Gå til innhold

Samlivsbrudd: Bo med noen du elsker som ikke elsker deg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har skrevet før, men ønsker desperat flere råd, tips, osv. 

Samboer gjorde det klart for meg at det var over for en uke siden. Vi har hatt en vanskelig periode, men det kom likevel som et stort sjokk. Jeg elsker denne mannen over alt på jord, og klarer ikke å se for meg et liv uten. Selv om jeg bare innse at jeg må. Jeg har ikke helt kommet dit ennå, innrømmer at jeg fremdeles har et sårt håp om at han vil endre mening. Jeg har lest utallige tråder og nettsider om hvordan man skal komme seg over et samlivsbrudd, men ønsker råd fra dere også! 

Det største problemet er at vi eier hus og bor derfor sammen. Dette er svært krevende for meg. De å se han, lukte han, snakke med han, alt. Det gir meg en stor trygghet som er fullstendig falsk, dermed nesten håpløst å få dette på avstand. Jeg er konstant på gråten, han trøster og behandler meg så fint, noe som i bunn og grunn sikkert ikke hjelper. Men den eneste tiden jeg føler meg litt bedre er når han er med meg. Da kan jeg i små øyeblikk glemme at det faktisk ikke er oss lengre. Jeg klarer å puste og roe ned. Men som nevnt, det er jo bare "falskt". Jeg tror jeg blir gal av grubling og alt det der. Han er rett som det er borte, men jeg har ikke lenger rett til å spørre hvor han er eller når han kommer hjem. Veldig vanskelig. 

Hva kan jeg gjøre å få det bedre? Hvordan klarte du å komme deg gjennom et brudd der du måtte bo med den du elsker og det ikke var gjengjeldt? 

Tusen takk for alle svar!! 

Anonymkode: a442d...5bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er vel å unngå å se han så mye som mulig.

- sove hos familie og venner

- ta inn på billig hotell 

- sove i stua/ annet rom

Når skal dere selge?

Anonymkode: 8578a...52a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Vi deler foreløpig samme seng. Skjønner at det ikke er lurt, men jeg må si det er vanskelig for meg å la være. 

Det er snakk om å selge så raskt som mulig. Men det tar jo tid.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vondt❤️ 
Seigpining
AirBnb eller som du skriver, bare glemme at det ikke der dere. Ta bruddet den dagen dere flytter fra hverandre.

Anonymkode: df946...c96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså at jeg aldri ville klare å endre hans følelser. Valgte å tenke slik at jo mer jeg satte følelsene hans som ekte jo mer absurd ble det å elske han. Og forsøkte å se praktisk på det. Opplevde at egne følelser svant hen relativt raskt. Forsøkte å ikke dyrke et håp og en lengsel som jeg innså var fånyttes. Det gjorde noe med hele prosessen å fokusere på det som kom, praktiske løsninger, boforhold, livet, samvær. Skremmende selvsagt, men jeg visste jeg ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vi leide heldigvis bare og vi ble boende bare en mnd sammen, langt forhold og barn i bildet. 

Lykke til:)

Anonymkode: a7a91...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han gå fra deg?

Anonymkode: 18c2c...833

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg innså at jeg aldri ville klare å endre hans følelser. Valgte å tenke slik at jo mer jeg satte følelsene hans som ekte jo mer absurd ble det å elske han. Og forsøkte å se praktisk på det. Opplevde at egne følelser svant hen relativt raskt. Forsøkte å ikke dyrke et håp og en lengsel som jeg innså var fånyttes. Det gjorde noe med hele prosessen å fokusere på det som kom, praktiske løsninger, boforhold, livet, samvær. Skremmende selvsagt, men jeg visste jeg ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vi leide heldigvis bare og vi ble boende bare en mnd sammen, langt forhold og barn i bildet. 

Lykke til:)

Anonymkode: a7a91...0fa

Takk for svar! Jeg må komme meg dit, håper det skjer snart! Skal prøve å tenke slik, endre tankemønsteret mitt. Må jo klare det etterhvert.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor vil han gå fra deg?

Anonymkode: 18c2c...833

Han har oppgitt noen grunner. Vi har hatt det vanskelig, både jeg og han. Det har selvsagt påvirket oss. Hovedsaklig derfor. 

Han sier han elsker meg, men har mine tvil. Jeg tror selv følelsene hans har endret seg. Men han vil ikke svare på det. 

Må egentlig si jeg er kjempeforvirret. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vondt❤️ 
Seigpining
AirBnb eller som du skriver, bare glemme at det ikke der dere. Ta bruddet den dagen dere flytter fra hverandre.

Anonymkode: df946...

Det er kjempevondt. Selv om vi bor sammen, snakker sammen og sover i samme seng sammen, så er jo kjærestebiten borte. Ingen ordelag nærhet eller kyss. Så blir jo ikke så jeg kan glemme at det ikke er oss, men samtidig så gjør jeg det. Tror Kanskje at bruddet ikke kommer ordentlig innpå meg før vi flytter hvert til vårt.. Men det føles så lenge å vente, og så lenge å ha det vondt. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Vi deler foreløpig samme seng. Skjønner at det ikke er lurt, men jeg må si det er vanskelig for meg å la være. 

Det er snakk om å selge så raskt som mulig. Men det tar jo tid.. 

Offf.. ikke del seng med ham, du gjør det sååå mye verre for deg selv😭 Du må "lære" deg å sove uten ham uansett når dere selger huset så det er best for deg å begynne å sove alene asap. Jeg har vært i samme sitausjon selv og det hjalp veldig å unngå ham mest mulig egentlig😅 når man tilbringe mye tid ilag så er det enkelt å "gløyme" at det er slutt og då blir det ennå verre når du plutselig er alene. Ønsker deg masse lykle til, dette er ikke enkelt😪

Anonymkode: 87bd9...11c

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon. Mannen innså ikke hva han hadde før det var borte - altså, idet jeg hadde slikket sårene mine og sluttet å sørge slik som de første ukene, så begynte noe å endre seg i han. Når jeg slo av, begynte hans følelser å slå seg mer på igjen. Det er ikke slik det burde være, men dessverre fungerer det av og til slik for oss mennesker... 

Jeg tror det aller beste du kan gjøre er å flytte inn hos familie eller venner så fort som mulig. Forsøk å tenk at du ikke kan bruke han som har såret deg til å få trøst av, det funker ikke. Det blir som å tisse i buksa når man fryser... 

Hvis du flytter ut og "slår litt av" følelsesmessig, eller iallfall slår av for alt han vet, så tror jeg det kan være den eneste muligheten til at han kaaaanskje innser at han gjør en stor feil. 

Det andre alternativet er at innen du vet hvorvidt han angrer seg eller ikke, i løpet av noen uker eller et par måneder maks, så er du mest sannsynlig godt på vei i sorgprosessen og ser at du har et godt liv også uten han. 

Sender deg store klemmer ❤️

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Offf.. ikke del seng med ham, du gjør det sååå mye verre for deg selv😭 Du må "lære" deg å sove uten ham uansett når dere selger huset så det er best for deg å begynne å sove alene asap. Jeg har vært i samme sitausjon selv og det hjalp veldig å unngå ham mest mulig egentlig😅 når man tilbringe mye tid ilag så er det enkelt å "gløyme" at det er slutt og då blir det ennå verre når du plutselig er alene. Ønsker deg masse lykle til, dette er ikke enkelt😪

Anonymkode: 87bd9...11c

Takk for svar! Det du sier stemmer jo fullstendig. Og jeg vet jeg burde prøve å unngå han mest mulig. Det er bare så vanskelig når det jeg egentlig vil er å være med han mest mulig. Føler dette er en kamp jeg aldri kommer til å vinne. Men må jo bare ta tak i meg! Tror jeg er hekta på han, lest litt om det og er stygt redd jeg er det. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Helst burde du flytte ut, men det minste du bør gjøre er å sove på et annet rom enn han! Snakker av erfaring.

Anonymkode: f83e4...4eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo krevende. Og det er greit at det er det. Dette er jo midlertidig, mens dere legger huset ut for salg og får solgt det og flyttet hver til dere, så at det er så krevende er bare for noen få måneder. Så la det være tøft. Det er ikke farlig at livet er ubehagelig innimellom, ts. Det er bare ubehagelig.

Så er det viktig at dere samarbeider om det dere skal samarbeide om, salg og fordeling, eventuell oppussing, vask, tilstelning etc. Diskuter slike praktiske ting. Valg av megler? Skal veggene males? Hva bør ryddes ut og bør dere kvitte dere med unødige ting? 

Når dere ikke gjør dette - hvert sitt soverom og hver sine rutiner. Om den ene kan begynne på jobb tidlig og den andre sent er det fint. Veksle på kvelder ute så dere får alenetid, ta den helgeturen til bestemor eller venner. 

Anonymkode: 59967...b4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med hun over her som skrev at eneste muligheten du kan ha ett håp han endrer mening er å sku av og flytte ut. 
så lenge han ser du går rundt og er lei deg så vet han hvor han har deg.

Men- OM han endrer mening må du tenke på om du vil stole på han igjen. Du kan risikere å gå i angsten at han vil ut igjen… 

snakker av erfaring når min gjorde det slutt etter fem år.. Jeg dro, ga ikke lyd fra meg. Etter to måneder angret han veldig og vi ble sammen, men stoler ikke på han… så noe er ødelagt. 
skjønner du ikke bare kan dra om dere har barn. Vi har barn på hver vår kant så var lettere for meg å gå opp i røyk. 

Anonymkode: 53e6b...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er kjempevondt. Selv om vi bor sammen, snakker sammen og sover i samme seng sammen, så er jo kjærestebiten borte. Ingen ordelag nærhet eller kyss. Så blir jo ikke så jeg kan glemme at det ikke er oss, men samtidig så gjør jeg det. Tror Kanskje at bruddet ikke kommer ordentlig innpå meg før vi flytter hvert til vårt.. Men det føles så lenge å vente, og så lenge å ha det vondt. 

Ts

Har han truffet en annen? 

Anonymkode: 1173c...7bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den smerten du føler nå vil kanskje hjelpe deg senere. Det finnes ingen kur mot kjærlighetssorg. Det er lurt å sove hver for seg, det er det eneste jeg kan si. Jeg har vært igjennom det samme. 

Anonymkode: b0715...45e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Enig med hun over her som skrev at eneste muligheten du kan ha ett håp han endrer mening er å sku av og flytte ut. 
så lenge han ser du går rundt og er lei deg så vet han hvor han har deg.

Men- OM han endrer mening må du tenke på om du vil stole på han igjen. Du kan risikere å gå i angsten at han vil ut igjen… 

snakker av erfaring når min gjorde det slutt etter fem år.. Jeg dro, ga ikke lyd fra meg. Etter to måneder angret han veldig og vi ble sammen, men stoler ikke på han… så noe er ødelagt. 
skjønner du ikke bare kan dra om dere har barn. Vi har barn på hver vår kant så var lettere for meg å gå opp i røyk. 

Anonymkode: 53e6b...f29

Forstår jeg må prøve å roe ned den "lei seg" delen. Bare så innmari vanskelig! Jeg klarer ikke å tenke på annet. Hele livet faller jo i grus, uten en ordentlig forklaring på hva som har skjedd. Prøver å få han til å fortelle, men kommer bare småtteri. Kjempeforvirret og livredd. Og innser som du skriver at hvis han skulle ombestemme seg igjen, så går man kanskje bare å venter på neste gang. Skjønner ikke at det er mulig å elske noen så jævlig mye når han tydelig ikke vil ha meg.. Æsj! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den smerten du føler nå vil kanskje hjelpe deg senere. Det finnes ingen kur mot kjærlighetssorg. Det er lurt å sove hver for seg, det er det eneste jeg kan si. Jeg har vært igjennom det samme. 

Anonymkode: b0715...45e

Skulle ønske det fantes en kur, for dette er jævlig! Men ja, burde vel komme oss i hver vår seng. 

Dette skjedde bare så brått at klarer ikke å tenke klart.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har han truffet en annen? 

Anonymkode: 1173c...7bc

Han påstår at han ikke har det. Må bare tro på det, selv om tanken streifer meg rett som det er! Da håper jeg ihvertfall på ærlighet. Det eneste jeg vet er at han vil være alene. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...