AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Det gikk bra i starten etter skillsmissen (som hun selv valgte, da hun fant seg ny mann), men nå har det klikket helt for henne. Barna kommer og sier at "mamma har sagt at pappa er vanskelig", "mamma har sagt at pappa sier/gjør sånn og sånn", "mamma sier at pappa er dum fordi slik og slik", "mamma sier at pappa nekter oss sånn og slik", osv. Det vil ingen ende ta, og nå begynner barna å ta avstand fra far, da de lar seg påvirke av mors meninger og utsagn/påstander. Hvordan griper man an dette? Og ikke si at fvk er veien å gå, for de har ikke myndighet til noe som helst. Der bare jatter mor med veilederne, og fortsetter i samme stil mot barna/far samme kveld. Anonymkode: 0df85...bfe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Det er riktig at FVK ikke har noen myndighet, men far må likevel ta dette opp i møte der. FVK kan lage en skriftlig avtale hvor både mor og far forplikter seg til IKKE å snakke dårlig om hverandre til barna. Det hjelper kanskje ikke, men avtalen er der. Barnas alder har mye å si for hvordan situasjonen bør tas. Selv har jeg spist tonnevis av kameler opp gjennom årene. Jeg har tiet for all kritikk som kom når barna var tilstede og hørte. Tryglet henne om å ta det opp med meg uten barna. Nei, hun klarte ikke å holde seg. I dag er ungene 10 og 13. Først nå gir jeg dem gradvis og forsiktig forklaring på hva som egentlig skjedde. De stiller spørsmål og vil ha forklaring. Kan legge til at det er jeg som har hatt den daglige omsorgen for barna siden de var små. Anonymkode: e745e...0ef
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Helt vill tipping, er at mor ønsker det beste for barna. Og også far. Når barna er 12 kan de velge mere selv ang samvær. Men du har samvær, du bare liker ikke hvordan nor snakker om deg? Uansett vil barna bli eldre og få sine egebe meninger som ingen av dere kan styre. Anonymkode: 0dfd9...63a
Bedrevilteren Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gikk bra i starten etter skillsmissen (som hun selv valgte, da hun fant seg ny mann), men nå har det klikket helt for henne. Barna kommer og sier at "mamma har sagt at pappa er vanskelig", "mamma har sagt at pappa sier/gjør sånn og sånn", "mamma sier at pappa er dum fordi slik og slik", "mamma sier at pappa nekter oss sånn og slik", osv. Det vil ingen ende ta, og nå begynner barna å ta avstand fra far, da de lar seg påvirke av mors meninger og utsagn/påstander. Hvordan griper man an dette? Og ikke si at fvk er veien å gå, for de har ikke myndighet til noe som helst. Der bare jatter mor med veilederne, og fortsetter i samme stil mot barna/far samme kveld. Anonymkode: 0df85...bfe Min ekskone var veldig sur på meg etter skilsmissen så jeg brukte min nye kjæreste til å hente barna. De har utrolig nok et godt forhold. Jeg ville ikke bekymret meg fordi sannheten kommer alltid frem for en dag. Hvis de lyver om deg så lyver de om andre ting. Folk som lyver blir alltid avslørt tilslutt og mister da all autoritet. Gjør det som er rett og være stolt av det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt vill tipping, er at mor ønsker det beste for barna. Og også far. Når barna er 12 kan de velge mere selv ang samvær. Men du har samvær, du bare liker ikke hvordan nor snakker om deg? Uansett vil barna bli eldre og få sine egebe meninger som ingen av dere kan styre. Anonymkode: 0dfd9...63a Det er ikke riktig at barna kan bestemme mer om samvær når de blir 12 år. Fram til de er 18 år bestemmer foreldrene. Derimot er det slik at i en barnefordelingssak og rettsak om samvær, skal barnet høres fra det er 12 år. Retten kan likevel bestemme å ikke høre på barnets mening. Dessverre er det mange foreldre som tror at barnet kan bestemme selv fra f.eks. 15 år. Det er feil! Anonymkode: e745e...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Vær den voksne å ikke lag noe drama ut av det. Forklar barna at ok, så mener/sier mamma det... lov å være uenig altså Anonymkode: dcf79...6bb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær den voksne å ikke lag noe drama ut av det. Forklar barna at ok, så mener/sier mamma det... lov å være uenig altså Anonymkode: dcf79...6bb Er du helt ute? Skal barna vokse opp med den innstillingen at far er en tosk ? Mor til barna er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen. Far må prate med barna sine og forklare hva som kan skje når mor og far skille lag. Anonymkode: 9ce82...d53
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er du helt ute? Skal barna vokse opp med den innstillingen at far er en tosk ? Mor til barna er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen. Far må prate med barna sine og forklare hva som kan skje når mor og far skille lag. Anonymkode: 9ce82...d53 Hvorfor skal barna blandes inn i voksen problematikken? Selvfølgelig vil de og skal de være glad i begge sine foreldre, om den ene er dust- så får den andre ta sitt ansvar og være den voksne. Anonymkode: dcf79...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå