Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snart et par uker siden de ringte mine referanser. Ikke hørt noe. 
Hørt at stillingen skal gjennom et ansettelsesråd. 
Er det normalt å høre noe uansett? Siden jeg har kommet så langt i prosessen. 

Vært på både første og andregangsintervju. 

Anonymkode: 65293...b4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring å spør?

Anonymkode: a2fbe...ef4

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Varierer veldig hva som er normalt. Det kan drøye ut i tid ja. Men helt innafor å ringe og spørre. 

AnonymBruker
Skrevet

Er normalt at det tar tid. Men du kan ringe og høre :) 

Anonymkode: 08982...000

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at det tar tid, det kan ta hva som virker som LANG tid og.

Ansettelsesråd er helt normalt i offentlige stillinger, selv i "små" stillinger.

Du blir veldig sannsynlig kontaktet, om de gjør jobben sin der du søker. Gjør de ikke det, så hadde jeg muligens blitt skeptisk til om jeg egentlig ville jobbet der, for da er vi godt over grensa til å bli useriøs.

Anonymkode: 1bd61...6f1

AnonymBruker
Skrevet

Et par uker i staten, haha. 

Anonymkode: 7158a...d93

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lang tid, helt normalt i staten! Det kan lett ta over en måned. Og ikke ring. 

Anonymkode: b627d...dce

Skrevet

Som de andre sier kan det ta tid. Det spørs når neste møte i ansettelsesrådet er. 

Skrevet

Det kan ta flere uker ja.

Jeg er normalt en av de som sterkt fraråder ringe etter intervju, men om det har gått noen uker etter de ringte referanser så synes jeg det er greit ringe for å høre om prosessen videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Et par uker i staten, haha. 

Et par uker siden referansesjekk, og en måned siden intervju. Så ikke bare et par uker. Men sikkert rett at det tar tid. 

Når bør jeg tenke at jeg ikke fikk jobben? Vet jeg er en av fem som var igjen til siste runde. Vet ikke om noen av de andre er interne søkere.

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når bør jeg tenke at jeg ikke fikk jobben?

Når du får opplyst at noen andre har fått jobben/når du får avslag. Det kan uheldigvis ta ufattelig lang tid i det offentlige med slike prosesser, da det er mye annet som skal gjøres, strenge regler må følges osv.

Det kan selvsagt være at du ikke hører noe som helst, men det vil være useriøst og sjeldent.

Men det er også lov å ta kontakt, det hadde jeg gjort når det har gått såpass lang tid. Jeg hadde i hvert fall sendt en vennlig e-post hvor jeg lurte på hvordan de lå an i ansettelsesprosessen. 

Anonymkode: 1bd61...6f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Et par uker siden referansesjekk, og en måned siden intervju. Så ikke bare et par uker. Men sikkert rett at det tar tid. 

Når bør jeg tenke at jeg ikke fikk jobben? Vet jeg er en av fem som var igjen til siste runde. Vet ikke om noen av de andre er interne søkere.

Tror det tok et par måneder sist jeg fikk jobbtilbud. De gangene jeg har fått avslag har det kommet brev i posten etter flere måneder, eller ikke i det hele tatt. Ting går tregt i staten. Unntak finnes sikkert, men tror ikke jeg ville ringt. Det går neppe raskere av den grunn, eller påvirker avgjørelsen de til slutt tar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så utålmodig jobbsøkere er. Det er snakk om 2 uker - ti virkedager - noe som er ingenting. 

Ting skal vurderes, evalueres og holdes møter om. Det skal skrives innstilling, det skal sendes innstilling, innstillingen skal vurderes, innstillingen skal returneres og SÅ er det dags for å ta kontakt. Om noe av dette gjøres på en mandag ene uken eller onsdag uken etter, eventuelt møtet fastsatt første uken i april, betyr ingenting i Staten. Det er slik det er! 

Det kan gå alt fra 1 uke til 4 måneder.

Først etter 2-3 måneder har du lov til å bli bekymret. 

Anonymkode: c0c54...57e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

... og IKKE RING!!!!

Anonymkode: c0c54...57e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på en offentlig stilling med frist 6. februar. Fikk Mail i går om at stillingen var besatt. Tar tid i det offentlige! 

I det private: sendte søknad på mandag, og i dag torsdag fikk jeg telefon om at jeg er videre :) 

Anonymkode: 8364a...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg søkte på en offentlig stilling med frist 6. februar. Fikk Mail i går om at stillingen var besatt. Tar tid i det offentlige! 

I det private: sendte søknad på mandag, og i dag torsdag fikk jeg telefon om at jeg er videre :) 

Anonymkode: 8364a...283

Det er ingenting. 😂

Søkte på en statlig stilling i januar, kom på intervju tidlig i april og fikk tilbud om jobb helt i slutten av mai. På grunn av oppsigelsestiden min fikk jeg da ikke startet før i september. Heldigvis er nåværende leder litt mer effektiv enn dette, men det tar fortsatt tid når vi er avhengig av et eksternt ansettelsesråd etc.

Anonymkode: b1af1...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser så mange som spør om dette.. Spør dere ikke i intervjuet? Når jeg har vært på intervju har jeg enten fått beskjed om videre prosess og hvor lang tid det vil ta, eller jeg har spurt. Var på andregangsintervju (statlig stilling) i midten av mars og fikk da beskjed om at jeg får høre noe først etter påske. 

Anonymkode: 1f3eb...8a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er ingenting. 😂

Søkte på en statlig stilling i januar, kom på intervju tidlig i april og fikk tilbud om jobb helt i slutten av mai. På grunn av oppsigelsestiden min fikk jeg da ikke startet før i september. Heldigvis er nåværende leder litt mer effektiv enn dette, men det tar fortsatt tid når vi er avhengig av et eksternt ansettelsesråd etc.

Og på min arbeidsplass får vi en ny kollega som starter i juni, 14 måneder etter søknadsfristen på stillingen. 🤪

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Og på min arbeidsplass får vi en ny kollega som starter i juni, 14 måneder etter søknadsfristen på stillingen. 🤪

Herregud. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...