MiniMjau Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Et spørsmål med sikkert tusen svar...men lurer på sånn CA pris, om noen har erfaring. Har et typisk lite gjestetoalett som skal pusses opp. Eksisterende gjestetoalett har gammelt toalett, gammel vask uten skap. Gulvbelegg og malte sponplater på vegg. Har IKKE varmekabler fra før. Ingen rør skal flyttes. Ønsker: vegghengt toalett liten vask(ikke nødvendig med skap under). Varmekabler (har ikke det fra før) Flis på gulv og vegg. Evt plater på vegg. Lys i taket Speil med lys. Ikke noe fancy eller ekstraordinært. Ingen rør skal flyttes på.
Amossa Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Det spørs jo hvor mye du kan eller vil gjøre selv. Hos oss ville dette blitt dyrt siden ingen av oss er veldig handy eller fagfolk. Gjetter 60.000 kr Fliselagt gulv med varmekabler og fliser på fire vegger må så vidt jeg vet, legges av fagfolk. Her må membran legges først. Tror også at du må ha rørlegger for å installere vegghengt toalett. Siden dette er på våtrom, tror jeg også at du må elektriker for å installere belysning. Selve utstyret er sjelden det dyreste når man pusser opp våtrom.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Amossa skrev (2 minutter siden): Det spørs jo hvor mye du kan eller vil gjøre selv. Hos oss ville dette blitt dyrt siden ingen av oss er veldig handy eller fagfolk. Gjetter 60.000 kr Fliselagt gulv med varmekabler og fliser på fire vegger må så vidt jeg vet, legges av fagfolk. Her må membran legges først. Tror også at du må ha rørlegger for å installere vegghengt toalett. Siden dette er på våtrom, tror jeg også at du må elektriker for å installere belysning. Selve utstyret er sjelden det dyreste når man pusser opp våtrom. Så lenge det ikke er sluk i gulv, defineres det ikke som et våtrom. Anonymkode: 5ebb4...32f 4 2
MiniMjau Skrevet 23. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2022 Amossa skrev (12 minutter siden): Det spørs jo hvor mye du kan eller vil gjøre selv. Hos oss ville dette blitt dyrt siden ingen av oss er veldig handy eller fagfolk. Gjetter 60.000 kr Fliselagt gulv med varmekabler og fliser på fire vegger må så vidt jeg vet, legges av fagfolk. Her må membran legges først. Tror også at du må ha rørlegger for å installere vegghengt toalett. Siden dette er på våtrom, tror jeg også at du må elektriker for å installere belysning. Selve utstyret er sjelden det dyreste når man pusser opp våtrom. Nei, har ikke evner til å drive med noe av dette selv. 😄
MiniMjau Skrevet 23. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge det ikke er sluk i gulv, defineres det ikke som et våtrom. Anonymkode: 5ebb4...32f Ikke sånn egen sluk i gulv som typ i dusjen på badet. det er jo avløp fra do og vask da...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 MiniMjau skrev (10 minutter siden): Ikke sånn egen sluk i gulv som typ i dusjen på badet. det er jo avløp fra do og vask da... Det omfattes ikke av våtromsnormen, så det er ingen krav til membran, men det er anbefalt på gulv. Anonymkode: 5ebb4...32f
Amossa Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 MiniMjau skrev (3 minutter siden): Nei, har ikke evner til å drive med noe av dette selv. 😄 Hvis du ønsker å få et hyggelig toalett uten at det koster veldig mye, så kan du jo vurdere å heller ha malte vegger. Personlig synes jeg det er mye hyggeligere og penere, og det er garantert mindre arbeid å holde rent. En liten hylle med en grønnplante, duftsåper og rene håndduker. Kanskje noen innrammede bilder/plakater. Skal ikke mye til for å få et mye finere toalettrom Men selvfølgelig, smaken er jo forskjellig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 Vegghengt toalett er dyrt. Vi totalrenoverte flere bad, og valgte gulvstående i kjelleren av kostnadsgrunner. Lurer på om snekker skulle ha 10 000 + mva for vegghengt, og så var det dyrere hos rørlegger også, men der tror jeg ikke vi hadde tall på prisforskjellen. Anonymkode: 532ca...275
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 Jeg hadde malt tak og vegger, eventuelt lagt tapet på en vegg. Ville lagt klikk-linoleum på golvet, lino er deilig å gå på, kjennes ikke kaldt ut, miljøvennlig. Så hadde jeg kjøpt nytt gulvstående toalett og ny vask med fin kran. Flisegolv er kaldt og krever gulvvarme = mer strømforbruk. Anonymkode: b99d1...d51 1
Marihønå Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 Vi pusset akkurat opp gjestetoalettet og endte opp med følgende summer - betalte ca 15000 til tømmermann (hadde revet alt på forhånd) - 7000 til elektriker (gulvvarme og stikk) - 5000 til murer for avretting - 20 000 til rørlegger for veggheng toalett - 6000 til maler (sparkling og maling) La klikkvinyl på gulv selv
MiniMjau Skrevet 24. mars 2022 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Ja, da er det jo mye å spare på å fikse litt selv. Jeg kan male/sparkle og legge gulv selv feks. Det har jeg gjort mye før. Tenkte liksom jeg måtte ha plater/flis... Kan montere en lampe i taket... alle monner drar. Men varmekabler vil jeg ha, selv om laminat er lunt. (har vinyllaminat fra Pergo på soverommene og det er utrolig digg. ) Og listing klarer jeg også. (Det tar en jo når en skal selge 😂) Hadde litt evner likevel når jeg tenkte meg om Endret 24. mars 2022 av MiniMjau
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå