Ellya01 Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har veldig lyst til å prøve å starte en privat barnehage i Sande. Jeg tror det hadde vært perfekt for familien vår å drive en privat barnehage med kanskje litt over 5 barn daglig. Men er det egentlig lønnsomt? Hvor mye tjener man, og går 100% av det foreldrene betaler i kassa, eller må man betle noe til kommune eller noe sånt? Jeg er ikke flink på økonomi, så kommer til å skaffe en veileder sånn sett, men vil vite om det er noe vits i det hele tatt før jeg begynner starter for fullt.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Ein barnehage med 5-6 barn skal vel litt til at er lønnsomt, utan at eg har reknestykket på det no. Anbefalar deg uansett å lese her, det er ei rekke krav til drift av barnehage: https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/godkjenning-og-kontroll-av-private-barnehager/ Anonymkode: 30d8e...b3b 1
kissi Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Om det er lønnsomt er absolutt ikke sikkert. Men du bør aller først forhøre deg med kommunen om de kommer til å gi bhg din tilskudd. Alle har rett til å åpne en bhg (med alle krav som følger, selvfølgelig), men det trenger ikke å bety at man får tilskudd fra kommunen, og det må man ha for å overleve. 1
Ellya01 Skrevet 23. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ein barnehage med 5-6 barn skal vel litt til at er lønnsomt, utan at eg har reknestykket på det no. Anbefalar deg uansett å lese her, det er ei rekke krav til drift av barnehage: https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/godkjenning-og-kontroll-av-private-barnehager/ Anonymkode: 30d8e...b3b Jeg har lest meg opp på alt av lover og regler Er mest den økonomiske delen jeg er usikker på. Handler så klart ikke om å tjene rått liksom, men man må jo overleve. Vi har ett hus vi kan bruke som vi nå leier ut, men det er ett perfekt sted å ha en familie barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå