AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Har en 3åring som trasser og vekker babyen med vilje, prøver å gi rolig beskjed og få han til å slutte å løpe/skrike/dunke lekene sine i gulvet, men da bråker han enda mer og babyen får iallfall ikke sove da. Tror en lur på eget rom en time eller to hadde resultert i mindre sur mamma og mindre grinete baby. Så kunne jeg fått litt kvalitetstid med guttungen også. Men er redd for altfor dyp søvn og krybbedød. Bruker jo babycall da i så fall, men er det ok å la de sove helt alene en kort tid når de er så små? Anonymkode: 24be6...5b5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Ja det ser jeg ingen grunn til at ikke skal være greit, det er jo det samme om ungen ligger i vogna i 1-2 timer på verandaen også? Du har babycall som du sier også kan du gå inn å sjekke med jevne mellomrom om du føler deg utrygg. Da slipper 3 åringen å vise hensyn til sitt søsken hele tiden, og får tid til å være seg med hele deg tilstede. Anonymkode: 038ef...3ab 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har en baby på litt over 2 mnd, og han sover fort over 3 timer i vogna ute. Har babycall, og er ute å ser til ham jevnlig. Han kan også sove i egen seng på mitt soverom på kveldstid, mens jeg gjør andre ting som feks klesvask etc. Har helt ærlig ikke tenkt over at det er noe farlig i det😅🤷🏼♀️ Trodde det var helt normalt, og at det var unødvendig å sitte og overvåke en baby som sover? Får ikke gjort så mye annet da Anonymkode: 1419f...42d 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Åå høres tøft ut. Jeg mener det ikke er noe i veien for det, så lenge du har baby call og går innom og sjekker til baby litt her og der. Sover barnet trygt i sengen på fast madrass uten masse greier hn kan få over seg eller falle ut, så tror jeg det skal gå helt fint. Nå har jeg samsovet med mine, og de har brukt voksensengen til å duppe i også, og yngste sover kjempegodt i sengen vår på soverommet, mens jeg er i stua med eldste. Nå er det såpass nære stuen at jeg kan høre uansett.. Anonymkode: c60d2...206
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Takk for svar, nei får ikke gjort så mye annet, og eldste hyler jo bare for å trasse iblant, så jeg tror jeg prøver å legge babyen litt alene i morgen etter bhg og sjekker med jevne mellomrom. Har bare ligget i babynest i stua til nå, men nå tror jeg det kan bli litt mindre anspent her. Eldste gjorde jo det samme, men da var det jo bare meg her før mannen kom hjem, og vi var begge veldig stille og tok hensyn hele dagen 😄 så må stadig finne ut av nye ting med dette med to barn i hus 😅 Anonymkode: 24be6...5b5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åå høres tøft ut. Jeg mener det ikke er noe i veien for det, så lenge du har baby call og går innom og sjekker til baby litt her og der. Sover barnet trygt i sengen på fast madrass uten masse greier hn kan få over seg eller falle ut, så tror jeg det skal gå helt fint. Nå har jeg samsovet med mine, og de har brukt voksensengen til å duppe i også, og yngste sover kjempegodt i sengen vår på soverommet, mens jeg er i stua med eldste. Nå er det såpass nære stuen at jeg kan høre uansett.. Anonymkode: c60d2...206 Takk 💜 ja jeg blir litt matt til tider, føler det blir så mye konflikter med eldste og, jeg vil jo han skal kunne være seg selv selv om det er en ny baby her, det er sikkert vondt for han å bli hysjet på mye.. og for meg som har han hjemme noen dager fra bhg og bare vil kose oss sammen i permisjon, så blir det krangling og skriking og gråt av ingenting 😑 skal legge babyen inn i sengen vi samsover i med steinhard madrass og sjekke veldig ofte 💜 Anonymkode: 24be6...5b5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk 💜 ja jeg blir litt matt til tider, føler det blir så mye konflikter med eldste og, jeg vil jo han skal kunne være seg selv selv om det er en ny baby her, det er sikkert vondt for han å bli hysjet på mye.. og for meg som har han hjemme noen dager fra bhg og bare vil kose oss sammen i permisjon, så blir det krangling og skriking og gråt av ingenting 😑 skal legge babyen inn i sengen vi samsover i med steinhard madrass og sjekke veldig ofte 💜 Anonymkode: 24be6...5b5 Jeg forstår deg kjempegodt, hadde det nesten helt likt for et år siden. Jeg tenkte liksom vi skulle ha det så hyggelig alle tre og bonde med kos og turer osv... Men nei. Hun var da fire, så litt mer moden, men samtidig liten.. Ikke lett as, men det gikk seg til når vi fikk litt mer rutiner, når jeg ble litt mer kjent med ham osv.,. Men det tar tid altså før det blir mer harmonisk, selvom det ikke kjennes slik ut 😅 Anonymkode: c60d2...206
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en 3åring som trasser og vekker babyen med vilje, prøver å gi rolig beskjed og få han til å slutte å løpe/skrike/dunke lekene sine i gulvet, men da bråker han enda mer og babyen får iallfall ikke sove da. Tror en lur på eget rom en time eller to hadde resultert i mindre sur mamma og mindre grinete baby. Så kunne jeg fått litt kvalitetstid med guttungen også. Men er redd for altfor dyp søvn og krybbedød. Bruker jo babycall da i så fall, men er det ok å la de sove helt alene en kort tid når de er så små? Anonymkode: 24be6...5b5 Ja det skal vel ikke være noe problem. Han sover vel alene på rommet på kvelden før dere kommer å legger dere? Det er jo ikke noe forskjell. Mine har sovet ute i vogn fra de var 1-2 mnd gamle. Med babycall og døra på gløtt. Anonymkode: beef8...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Nei hun sover og våkner om hverandre på en av oss/babynest i sofa til vi legger oss.. men skal teste soving på eget rom nå, så jeg får spist og klirrer med bestikk, og tatt meg en dusj. Eldste sov ikke med babycall før han var 4 mnd og kunne sove lengre lurer uten å våkne hvis jeg ikke var der. 🙂 Anonymkode: 24be6...5b5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Hvorfor i all verden skulle ikke det gå fint? Jeg forstår ikke spørsmålet Anonymkode: 99d2e...770 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor i all verden skulle ikke det gå fint? Jeg forstår ikke spørsmålet Anonymkode: 99d2e...770 Noen ser på det som omsorgssvikt. 🙈 Anonymkode: eb67e...889
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 Jeg ser at flere mener babycall skal gjøre det hele "tryggere" når en baby sover i eget rom. TS er jo redd for krybbedød, ikke å gå glipp av at babyen våkner og skriker. Man kan ikke høre på en babycall at en baby slutter å puste, det er umulig. Så jeg skjønner ikke dette rådet med at babycall skulle gjøre det tryggere for det ts er redd for? Anonymkode: 80f75...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå