Gjest Igga Skrevet 23. mars 2022 #1 Del Skrevet 23. mars 2022 Hvorfor eller hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine40 Skrevet 23. mars 2022 #2 Del Skrevet 23. mars 2022 Hadde jeg ikke vært syk selv, så ja. Har ikke egne barn, men mye kjærlighet og omsorg å gi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 23. mars 2022 #3 Del Skrevet 23. mars 2022 Jeg kunne adoptert et foreldreløst barn ja, helst mellom nyfødt og 2 år. Om barnet hadde hatt midlertidige helseutfordringer hadde det vært greit, men ville ikke tatt i mot et barn med alvorlig sykdom, det ville vært egoistisk med tanke på de to andre (små) barna jeg har. De trenger meg de også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 23. mars 2022 #4 Del Skrevet 23. mars 2022 Ja, om hele familien hadde vært med på det. Vi har 3 tenåringsbarn, så de ville kanskje syntes det hadde vært fint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanheda Skrevet 24. mars 2022 #5 Del Skrevet 24. mars 2022 Ja, dersom barnet var mellom 1-2 (tenker på språkutfordringer). Og kun dersom adopsjon ville vært en mulighet. Ville blitt altfor vondt å bli så innmari gla i et barn- for så å skulle måtte sende det tilbake på barnehjem i et krigsherjet land. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 24. mars 2022 #6 Del Skrevet 24. mars 2022 Hvorfor er det bare prat on Ukrainia? Hva med et barn fra Somalia, Afghanistan, Tanzania? Jeg vet jeg høres kritisk ovenfor Ukrainia, men det er så sinnsykt mye fokus på landet. Det r jo krig andre stedet i verden, andre flyktninger og andre barn som også trenger hjelp. 10 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Brumme Skrevet 24. mars 2022 #7 Del Skrevet 24. mars 2022 Heisann12345 skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det bare prat on Ukrainia? Hva med et barn fra Somalia, Afghanistan, Tanzania? Jeg vet jeg høres kritisk ovenfor Ukrainia, men det er så sinnsykt mye fokus på landet. Det r jo krig andre stedet i verden, andre flyktninger og andre barn som også trenger hjelp. Er så enig i dette, den lokale avisen her har artikler daglig om hvordan barn her i kommunen samler inn penger til disse hvite, blonde og blåøyde menneskene. Jeg har lest denne avisen i 20 år, og det har aldri før vært noe lignende fokus på andre menneskegrupper. Daglig så er det arrangementer og enorm giverglede til disse, mens nordmenn blir kastet ut av leiligheter for at Ukrainske flyktninger skal flytte inn. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Kaizer Skrevet 24. mars 2022 #8 Del Skrevet 24. mars 2022 Nei takk. Har fire egne barn som skal følges opp, har ikke tid til flere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 25. mars 2022 #9 Del Skrevet 25. mars 2022 (endret) 7 hours ago, Heisann12345 said: Hvorfor er det bare prat on Ukrainia? Hva med et barn fra Somalia, Afghanistan, Tanzania? Jeg vet jeg høres kritisk ovenfor Ukrainia, men det er så sinnsykt mye fokus på landet. Det r jo krig andre stedet i verden, andre flyktninger og andre barn som også trenger hjelp. Hjernevasking... Vi blir bombadert med informasjon om onde Russland og stakkars Ukraina. Vi hører ikke fult så mye når det er onde Norge som bomber et av landene i Afrika som hadde best velferd, bedre enn Norge på enkelte områder, som nå fortsatt lider under stadige konflikter pga det vi var med på å ødelegge (Libya). Eller hva når onde USA gikk inn i Irak med katastrofale konsekvenser og enorme dødstall? Eller hva når onde USA sender våpen til Saudi Arabia som halshugger sine fiender og der de kriger i Jemen? Nei... det er ikke så viktig. Du vet, Libya, Jemen og sånne land er jo bare sånne rare land der det sikkert er krig uansett....🙄 Så hvorfor blir vi bombadert nå? Fordi Russland er utpekt som fiende av vesten, og nå har vi sjanse til å svekke dem økonomisk og militært, samt kjøre en enkel propagandakampanje der de fremstår som onde. Der Putin bare er en sånn ond eventyrfigur du ser i en Disneyfilm som ikke har andre motivasjoner enn å gjøre onde handlinger.... Det er ikke som om ulike land i verden har komplekse historier, forhold, motivasjoner osv. Alle ledere kan reduseres ned til enten helter som supermann, eller superskurker. Endret 25. mars 2022 av brødskalle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsMacchiato Skrevet 25. mars 2022 #10 Del Skrevet 25. mars 2022 Hadde man ikke ønske om å adoptere barn FØR Ukraina-krigen, så burde man ikke adoptere. Folk som plutselig vil adoptere nå er sannsynligvis mest opptatt av å "gjøre en god gjerning" akkurat i dette øyeblikket, men ikke så opptatt av å gjøre gode gjerninger generelt. Akkurat nå er det in å ha giverglede rundt Ukraina-saken. For noen år siden så handlet det om syriske flyktninger i Hellas. Nå er de glemt bort, ikke så viktig å adoptere barn som har levd årevis i krig allerede 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 25. mars 2022 #11 Del Skrevet 25. mars 2022 MrsMacchiato skrev (3 timer siden): Hadde man ikke ønske om å adoptere barn FØR Ukraina-krigen, så burde man ikke adoptere. Folk som plutselig vil adoptere nå er sannsynligvis mest opptatt av å "gjøre en god gjerning" akkurat i dette øyeblikket, men ikke så opptatt av å gjøre gode gjerninger generelt. Akkurat nå er det in å ha giverglede rundt Ukraina-saken. For noen år siden så handlet det om syriske flyktninger i Hellas. Nå er de glemt bort, ikke så viktig å adoptere barn som har levd årevis i krig allerede 🙄 Enig. Når dette er sagt håper jeg både at de ukrainske barna, og alle andre barn som trenger familie får seg gode hjem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsMacchiato Skrevet 25. mars 2022 #12 Del Skrevet 25. mars 2022 Purple Basil skrev (1 time siden): Enig. Når dette er sagt håper jeg både at de ukrainske barna, og alle andre barn som trenger familie får seg gode hjem. Ja, det gjør jeg også - virkelig ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 29. mars 2022 #13 Del Skrevet 29. mars 2022 Purple Basil skrev (På 25.3.2022 den 10.59): Enig. Når dette er sagt håper jeg både at de ukrainske barna, og alle andre barn som trenger familie får seg gode hjem. Ja det blir jo bare midlertidige hjem isåfall. https://www.nrk.no/norge/ukraina-vil-ikke-sende-barnehjemsbarn-til-norge-1.15910774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 29. mars 2022 #14 Del Skrevet 29. mars 2022 kvinneguide skrev (3 minutter siden): Ja det blir jo bare midlertidige hjem isåfall. https://www.nrk.no/norge/ukraina-vil-ikke-sende-barnehjemsbarn-til-norge-1.15910774 Ja, jeg leste at det kan bli problemer (i Ukrainas øyne) med at barna som kommer hit eventuelt ikke blir sendt tilbake. De barna som er foreldreløse håper jeg kan bli her hvis de ikke har familie i Ukraina, men er ikke ekspert på det området. Håper bare det ordner seg for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. mars 2022 #15 Del Skrevet 29. mars 2022 Ole Brumme skrev (På 3/24/2022 den 23.48): Er så enig i dette, den lokale avisen her har artikler daglig om hvordan barn her i kommunen samler inn penger til disse hvite, blonde og blåøyde menneskene. Jeg har lest denne avisen i 20 år, og det har aldri før vært noe lignende fokus på andre menneskegrupper. Daglig så er det arrangementer og enorm giverglede til disse, mens nordmenn blir kastet ut av leiligheter for at Ukrainske flyktninger skal flytte