Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frustrasjon og utblåsning! Jeg fant ingen tråd for dette, men føler det kommer opp i tide og utide, både med en selv og med andre gravide.

Hvorfor føler alle at det er deres rett til og legge seg opp i hvordan man løser ting? 

• Kroppen din kommer til og være helt ødelagt, du vet ikke hvordan…

• Du bør ha full permisjon selv, du vet ikke hvor krevende det er…

• Du skal jo amme, så du burde jo…

• Digg for faren og kunne utsette permisjonen til barnet er stort. 

• Du kommer ikke til og gjøre noe annet, så glem…

…også videre. 

Hvorfor har så mange mennesker behov for og mene noe, og kan de ikke bare glede seg over løsninger som fungerer for andre? Hvorfor må alt legges opp til at det skal være så vanskelig og få barn?

Andre ting du hører eller har hørt? :) 

Anonymkode: a55e2...16a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til føler jeg at bare fordi andre hadde dritt småbarnstid, så må alle andre også ha det.

• Liker 4
Skrevet

Meninger er som rumpehull. Alle har ett :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som regel fordi de selv opplevde overgangen som et sjokk og at ting ble helt annerledes enn de trodde. Og nå ønsker de å advare andre, men glemmer at de selv ikke ville ha hørt på sånt før de erfarte det selv😅

Anonymkode: e2db1...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen råd er verdt å ta med seg, men det er utrolig mye meninger om ting.  Er førstegangs til en baby på 5 mnd selv. Og spesielt nå merker jeg at bestemødre og venninner egentlig bare kan holde kjeft! 

Baby bør kunne sove med lyd rundt seg slik at du kan gjøre ting når barnet er lagt. 
Ikke bruk bilstolpose. Amme så lenge du klarer. Du skal vel snart gi smaksprøver? Skal barnet begynne i barnehagen alt da? Stakkars! Legg barnet da,  men ikke da. Ikke la barnet sove på deg. La det dove ute. Barnet får for lite frisk luft. Er det ikke for kaldt? For varmt? For mye? For lite? For kort? For langt? Skal barnet sove nå da sover ikke barnet i natt! Kanskje det hjelper at barnet får gråte litt før du tar det opp? Har barnet utslett? Eksem? Ny rød flekk? Sår i rumpa? Bruk talkum, bruk krem, la det lufte , ikke la det lufte for mye, bruk tøybleier…….. 

OG FY SVARTE FAEN! 

Anonymkode: ab21e...9ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke minst gamle folk som kommer på besøk. Barnet gråter. Du ammet rett før de kom. "stakkars lille venn du er sulten du" 🤬🤬 tror de virkelig man går rundt og lar babyen være sulten ?! 

Anonymkode: a1341...225

AnonymBruker
Skrevet

Og jo jeg glemte: Synger du for barnet da? Dere har på lite musikk, men for mye tv! Og kanskje du ikke skulle reise så mye rundt? Du sitter for mye inne! 
Perfekt utblåsningstråd for meg 😆

• Hjerte 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Det er vel helt menneskelig ...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke minst gamle folk som kommer på besøk. Barnet gråter. Du ammet rett før de kom. "stakkars lille venn du er sulten du" 🤬🤬 tror de virkelig man går rundt og lar babyen være sulten ?! 

Anonymkode: a1341...225

Jeg går bananas her selv for er så lei. 
Men her tror jeg bare de mener at barnet kanskje er sulten. Punktum. Ikke at du er en dårlig mor som lar barnet være sulten.Når barnet  mitt gråter hjelper det gjerne med mat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 23.12):

Frustrasjon og utblåsning! Jeg fant ingen tråd for dette, men føler det kommer opp i tide og utide, både med en selv og med andre gravide.

Hvorfor føler alle at det er deres rett til og legge seg opp i hvordan man løser ting? 

• Kroppen din kommer til og være helt ødelagt, du vet ikke hvordan…

• Du bør ha full permisjon selv, du vet ikke hvor krevende det er…

• Du skal jo amme, så du burde jo…

• Digg for faren og kunne utsette permisjonen til barnet er stort. 

• Du kommer ikke til og gjøre noe annet, så glem…

…også videre. 

:) 

Anonymkode: a55e2...16a

Har diskutert nettopp dette med noen. Irriterer meg over samme greia. Bare at jeg har ikke vært gravid da, men andre ting.

Om noen har kommentert hvor mye jeg spiser og spurt hvordan jeg klarer å holde meg så tynn har jeg bare sagt sannheten at jeg ikke har dette problemet.

«Nyt det mens du kan, når du tipper 25 kommer vekta».

«Jeg var også slank da jeg var ung. Så fort jeg ble 30 raste det opp» 

Og så har vi disse som har hatt dårlig erfaring med menn. Noen i virkeligheten, men er ekstremt ille her på kg! Fordi noen har hatt masse dårlige erfaringer med menn så skal Ts også få det. Hun er bare naiv dersom hun tror at en mann er seriøs. Jeg svarte i en tråd, men de ble såklart bare sure. Jeg skrev at av det jeg har observert i virkeligheten av damer som bare treffer menn som behandler dem dårlig, så er det noe med dama. Det er damer som er sultefôret på bekreftelse og dårlig selvtillit lyser lang vei. De er oppmerksomhetssyke og lager ofte drama. Men de blir kjempe sure når du nevner at det er noe med dem, for de mener jo selv at de ikke er naive. 

Og så har du alle disse som tror at jo mer elendighet man opplever i livet jo klokere blir man. Den som tror at de kan oppnå noe kommer bare til å bli skuffa. Nesten så man bør sørge for å oppleve mest mulig elendig da, så blir man verdens klokeste. 

Så har du godt voksne som tror de sitter med fasit på livet og forteller den yngre hva de bør og ikke bør. Det er så frekt når man ikke har spurt om råd!!! Jeg driter vel i deres livserfaring for det er ikke sikkert de har samme forutsetning som meg! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...