Gå til innhold

Fem måneders ventetid for å bestille pass..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper pressen følger opp saken så myndighetene må svare for seg. Det kan ikke være sånn. Enkelte medier har faktisk skrevet ting som "slapp av, mange steder holder det med ID-kort". Uten å forstå at det faktisk er de samme timene man må konkurrere om for å få ID-kortet. Det virker heller ikke som om det er tatt høyde for at enda flere trenger time nå. Og ID-kortene har bare gyldighet på 5 år, så om noen år blir det enda større trykk på passkontorene. Egentlig synes jeg dette burde vært organisert helt annerledes, som at man automatisk ble tilbudt time for fornyelse når det nærmer seg et halvt år til passet utløper. Men først og fremst burde det vært MYE kortere ventetid, folk kan plutselig trenge nye pass av ulike årsaker. Synes strengt tatt dette er en tjeneste man burde ha tilgang til i løpet av få dager. Skrives det fortsatt ut nødpass i våre dager?

Anonymkode: 8cd96...c1a

Skrives ut nødpass ja, men ikke fordi man er sløv og sent ute.

Anonymkode: b8480...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på passkontoret her om dagen, og pga feil legitimasjon på fullmakten fikk vi ikke utstedt pass og måtte bestille ny time. Da sa hun som jobbet i skranken at det ble lagt ut timer mandag og onsdag morgen, rundt kl 9. Så om man sitter klar da kan man gjerne få time raskere, for det ble ikke lagt ut mange timer om gangen. 

Vi fikk bestilt ny time allerede en uke etterpå, når det ble lagt ut nye timer. 

Anonymkode: 58877...e3e

Skrevet

Jeg sjekket bokstavelig talt alle pass-kontor i Sør-Norge forrige torsdag, etter å ha oppdaget at juniors pass gikk ut snart. Første mulighet var 1 enkelt time i Drammen i slutten av juli.

Mandag morgen denne uka sjekket jeg mitt nærmeste passkontor (Hallingdal). Da lå det ute 12 timer, for i dag, onsdag 08:00-10:00. Booket umiddelbart og i dag ble passet ordnet.

Jeg tror mange (ihvertfall av de små) passkontor legger ut timer for kort tid av gangen, så sjekk ofte og gjerne en mandag morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...