MarieElise Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Mannen min har fått jobb i Kristiansand så vi skal flytte - snart! Leter etter hus nå men hvor vil vi bo? Vi har tre barn fra 9-16 år og har hunder. Vi ser for oss å ikke bo kjempelangt fra sentrum men vil gjerne ha grei bussforbindelse inn. Gode skoler og et åpent miljø - helst ikke alt for religiøst og lukket. Har to sønner som bor og studerer i Kristiansand så er litt kjent i byen men ikke i området rundt. Forslag?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Det ligger ikke så ofte ute boliger der, men Grim er midt i blinken! Sentrumsnært, nærme skog og turområder (Baneheia, Ravnedalen), gode bussforbindelser (med gåavstand til sentrum), rolig nabolag med masse barn og ungdom. Hvis vi skal flytte til Kristiansand er Grim blant de få stedene jeg kunne tenke meg å bo! Anonymkode: d77ea...85e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Mens vi er flyttet til vågsbygd. Stortrives. Bor sentralt i vågsbygd med kort vei til senteret og skoler/barnehager. Barna stortrives og har også kort vei til treningslokaler o.l. Masse barn og 4 km til sentrum. Det sto mellom vågsbygd og gimlekollen for oss. Ble vågsbygd pga skolenærhet og for å slippe alle oppoverbakkene på gimle;) Anonymkode: 79c07...fb3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Kommer an på hvor mange penger dere har til rådighet. Jeg vil absolutt anbefale Lund. Om du vil unngå relegiøst miljø, unngå Tinnheia - er en muslimsk ghetto. Gimle tror jeg også er fint å bo med barn Anonymkode: 5256e...7a2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Vågsbygd anbefaler jeg. Flere skoler, gode bussforbindelser til resten av byen, fint sted å vokse opp. Alternativt Søm/Randesund. Anonymkode: c0c69...a4b
MarieElise Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2022 Tusen takk for svar! Vi ser på et hus med adresse Mosby - noen som vet noe om det stedet?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 MarieElise skrev (5 timer siden): Tusen takk for svar! Vi ser på et hus med adresse Mosby - noen som vet noe om det stedet? Nei, der kunne jeg aldri bodd. Anonymkode: c0c69...a4b
Hjelmesett Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 On 3/25/2022 at 10:19 PM, AnonymBruker said: Kommer an på hvor mange penger dere har til rådighet. Jeg vil absolutt anbefale Lund. Om du vil unngå relegiøst miljø, unngå Tinnheia - er en muslimsk ghetto. Gimle tror jeg også er fint å bo med barn Anonymkode: 5256e...7a2 For noe tull og tøys. "muslimsk ghetto?" Tinnheia er et fantastisk sted med mange ny-etablerte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Ville aldri bodd i Kristiansand. Alt for lite for å bo der om du ikke er derfra. Be om hjemmekontor og bli der dere er, ville jeg gjort. Anonymkode: 9f358...6ed
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 Flyttet hit for 3 år siden,nydelig by og vi stortrives:) Anonymkode: 79c07...fb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå