt greit??? Anonymkode: e8be9...df7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Du er hysterisk. Anonymkode: 7f67f...11f 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 På måten du beskriver adferden hans når han drikker, så ja. Han har et alkoholproblem, og bør ikke røre det. Anonymkode: dc5a4...71f 2
MollyJones Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Tja - jeg hadde også synes det var ubehagelig, men om det skjer en gang så ville jeg nok ikke konkludert med alkoholproblem. 1
anonymbruker2312 Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Alkoholproblem vil nok si at en person drikker nesten hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Det å ta seg en øl i ny og ne hjemme er vel helt normalt. Kan forstå at du ser på det som noe "alvorlig" da han drikker 40% alene, men det hadde vært noe annet om dette skjedde flere ganger i uken. Syns du skal ta det litt mer rolig, og se hva som skjer videre. Du kan jo forklare på en rolig måte at dette er ikke noe du er særlig begeistret over, særlig når dere venter barn sammen. For slike ting kan jo bli en vane etterhvert, i tillegg til at det kan føre til flere alkohol-mengder senere. Kanskje han har det vanskelig og vil skjule følelsene sine? Eller at han bare rett og slett liker å drikke noen ganger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå