Gå til innhold

Flytte til Kristiansand (eller området rundt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått jobb i Kristiansand så vi skal flytte - snart! 

Leter etter hus nå men hvor vil vi bo? Vi har tre barn fra 9-16 år og har hunder. Vi ser for oss å ikke bo kjempelangt fra sentrum men vil gjerne ha grei bussforbindelse inn. Gode skoler og et åpent miljø - helst ikke alt for religiøst og lukket. Har to sønner som bor og studerer i Kristiansand så er litt kjent i byen men ikke i området rundt. 

Forslag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger ikke så ofte ute boliger der, men Grim er midt i blinken! Sentrumsnært, nærme skog og turområder (Baneheia, Ravnedalen), gode bussforbindelser (med gåavstand til sentrum), rolig nabolag med masse barn og ungdom. Hvis vi skal flytte til Kristiansand er Grim blant de få stedene jeg kunne tenke meg å bo!

Anonymkode: d77ea...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens vi er flyttet til vågsbygd. Stortrives. Bor sentralt i vågsbygd med kort vei til senteret og skoler/barnehager. Barna stortrives og har også kort vei til treningslokaler o.l. Masse barn og 4 km til sentrum. Det sto mellom vågsbygd og gimlekollen for oss. Ble vågsbygd pga skolenærhet og for å slippe alle oppoverbakkene på gimle;) 

Anonymkode: 79c07...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mange penger dere har til rådighet. Jeg vil absolutt anbefale Lund. 
Om du vil unngå relegiøst miljø, unngå Tinnheia - er en muslimsk ghetto. 

Gimle tror jeg også er fint å bo med barn

Anonymkode: 5256e...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Vågsbygd anbefaler jeg. Flere skoler, gode bussforbindelser til resten av byen,   fint sted å vokse opp. Alternativt Søm/Randesund. 

Anonymkode: c0c69...a4b

Skrevet

Tusen takk for svar! Vi ser på et hus med adresse Mosby - noen som vet noe om det stedet?

AnonymBruker
Skrevet
MarieElise skrev (5 timer siden):

Tusen takk for svar! Vi ser på et hus med adresse Mosby - noen som vet noe om det stedet?

Nei, der kunne jeg aldri bodd. 

Anonymkode: c0c69...a4b

• 10 måneder senere...
Skrevet
On 3/25/2022 at 10:19 PM, AnonymBruker said:

Kommer an på hvor mange penger dere har til rådighet. Jeg vil absolutt anbefale Lund. 
Om du vil unngå relegiøst miljø, unngå Tinnheia - er en muslimsk ghetto. 

Gimle tror jeg også er fint å bo med barn

Anonymkode: 5256e...7a2

For noe tull og tøys. "muslimsk ghetto?" 

Tinnheia er et fantastisk sted med mange ny-etablerte. 

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri bodd i Kristiansand. Alt for lite for å bo der om du ikke er derfra. Be om hjemmekontor og bli der dere er, ville jeg gjort.

Anonymkode: 9f358...6ed

Skrevet

Flyttet hit for 3 år siden,nydelig by og vi stortrives:)

Anonymkode: 79c07...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...