AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg driver og flytter for meg selv, og innså plutselig at jeg ikke helt vet hva jeg trenger som voksen etter jeg kuttet meg. Hadde ikke slått meg en gang å kjøpe plaster. Så skulle jeg bytte batteri på vekkerklokka, men det eide jeg ikke.. Så da tenker jeg, det 3r sikkert andre ting jeg har glemt. Så hva må man ha i hus sånn egentlig? 😄 Anonymkode: 515f1...126
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Skjærefjøl, kniv, kjele, stekepanne, stekespade, kjele. Smertestillende og plaster. Batterier som du vet du har behov for. Dopapir og tørkerull. Det beste er faktisk å kjøpe inn det du ser du mangler. Bedre enn å kjøpe mye man tror man må ha, men så blir det aldri brukt. Anonymkode: c9f79...b71 1
MiniMjau Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 En plan for hvordan du skal håndtere økonomien, holde oversikt, budsjett og regnskap.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Potetskreller, salt og pepper, tape Anonymkode: 920e1...809
Gjest Lunaris Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 (endret) Medisinskap/ førstehjelpsskrin så har du det du trenger før du trenger det. Brannvarslere og brannteppe. Saks, skrutrekker, målebånd, hammer, skiftenøkkel. Og en Emergency-mappe med pass, kopi av pass, vitnemål, etc samt et par tusen i kontanter og ekstra bankkort. I tilfelle man må haste ut pga brann, naturkatastrofe, krig etc. ((beredskapslager etter Forsvarets forslag)) Endret 23. mars 2022 av Lunaris
Daisy-love Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Husker min mor gav meg et lite verktøyskrin, og sørget for at jeg hadde nål og tråd, når jeg flyttet for meg selv. Jeg har også en liten lommelykt med batterier til, nye batterier til røykvarsleren (jeg kan love deg, batteriet til røykvarsleren kommer til å begynne å gå tom for batteri midt på natten, det er bare selvsagt 😆😬🙈). Jeg har normalt sørget for å bytte batteri i røykvarsleren når jeg flytter inn, og ellers bytter jeg ved 1.desember som er en årlige dagen for å bytte batterier i den. Tape, saks, plaster, fyrstikker, en rull med «brødposer»/fryseposer, neglesaks. Paraply om du ikke/bruker har regntøy. Støtter meg på den at det er en del det er bedre å kjøpe når du ser du trenger det, men kjipt å ikke ha plaster, og de helt basic tingene. Salt, pepper, sukker og kanel er også greie ting å ha, og selvsagt vaskeutstyr. Det trengs ikke masse ulikt, men noe til oppvask, og vaske over do, bad ellers og kjøkken. Et lite obs er at ikke alle gulv skal ha hvilke som helst vaskemidler på seg. Vaskepose til bh med spiler er også fornuftig å ha. Tipper du leier, og det kan bli en dyr affære og ikke populært å ødelegge vaskemaskinen med spiler på tur. Evt kan bher håndvaskes i vasken og henges opp. Det er ofte det som er anbefalt uansett. Lykke til 😊 Dette vil gå helt fint! Du vil merke ting du savner.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Tusen. Takk, det var gode forslag 🥰 jeg vil jo kjøpe ting litt etterhvert, men tenkte noe er jo greit å ha fra før. 😃 Anonymkode: 515f1...126
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Skrutrekker/borr, hammer. Det vil du sikkert trenge og kjipt å stå uten når du setter sammen et møbel eller skrua har falt ut av gardinstanga eller lignende. Dobbel og trippel a-batterier, lyspære, målebånd, tørkestativ, pyrisept og bomull til rens av sår, smertestillende, støvrull, gavepapir Anonymkode: 89720...b58
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Det som de over skriver, samt brannslukningsapparat! Anonymkode: 0e431...4b6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg driver og flytter for meg selv, og innså plutselig at jeg ikke helt vet hva jeg trenger som voksen etter jeg kuttet meg. Hadde ikke slått meg en gang å kjøpe plaster. Så skulle jeg bytte batteri på vekkerklokka, men det eide jeg ikke.. Så da tenker jeg, det 3r sikkert andre ting jeg har glemt. Så hva må man ha i hus sånn egentlig? 😄 Anonymkode: 515f1...126 Svaret på hva man MÅ ha i hus er "det du bruker hver dag". Strengt tatt MÅ man ikke ha plaster i hus - de fleste av oss uten unger klarer å surre en bit tørkerull rundt og vente til det slutter å blø. Strengt tatt MÅ vi ikke ha batterier i bakhånd - gjelder det ikke apparat av medisinsk viktighet kan vi fint kjøpe batteri neste gang vi er på butikken. Livet uten vekkerklokke, badevekt, fjernkontroll eller annet er helt tålbart en uke eller tre. Du må ha minst ett fat og ett glass og en panne og en stekepanne og ett sett gaffel etc. Og kanskje en skål. Resten kan du kjøpe dersom du tenker "oi, det hadde vært nyttig nå". Denne besettelsen av at livet leves på kanten om man ikke har et lager av tørkerull og dopapir? Jeg aner ikke hvor den kommer fra, eller hva slags mennesker som dyrker den. I virkeligheten er det ikke viktig. Kjøp ting når du oppdager et reelt behov for dem. Anonymkode: bb45d...1ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå