Gå til innhold

En utdannelse som gir meg mulighet til å jobbe deltid og likevel tjene bra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ps, Ønsker en jobb hvor jeg jobber 40-60% og tjener noenlunde bra! Kan jobbe helger også. Har allmennfaglig studiekompetanse, men ikke fysikk og kjemi. Hva vil du anbefale meg å studere, noen som har erfaringer og eksempler på lønn? Utdanning med og uten lønn, helst maks tre år. Ps, en fulltidsjobb med 500000 i årslønn ser jeg på som ok betalt 👍

Anonymkode: 552f0...5ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Informatikk

Anonymkode: 862cd...092

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Informatikk

Jeg er virkelig ikke teknisk anlagt dessverre 🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 552f0...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 60 % og har årslønn tilsvarende 600 000, innenfor økonomi. Men har jobbet full tid i 15-16 år da, så ville ikke hatt den muligheten uten solid erfaring. 

Anonymkode: 9884d...075

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier og be om å få jobbe natt og helg? Bra med tillegg der har jeg hørt.

Anonymkode: f4c33...1b9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Paramedisin/ambulansefag? Få jobb på en stasjon med døgnvakter, da er full stilling ca. 8-9 døgn i måneden. Så da kan du jobbe 4-5 vakter i måneden for 50% stilling. 

Anonymkode: 3e5c9...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Tannpleier som selvstendig næringsdrivende? Jeg jobber 50%, har utbetalt ca 55.000. (Må skatte av dette selvsagt) itillegg til å kunne jobbe deltid og tjene greit så styrer jeg dagene som jeg vil- trenger jeg fri så tar jeg fri. Møter ikke pasient så går jeg hjem for dagen. Elsket friheten og lønnen. 

Anonymkode: 71e77...11d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener i overkant av 500 000. Riktignok med ansiennitet. Jobber 80% natt. Ca 12-13 vakter per måned. Det er ikke alle steder natt er så attraktivt så det er muligheter å forhandle lønnen noe. 

Er utdannet sykepleier. 

Dersom du jobber hos vikarbyrå kan du nok ende opp med en grei lønning hvis du sier at du kan jobbe annenhver helg, helligdager osv. 

Anonymkode: a7a22...63b

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, nattevakt. 

Anonymkode: 54609...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bare jobbe 60%? Hva med å heller få deg en jobb/yrke som du faktisk har lyst å holde på med? 

Anonymkode: 494ac...548

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor bare jobbe 60%? Hva med å heller få deg en jobb/yrke som du faktisk har lyst å holde på med? 

Anonymkode: 494ac...548

Noen har andre ting i livet utenom jobb de syns er viktig. Er ikke alle som er maur og bare vil jobbe og jobbe. 

Tod med familie, hobby, reise, sykdom, ro/stresse ned uten kav 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/23/2022 den 19.00):

Informatikk

Hva da? Går det som interaksjonsdesigner eller utvikler? Ser bare fulle stillinger 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tannpleier som selvstendig næringsdrivende? Jeg jobber 50%, har utbetalt ca 55.000. (Må skatte av dette selvsagt) itillegg til å kunne jobbe deltid og tjene greit så styrer jeg dagene som jeg vil- trenger jeg fri så tar jeg fri. Møter ikke pasient så går jeg hjem for dagen. Elsket friheten og lønnen. 

Hva gjør du som tannpleier da?

Anonymkode: e4e20...e72

AnonymBruker
Skrevet

Tupperwarekonsulent 😛

Hva med noe offshore? To uker jobb og fire uker fri ?

Anonymkode: a310c...59f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Altså hæ? Tannpleier med 50 %stilling som har utbetalt 55000? Da må du ikke skatte av det vettu, det du får utbetalt er nettolønna di. Så hvis du hadde jobba fullt hadde du hatt utbetalt 110 000 i måneden du da? Og du jobber bare dagtid? Og kan komme og gå som det passer deg, for 55 000 i mnd, netto utbetalt. 

Wooooow altså. 

Anonymkode: ea092...1d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen har andre ting i livet utenom jobb de syns er viktig. Er ikke alle som er maur og bare vil jobbe og jobbe. 

Handler om prioriteringer, lønn eller fritid. Med mindre du har høy utdannelse og lang arbeidserfaring, da kan du for eksempel jobbe som konsulent. 

Anonymkode: a5a4d...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså hæ? Tannpleier med 50 %stilling som har utbetalt 55000? Da må du ikke skatte av det vettu, det du får utbetalt er nettolønna di. Så hvis du hadde jobba fullt hadde du hatt utbetalt 110 000 i måneden du da? Og du jobber bare dagtid? Og kan komme og gå som det passer deg, for 55 000 i mnd, netto utbetalt. 

Wooooow altså. 

Anonymkode: ea092...1d3

Ikke jeg som er tannpleier, men hun skrev at hun jobber som SELVSTENDIG NÆRINGSDRIVENDE. Og da er det ingen som trekker forskuddsskatt av inntekten din, men du må være flink til å sette det på egen konto. Så nei, det er ikke nettolønnen hennes. 

Slutt å vær så j.... bastant 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Med den teknologiske utviklingen Burde egentlig 6 timers arbeidsdager vært normalen nå....

Anonymkode: 03b52...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...