Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å prøve å starte en privat barnehage i Sande. Jeg tror det hadde vært perfekt for familien vår å drive en privat barnehage med kanskje litt over 5 barn daglig. Men er det egentlig lønnsomt? Hvor mye tjener man, og går 100% av det foreldrene betaler i kassa, eller må man betle noe til kommune eller noe sånt? Jeg er ikke flink på økonomi, så kommer til å skaffe en veileder sånn sett, men vil vite om det er noe vits i det hele tatt før jeg begynner starter for fullt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er lønnsomt er absolutt ikke sikkert. Men du bør aller først forhøre deg med kommunen om de kommer til å gi bhg din tilskudd. Alle har rett til å åpne en bhg (med alle krav som følger, selvfølgelig), men det trenger ikke å bety at man får tilskudd fra kommunen, og det må man ha for å overleve.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ein barnehage med 5-6 barn skal vel litt til at er lønnsomt, utan at eg har reknestykket på det no. 

Anbefalar deg uansett å lese her, det er ei rekke krav til drift av barnehage: 

https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/godkjenning-og-kontroll-av-private-barnehager/

Anonymkode: 30d8e...b3b

Jeg har lest meg opp på alt av lover og regler :) Er mest den økonomiske delen jeg er usikker på. Handler så klart ikke om å tjene rått liksom, men man må jo overleve. Vi har ett hus vi kan bruke som vi nå leier ut, men det er ett perfekt sted å ha en familie barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...