inn. Mange ukrainske barn har mørke øyne og mørkt hår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 29. mars 2022 #16 Del Skrevet 29. mars 2022 Kunne gjort det om det var for alltid, men ville hatt vansker med det så lenge det er snakk om en midlertidighet. Samme grunn som at jeg gjerne kunne ha adoptert, men at fosterbarn ville vært for vanskelig. Kudos til de som går inn i den rollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 29. mars 2022 #17 Del Skrevet 29. mars 2022 Heisann12345 skrev (På 24.3.2022 den 23.42): Hvorfor er det bare prat on Ukrainia? Hva med et barn fra Somalia, Afghanistan, Tanzania? Jeg vet jeg høres kritisk ovenfor Ukrainia, men det er så sinnsykt mye fokus på landet. Det r jo krig andre stedet i verden, andre flyktninger og andre barn som også trenger hjelp. Fordi denne tråden ligger i emnet "krigen i Ukraina" og handler om det som skjer der. For å diskutere generell adopsjon, finnes det nok andre underforum en bør se/debattere i 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. mars 2022 #18 Del Skrevet 29. mars 2022 brødskalle skrev (På 25.3.2022 den 7.37): Hjernevasking... Vi blir bombadert med informasjon om onde Russland og stakkars Ukraina. Vi hører ikke fult så mye når det er onde Norge som bomber et av landene i Afrika som hadde best velferd, bedre enn Norge på enkelte områder, som nå fortsatt lider under stadige konflikter pga det vi var med på å ødelegge (Libya). Eller hva når onde USA gikk inn i Irak med katastrofale konsekvenser og enorme dødstall? Eller hva når onde USA sender våpen til Saudi Arabia som halshugger sine fiender og der de kriger i Jemen? Nei... det er ikke så viktig. Du vet, Libya, Jemen og sånne land er jo bare sånne rare land der det sikkert er krig uansett....🙄 Så hvorfor blir vi bombadert nå? Fordi Russland er utpekt som fiende av vesten, og nå har vi sjanse til å svekke dem økonomisk og militært, samt kjøre en enkel propagandakampanje der de fremstår som onde. Der Putin bare er en sånn ond eventyrfigur du ser i en Disneyfilm som ikke har andre motivasjoner enn å gjøre onde handlinger.... Det er ikke som om ulike land i verden har komplekse historier, forhold, motivasjoner osv. Alle ledere kan reduseres ned til enten helter som supermann, eller superskurker. Russland er en fiende. Russland er et brutalt diktatur som har som mål å legge under seg større deler av Europa. Putin er 100% ond, da han kun bryr seg om seg selv og visjonene sine, som handler om et stort og mektig russisk imperium. Han driter i alle andre, inkludert egne borgere. Vestlige ledere er ikke perfekte, men de er i de minste ikke nazistiske diktatorer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 29. mars 2022 #19 Del Skrevet 29. mars 2022 Purple Basil skrev (4 minutter siden): Ja, jeg leste at det kan bli problemer (i Ukrainas øyne) med at barna som kommer hit eventuelt ikke blir sendt tilbake. De barna som er foreldreløse håper jeg kan bli her hvis de ikke har familie i Ukraina, men er ikke ekspert på det området. Håper bare det ordner seg for alle. Det kan de ikke. Derfor vil Ukraina sende dem til andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 29. mars 2022 #20 Del Skrevet 29. mars 2022 kvinneguide skrev (1 minutt siden): Det kan de ikke. Derfor vil Ukraina sende dem til andre land. Ja, men det er vel Ukraina som ikke vil at de skal bli her? Norge sier jo at disse barna kanskje må bli her hvis de først er sendt hit. Det er jo bare tragisk hele greia hvis disse barna likevel ikke har noe familie i Ukraina, de kan få et bedre liv her. Håper uansett det ordner seg for dem uansett hva som måtte skje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå