Gjest Adobyen Skrevet 23. mars 2022 #1 Del Skrevet 23. mars 2022 Kan det gjøres bedre eller gjør UDI nok med de ressursene de har? Jeg forstår begge sider. Flyktningene er slitne og forventer.. og tolker vokser ikke på trær. Daglig leder i Ukrainsk forening Øst-Norge vil gå til rettssak mot UDI. Dette må jo kunne løses på en bedre måte. https://www.nrk.no/osloogviken/ukrainske-mykhailo-matte-vaere-tolk-for-150-personer-da-han-tok-familien-til-ankomstsenteret-i-rade-1.15903906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. mars 2022 #2 Del Skrevet 23. mars 2022 Tenker at de først og fremst har kommet vekk fra krigen og til ett trygt land. Alt skjedde fort, så at det ikke er 100% her er som forventet. De bygger nå opp små byer her hvor de kan bo, men det er av brakker i ett øde område kanskje ikke det beste. Blir spennende å følge den rettsaken om den blir noe av. De får ihvertfall god helsehjelp her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 23. mars 2022 #3 Del Skrevet 23. mars 2022 zemer skrev (20 minutter siden): Tenker at de først og fremst har kommet vekk fra krigen og til ett trygt land. Alt skjedde fort, så at det ikke er 100% her er som forventet. De bygger nå opp små byer her hvor de kan bo, men det er av brakker i ett øde område kanskje ikke det beste. Blir spennende å følge den rettsaken om den blir noe av. De får ihvertfall god helsehjelp her. Jeg håper at det løser seg på beste måte, men skjønner kombinasjonen sliten og litt kort lunte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. mars 2022 #4 Del Skrevet 23. mars 2022 Adobyen skrev (2 minutter siden): Jeg håper at det løser seg på beste måte, men skjønner kombinasjonen sliten og litt kort lunte. Er nok mange andre som også er i den situasjonen dessverre. Det er en balansegang. Se til Polen. Hørte nå om parkeringsvakten som ga bot til en feil parkert bil i Bergen, de var fra Ukraina og den boten skulle han aldri skrevet ut. Ikke så lett for parkeringsvakten å snappe opp alt da. Kan også stille spørsmål om de kan parkere hvor de vil?🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 23. mars 2022 #5 Del Skrevet 23. mars 2022 (endret) Ja, sånn " vi skal saksøke UDI " og "skammelig av Norge" er akkurat det man bør skrike høyt om når man ankommer et land som flyktning. Det er bare å fortsette sånn hvis de ønsker å bli behandlet/sett på som resten av asyl/flyktningene som kommer til Norge. Dvs. Hvis de ønsker å snu folkeopinionen som i utgangspunktet er veldig positivt innstilt til å hjelpe ukrainere. Hadde jeg måtte flykte fra et krigshelvete i Norge -med flere hundretusen nordmenn - til Frankrike, så hadde jeg iallfall ikke florert i franske aviser med trusler om søksmål mot den franske staten. Da hadde jeg vært takknemlig for at jeg var trygg og at landet jeg ankom er vennlig innstilt mot meg/folket mitt og PRØVER SÅ GODT DE KAN å hjelpe. Endret 23. mars 2022 av Jr.Garcon 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 23. mars 2022 #6 Del Skrevet 23. mars 2022 Adobyen skrev (36 minutter siden): Daglig leder i Ukrainsk forening Øst-Norge vil gå til rettssak mot UDI. Dette må jo kunne løses på en bedre måte. Det er itte til å tru, altså 🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. mars 2022 #7 Del Skrevet 23. mars 2022 Jr.Garcon skrev (6 minutter siden): Ja, sånn " vi skal saksøke UDI " og "skammelig av Norge" er akkurat det man bør skrike høyt om når man ankommer et land som flyktning. Det er bare å fortsette sånn hvis de ønsker å bli behandlet/sett på som resten av asyl/flyktningene som kommer til Norge. Dvs. Hvis de ønsker å snu folkeopinionen som i utgangspunktet er veldig positivt innstilt til å hjelpe ukrainere. Hadde jeg måtte flykte fra et krigshelvete i Norge -med flere hundretusen nordmenn - til Frankrike, så hadde jeg iallfall ikke florert i franske aviser med trusler om søksmål mot den franske staten. Da hadde jeg vært takknemlig for at jeg var trygg og at landet jeg ankom er vennlig innstilt mot meg/folket mitt og PRØVER SÅ GODT DE KAN å hjelpe. Dette!!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. mars 2022 #8 Del Skrevet 23. mars 2022 Jr.Garcon skrev (8 minutter siden): Ja, sånn " vi skal saksøke UDI " og "skammelig av Norge" er akkurat det man bør skrike høyt om når man ankommer et land som flyktning. Det er bare å fortsette sånn hvis de ønsker å bli behandlet/sett på som resten av asyl/flyktningene som kommer til Norge. Dvs. Hvis de ønsker å snu folkeopinionen som i utgangspunktet er veldig positivt innstilt til å hjelpe ukrainere. Hadde jeg måtte flykte fra et krigshelvete i Norge -med flere hundretusen nordmenn - til Frankrike, så hadde jeg iallfall ikke florert i franske aviser med trusler om søksmål mot den franske staten. Da hadde jeg vært takknemlig for at jeg var trygg og at landet jeg ankom er vennlig innstilt mot meg/folket mitt og PRØVER SÅ GODT DE KAN å hjelpe. Har du flyktet fra krig? Om ikke, kan ikke du uttale deg om hvordan du hadde vært.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. mars 2022 #9 Del Skrevet 23. mars 2022 Curiousine skrev (Akkurat nå): Har du flyktet fra krig? Om ikke, kan ikke du uttale deg om hvordan du hadde vært.. Men, en kan da heller ikke sette sine egne borgere til side? Vet om en liten gutt på 7 år i Polen som står på liste for benmargen transplantasjon. Han kommer nå lenger bak i køen pga denne krigen. Er det virkelig greit at han kanskje dør for å hjelpe andre? Beklager, men dette gjør ihvertfall meg irritert!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. mars 2022 #10 Del Skrevet 23. mars 2022 zemer skrev (1 minutt siden): Men, en kan da heller ikke sette sine egne borgere til side? Vet om en liten gutt på 7 år i Polen som står på liste for benmargen transplantasjon. Han kommer nå lenger bak i køen pga denne krigen. Er det virkelig greit at han kanskje dør for å hjelpe andre? Beklager, men dette gjør ihvertfall meg irritert!! Det har ikke jeg nevnt noe om. Jeg har sagt at man ikke uttale seg om hvordan man selv hadde oppført seg om man flyktet fra krig, med mindre man har flyktet fra krig selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. mars 2022 #11 Del Skrevet 23. mars 2022 Curiousine skrev (Akkurat nå): Det har ikke jeg nevnt noe om. Jeg har sagt at man ikke uttale seg om hvordan man selv hadde oppført seg om man flyktet fra krig, med mindre man har flyktet fra krig selv. Myndighetene har ett stort ansvar her også for egne borgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 23. mars 2022 #12 Del Skrevet 23. mars 2022 (endret) Curiousine skrev (7 minutter siden): Har du flyktet fra krig? Om ikke, kan ikke du uttale deg om hvordan du hadde vært.. Trenger ikke å ha flyktet ifra krig for å forstå at å måtte stå i "kø" for å bli registrert i løpet av 14 timer i en krisesituasjon ikke er noe som bryter imot "menneskerettighetene", lizm... Dette er jo ABSURD! Det skjønner jo alle 😂 Jeg har jo selv ventet 12 timer på pass, lizm Shame, shame, shame, altså Curiousine skrev (2 minutter siden): Det har ikke jeg nevnt noe om. Jeg har sagt at man ikke uttale seg om hvordan man selv hadde oppført seg om man flyktet fra krig, med mindre man har flyktet fra krig selv. Om du hadde oppført deg sånn - så hadde du ikke "flyktet" ifra "krig".... Enkelt og greit... Endret 23. mars 2022 av Beeblebrox 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. mars 2022 #13 Del Skrevet 23. mars 2022 zemer skrev (Akkurat nå): Myndighetene har ett stort ansvar her også for egne borgere. Ja selfølgelig å det har ikke jeg nevnt med et ord om du ser lenger oppe.. Jeg har sagt at jr. Garcon ikke kan uttale seg om hvordan han hadde oppført seg om han måtte flykte fra krig med mindre han har gjort det selv. Om han ikke har opplevd situasjonen selv så kan ikke han vite hvordan han hadde vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 23. mars 2022 #14 Del Skrevet 23. mars 2022 (endret) Curiousine skrev (20 minutter siden): Har du flyktet fra krig? Om ikke, kan ikke du uttale deg om hvordan du hadde vært.. Han som uttalte seg på vegne av den ukrainske foreningen har vært bosatt i Norge siden 2012... Men premisset for argumentet ditt er uansett ugyldig, så det har jeg ikke noen kommentar til. Poenget mitt er at man bør kun uttrykke hva man savner, mangler, ønsker av hjelp / økt hjelp, uten å komme med trusler mot de som du er avhengig av at gir deg hjelpen. Lokale representanter fra ukrainske foreninger som ikke har flyktet fra krigen, bør i det minste etterstrebe det - syns nå jeg. Endret 23. mars 2022 av Jr.Garcon 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. mars 2022 #15 Del Skrevet 23. mars 2022 Beeblebrox skrev (4 minutter siden): Trenger ikke å ha flyktet ifra krig for å forstå at å måtte stå i "kø" for å bli registrert i løpet av 14 timer i en krisesituasjon ikke er noe som bryter imot "menneskerettighetene", lizm... Dette er jo ABSURD! Det skjønner jo alle 😂 Jeg har jo selv ventet 12 timer på pass, lizm Shame, shame, shame, altså Om du hadde oppført deg sånn - så hadde du ikke "flyktet" ifra "krig".... Enkelt og greit... De fleste vet at de IKKE kan uttale seg om situasjoner de ikke har vært i.. Selvsagt må de vente når det plutselig kommer mer trykk enn det vanligvis gjør, men som sagt så har jeg ikke nevnt noe om det. Jeg svarte på: "Hadde jeg måtte flykte fra et krigshelvete i Norge -med flere hundretusen nordmenn - til Frankrike, så hadde jeg iallfall ikke florert i franske aviser med trusler om søksmål mot den franske staten. Da hadde jeg vært takknemlig for at jeg var trygg og at landet jeg ankom er vennlig innstilt mot meg/folket mitt og PRØVER SÅ GODT DE KAN å hjelpe." Man kan godt tenke seg til hvordan man ville oppført seg, men man kan ikke vite det før man står i situasjonen selv. Hva med å svare på det jeg faktisk skriver enn noe helt annet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. mars 2022 #16 Del Skrevet 23. mars 2022 Jr.Garcon skrev (4 minutter siden): Han som uttalte seg på vegne av den ukrainske foreningen har vært bosatt i Norge siden 2012... Men premisset for argumentet ditt er uansett ugyldig, så det har jeg ikke noen kommentar til. Poenget mitt er at man bør kun uttrykke hva man savner, mangler, ønsker å av hjelp / økt hjelp, uten å komme med trusler mot de som du er avhengig av at gir deg hjelpen. Det er absolutt ikke ugyldige.Er bare du som ikke innser at du ikke kan uttale deg om hvordan du hadde oppført deg om du var i en situasjon du aldri hadde vert i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 24. mars 2022 #17 Del Skrevet 24. mars 2022 Curiousine skrev (Akkurat nå): Det er absolutt ikke ugyldige.Er bare du som ikke innser at du ikke kan uttale deg om hvordan du hadde oppført deg om du var i en situasjon du aldri hadde vert i. Ser du hopper over at han som uttalte seg har bodd her siden 2012 og ikke flyktet fra noen krig, så da ser ikke jeg noe poeng med å svare deg mer🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 24. mars 2022 #18 Del Skrevet 24. mars 2022 (endret) Curiousine skrev (9 minutter siden): De fleste vet......................................................... ALLE vet.... Du trenger ikke engang tenke over det. Det er allerede innebygd, og sitter i ryggraden din... Om du noen gang har møtt noen som flyktet ifra noe, eller har gjort det selv - så vet du også at bare det å komme seg unna det de flyktet ifra er "himmelen"... Det å stå i kø er det ingen som "flykter" som klager på... Edit : "Hva med å svare på det jeg faktisk skriver enn noe helt annet?" Hva var det du egentlig skrev, da? Endret 24. mars 2022 av Beeblebrox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Brumme Skrevet 24. mars 2022 #19 Del Skrevet 24. mars 2022 Kastet ut beboere fra Tuneheimen vandrerhjem i Sarpsborg for å huse flyktninger – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio dette er bare begynnelsen. Skoleunger synger for Ukraina, samler inn penger på vaffelsalg, det er faen ikke måte på. Det er krig og elendighet andre steder i verden, men det gir vel Norge faen i så lenge de ikke er hvite. Hvem vet hvor mange som blir permanent værende i Norge og tynner ut rekken med etniske nordmenn enda mer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 25. mars 2022 #20 Del Skrevet 25. mars 2022 En polakk jeg kjenner sa til meg før flyktningene ankom Norge: Bare vent, så fort de kommer vil de begynne å kreve masse ting. Dere kommer til å få mange problemer med dem, de oppfører seg som om hele verden skylder dem noe. Ser ut som at han hadde rett i det. Flyktningene blir tatt imot av et trygt land og vurderer allerede å saksøke staten. Jaja 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå