AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har vært avhengig av sminke siden jeg var 13. Med blondt hår, lys hud, blonde øyevipper og bryn, har jeg vært nødt til å adde litt farge og kontraster for å føle meg vel. I det siste har jeg begynt å lure på om jeg faktisk ser bedre ut etter sminken er fjernet for kvelden. Øynene ser nesten større ut uten mascaraen, og ikke så tunge og hengete. Føler nesten jeg ser yngre ut uten sminke selv om hele ansiktet blir helt beige. Kan det være noe i dette? Anonymkode: 1e49e...50e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Kommer helt ann på hvordan du vanligvis sminker deg, tungt eller naturlig for ditt ansikt. Anonymkode: 9141b...468 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Alle ser bedre ut uten sinke, sminke er helt uncanny valley Anonymkode: c97b1...863 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle ser bedre ut uten sinke, sminke er helt uncanny valley Anonymkode: c97b1...863 Lol, jeg ser syk ut uten sminke. Trenger ikke mye da, bare litt mer farge i fjeset og bort med posene under øynene. Anonymkode: 9141b...468 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 On 3/24/2022 at 1:28 AM, AnonymBruker said: Alle ser bedre ut uten sinke, sminke er helt uncanny valley Anonymkode: c97b1...863 På norsk, siden vi tross alt ER I NORGE???!!! Eller can you not skrive norsk anymore? Idiot. Anonymkode: 5d081...4d9 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Spør en snekker. Det hjelper ikke å sparkle og flikke på gammelt trevirke. Det sprekker opp og ser ikke pent ut. Anonymkode: 7fa1c...43a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 Jeg er 39. Og mer el mindre sluttet med maskara etter jeg bikket 30😅. Jeg ser myyye eldre ut med maskara . Bruker kun bittelitt helt i endende for å få en fin vipp😅. Men bruker god pudder foundation. For voksen hud når jeg skal noe, og fyller i brynene med øyebrynspudder (men ikke for mye). Anonymkode: 6c405...ab5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Jeg er blond og snart 40, og har farget vipper og bryn hver 3 mnd i flere år. Føler også jeg ser bedre ut uten øyensminke. Bruker farget dagkrem hver dag, og litt Rouge hvis jeg skal noe spes. Er naturlig pen, så trenger ikke kamuflasje. 😉 Anonymkode: 74fe9...108 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 On 3/25/2022 at 3:19 PM, AnonymBruker said: Jeg er blond og snart 40, og har farget vipper og bryn hver 3 mnd i flere år. Føler også jeg ser bedre ut uten øyensminke. Bruker farget dagkrem hver dag, og litt Rouge hvis jeg skal noe spes. Er naturlig pen, så trenger ikke kamuflasje. 😉 Anonymkode: 74fe9...108 Hvis du er naturlig pen trenger du jo ikke farget dagkrem 🙄 Det er en lettere variant av foundation og blir jo «kamuflasje». Anonymkode: 5d081...4d9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er naturlig pen trenger du jo ikke farget dagkrem 🙄 Det er en lettere variant av foundation og blir jo «kamuflasje». Anonymkode: 5d081...4d9 Med kamuflasje mener jeg sminke som endrer ansiktstrekk til noe annet enn man egentlig har. Min BB-cream jevner ut hudtonen litt, men den endrer ikke ansiktet mitt nevneverdig. 🤷♀️ Jeg ser bare litt freshere ut med vipper og bryn farget pluss bb-cream. Blir du litt irritert av at jeg er fornøyd med utseendet mitt? 🤷♀️ Anonymkode: 74fe9...108 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Med kamuflasje mener jeg sminke som endrer ansiktstrekk til noe annet enn man egentlig har. Min BB-cream jevner ut hudtonen litt, men den endrer ikke ansiktet mitt nevneverdig. 🤷♀️ Jeg ser bare litt freshere ut med vipper og bryn farget pluss bb-cream. Blir du litt irritert av at jeg er fornøyd med utseendet mitt? 🤷♀️ Anonymkode: 74fe9...108 Nei. Jeg selv bruker cc-cream noen ganger. Har aldri brukt sminke som forandrer meg. Er 47. Anonymkode: 5d081...4d9
Castor Troy Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 22.33): Jeg har vært avhengig av sminke siden jeg var 13. Med blondt hår, lys hud, blonde øyevipper og bryn, har jeg vært nødt til å adde litt farge og kontraster for å føle meg vel. I det siste har jeg begynt å lure på om jeg faktisk ser bedre ut etter sminken er fjernet for kvelden. Øynene ser nesten større ut uten mascaraen, og ikke så tunge og hengete. Føler nesten jeg ser yngre ut uten sminke selv om hele ansiktet blir helt beige. Kan det være noe i dette? Anonymkode: 1e49e...50e Sminke, særlig foundation fungerer best om ansiktet er fritt for rynker, helt glatt nærmest. Husker jeg spanderte en bli ny dag på mamma en gang, og hun ble sminket etter alle kunstens regler. Det endte med at min 68 år gamle mor så 20 år eldre ut, siden hver eneste linje og rynke i ansiktet ble forsterket av foundation. Hun i likhet med andre kvinner med linjer i ansiktet ser mye freshere og yngre ut sminkefri. Evt noe mascara og sminke rundt øynene kan freshe opp litt uansett alder. Endret 26. mars 2022 av Castor Troy
Gjest AprilRyan Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 Tja, jeg er ikke helt enig, men merker at jeg ikke kan sminke meg som jeg gjorde da jeg var yngre. Jeg tror også at mange sminker seg hardt og med feil sminke. Da ser man jo eldre ut. Jeg synes ikke at jeg ser yngre ut uten sminke, men jeg ser eldre ut med feil sminke. Nå bruker jeg ikke så mye sminke til hverdags og går også uten sminke. Noe jeg egentlig aldri gjorde før, men har blitt mer avslappet på akkurat det. Jeg tenker at man bare må være litt mer bevisst når man begynner å få mer rynker osv og mye mørke farger og et generelt sminket ansikt kan ofte se mye eldre ut. Jeg synes ofte at det ikke er pent på unge kvinner heller. At det blir så mye at det ser tungt ut på. Etter at contouring begynte å bli en greie så synes jeg at mange ser mye eldre ut enn de er.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 Det finnes mange You Tube videoer om dette. Jeg anbefaler deg å søke på det, det er ganske fasinerende. Det jeg tror du ser, er at man må sminke seg annerledes enn da man var yngre. Det tror jeg er nøkkelen. Sminke skal fremheve fine trekk, og det krever kunnskap for hvordan gjøre det. Jeg tror mange har lett for å gå i det "vante" sporet, uten å reflektere over hva slags sminke som passer den enkelte. Feks så bør en som er eldre, droppe hard sminke som mye eyeliner, mørk øyenskygge og mye maskara. Men i stedet ha lys skygge rundt øyet, og litt maskara. Bare et eksempel. Anonymkode: 74df9...9d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå