Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kollega snakket om at hun må reise til Oslo for å søke visum. Jeg spurte hun hadde fått fri. Tar noen dager egenmelding sa hun. Blir ikke det feil? 

Anonymkode: eccec...b47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir misbruk av ordningen fordi hun ikke er syk. Hun burde søkt om permisjon, tatt ut feriedager eller avspasering i stedet.

Anonymkode: d37c2...ee7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig feil. Hun er ikke syk.

Hun får ta feriedager, avspasere eller fri uten lønn. 

Anonymkode: d9696...d53

• Liker 2
Skrevet

Om det blir feil? Det er grov utnyttelse av velferdsgoder og vil kunne medføre reaksjon fra arbeidsgiver.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også tatt egenmelding i en slik situasjon. Men hadde selvfølgelig ikke fortalt det til en kollega. Så dum

Anonymkode: ca1bf...fb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir misbruk av ordningen fordi hun ikke er syk. Hun burde søkt om permisjon, tatt ut feriedager eller avspasering i stedet.

Kan være misforståelse. Hun har ikke bodd lenge i Norge og er ikke så flink i Norsk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde også tatt egenmelding i en slik situasjon. Men hadde selvfølgelig ikke fortalt det til en kollega. Så dum

Anonymkode: ca1bf...fb1

Javel. Sånne som deg og kollegaen til ts kan føre til at hele ordningen i verste fall forsvinner.

Hvorfor kunne ikke du tatt ut ferie, avspasering eller permisjon uten lønn som alle andre normale mennesker gjør?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt fra til sjefen, så kan h*n motstride egenmeldingen. Da må vedkommende få sykmelding.

Anonymkode: 192e0...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde sagt fra til sjefen, så kan h*n motstride egenmeldingen. Da må vedkommende få sykmelding.

Anonymkode: 192e0...582

Enig. Derfor vi burde ha same ordning som i Sverige, at arbeidstaker selv må betale for de par første sykedager.
Norge er et ekstremt naivt land. Sier de fleste utlendinger om oss.
Her har vi et eksempel på en som utnytter det

Anonymkode: 0a4fe...507

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan være misforståelse. Hun har ikke bodd lenge i Norge og er ikke så flink i Norsk 

Da burde du forklare henne hva en egenmelding skal brukes til, og hvilke konsekvenser det kan få om planen hennes oppdages.

Anonymkode: 29fd2...2df

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...