Gå til innhold

Hvor mange kg manualer bruker dere på biceps curls?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har trent ca et år og bruker 10kg manualer. Jeg pleier å gjøre dem stående, både vanlige og det som kalles hammercurls, bruker 10kg på begge. Ca 10 reps også. Er det bra vekt? Jeg pleier også noen ganger å kjøre curls med vanlig knebøystang som veier 20kg, ca 10 reps.  Har ikke noe særlig synlige biceps, men vil ha stramme og litt definerte armer.

Anonymkode: ebcfc...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er en bra vekt for deg vet jo ikke vi. Det kommer helt an på hvor sliten du blir i armene av det. Selv løfter jeg vekter som er så tunge at jeg ikke klarer mer enn 8 reps. Den siste reppen skal være omtrent umulig å gjøre imo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva som er tungt er individuelt. Det kommer an på høyde, vekt, kjønn, hvor lenge du har trent og hvordan du har trent. Jeg tar 9-10 kg avhengig av dagsform, tar da fire runder med ti reps per. Er ca. 160 høy, 60 kilo og har kun trent i noen måneder, men har tydeligvis anlegg for å bygge muskler da jeg har doblet vekta siden jeg startet. 

Anonymkode: d776a...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Jeg synes det høres ok ut. Men du bør heller ha fokus på å øke. Bytt mellom feks 5 og 8 reps. Når 8 går lett legger du på, og reduserer til 5 reps. Helt til du klarer 8 med den nye vekten, da øker du igjen vekt og går tilbake til 5 reps. Kanskje finner du andre intervaller med reps som passer deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har netopp begynt med biceps triceps bruker kun 4 kg enda. Da er musklene slitne etter 4 sett. Øker på annen hver uke. 

men er generer svakere arm enn bein da

Anonymkode: deec3...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12kg manualer, tre sett og 8-10 repetisjoner, kan nok snart øke til en manual større.

Anonymkode: 69336...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

14 kg, tre sett, 8-10 rep. K, 34 år, 170 kg, 78 kg. 

Anonymkode: aeb71...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...