AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Er meg som skrev om manglende eggedosis tidligere i dag. Resultatet ble at ny bunn står i ovnen nå…😂 Det er snakk om gulrotkake. Før kremen lages og tas på må kaken avkjøles, men den skal stå i ovnen 30 min til og klokka er 23 nå.. med andre ord blir det veldig seint hvis kaken skal avkjøles og jeg deretter må lage krem. Er det noen flinke husmødre her som har tips? Kan jeg oppbevare bunnen til i morgen/la bunnen avkjøle over natten og deretter ta på krem? Hvis ja: hvordan oppbevare best i natt? Den er jo varm når den tas ut, så skal jeg ha plast på? Og blir den ikke tørr om den bare er i romtemperatur? Blir det best om jeg er våken utover natta? På forhånd takk, jeg er en helt elendig kokk så må ha alt inn med teskje Anonymkode: 87da4...6d5
Lipyros Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Sett bunnen i kjøleskapet til i morgen 😊 Da holder den seg saftig og fin. Ikke legg over plast eller noe før den er kaldt med tanke på kondens
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Jeg hadde latt den stå på benken med et koppehåndkle over 😊 jeg mener den vil være mer saftig i morgen da. Ikke kjøleskap. Anonymkode: cd0d1...7a3 2
Millia Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Eg ville lagt kaka på ei rist, med eit kjøkkenhåndkle over til i morgon. Det går heilt fint, den blir ikkje inntørka.Eg setter aldri varm mat i kjøleskapet. Lykke til med kaka 🙂 1
Gjest loveli Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er meg som skrev om manglende eggedosis tidligere i dag. Resultatet ble at ny bunn står i ovnen nå…😂 Det er snakk om gulrotkake. Før kremen lages og tas på må kaken avkjøles, men den skal stå i ovnen 30 min til og klokka er 23 nå.. med andre ord blir det veldig seint hvis kaken skal avkjøles og jeg deretter må lage krem. Er det noen flinke husmødre her som har tips? Kan jeg oppbevare bunnen til i morgen/la bunnen avkjøle over natten og deretter ta på krem? Hvis ja: hvordan oppbevare best i natt? Den er jo varm når den tas ut, så skal jeg ha plast på? Og blir den ikke tørr om den bare er i romtemperatur? Blir det best om jeg er våken utover natta? På forhånd takk, jeg er en helt elendig kokk så må ha alt inn med teskje Anonymkode: 87da4...6d5 Det jeg ville gjort er å sette kaken på en rist, så ta på aluminiumsfolie på toppen når den er ute av ovnen og varm. Kondens har ingenting å si, kondensen som oppstår er bl.a. fuktighet fra selve kaken som damper vekk. Ved å ha på alufolie forhindrer du at fuktigheten forsvinner fra kaken. Aldri sett varme ting i kjøleskapet.
Crema Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 Har en venn som er konditor, hun lar alltid kakebunner stå i romtemperatur over natten før hun fyller og dekorerer. Hun dekker med plast hvis den er lunken/avkjølt eller med et håndkle eller bakepapir hvis den fortsatt er varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå