Gå til innhold

Hva ville du som tenåringsforeldre gjort her? Ang. konsert med 18 års grense

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en tenåring på 17 år. 
På fredag skal favoritt artisten ha konsert her i byen, men med 18 års grense. Tenåringen min ser ut som en 18-19 åring og vil prøve å komme inn på falsk legitimasjon. Hen har tidligere kommet inn uten å vise legitimasjon. Jeg har forklart alle farene med falsk leg, men får høre at «alle» gjør det. Jeg har sagt at jeg kommer til å ringe stedet der konserten skal være og si at de må være ekstra påpasselige med å sjekke legitimasjon pga det er mange under 18 som vil prøve seg. 
Men, er det en dum ting å gjøre? Jeg kan jo gi min egen tenåring problemer ved å gjøre det, samtidig vil jeg ikke at hen skal være der bl.a pga det serveres jo alkohol osv. 

Syntes ikke en 17 åring har noe der å gjøre, rett og slett. 

Hva ville du gjort i en slik situasjon? 
(Kan ikke stenge en 17 åring inne heller)

Anonymkode: 87a19...9bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem spiller? Jeg har vært på 18års konserter med følge, men ikke stått sammen hele tiden. Kan du bli med?

Anonymkode: 8bd74...4bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg å hindre barnet ditt å dra? Som forelder ville jeg heller forsøkt finne en måte å hjelpe unngå fake leg osv, for eksempel bli med men holde avstand.. 

Anonymkode: 91947...2ea

• Liker 11
Skrevet

Hva er problemet med at han går på konsert? Eneste årsak til 18-års grense er at de serverer øl. Og det får han sikkert tak i om han vil ha utenfor konsertlokalet også.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bli med da vel? 

Anonymkode: 4974f...862

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 
Det er et utested for studenter, så hen kommer ikke inn selv om jeg er med dessverre. Hadde gladelig gått med om hen hadde kommet inn da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Hva er problemet med at han går på konsert? Eneste årsak til 18-års grense er at de serverer øl. Og det får han sikkert tak i om han vil ha utenfor konsertlokalet også.

Problemet er at hen er 17 år og jeg ønsker ikke at hen skal bli tatt med falsk leg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for deg å hindre barnet ditt å dra? Som forelder ville jeg heller forsøkt finne en måte å hjelpe unngå fake leg osv, for eksempel bli med men holde avstand.. 

Anonymkode: 91947...2ea

Hadde gladelig blitt med om hen hadde kommet inn da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. 
Det er et utested for studenter, så hen kommer ikke inn selv om jeg er med dessverre. Hadde gladelig gått med om hen hadde kommet inn da. 

Da hadde jeg sagt veldig tydelig at han ikke får gå, og om han går så hadde jeg sagt at jeg tipser politiet. Falsk legitimasjon går under dokumentforfalskning og er faktisk noe han får på rullebladet, bye bye mange muligheter. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvem spiller? Jeg har vært på 18års konserter med følge, men ikke stått sammen hele tiden. Kan du bli med?

Studentsted så hen kommer ikke inn selv om jeg er med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg sagt veldig tydelig at han ikke får gå, og om han går så hadde jeg sagt at jeg tipser politiet. Falsk legitimasjon går under dokumentforfalskning og er faktisk noe han får på rullebladet, bye bye mange muligheter. 

Tenker at det holder å tipse utestedet om at de må være nøye på å sjekke legitimasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det holder å tipse utestedet om at de må være nøye på å sjekke legitimasjonen. 

Ja men han trenger ikke å vite at det er en tom trussel sånn sett. Men han trenger å lære alvoret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forøvrig kan det hende de velger å anmelde siden de står i fare for bøter og å miste bevilgning om det oppdages at det er folk under 18 der.. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig med politi og bv på nakken

Anonymkode: 46bb6...0f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjedelig med politi og bv på nakken

Anonymkode: 46bb6...0f5

Tviler på at en får bv på nakken av at en 17 åring prøver seg med falsk leg. 
Men, Politiet kan bli innblandet, det vet jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, det holder ikke med bare det! Tips stedet OG politiet! 

Anonymkode: b3a31...c89

Gjest rabrabara
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Huff, nei, det kan få konsekvenser. Regnes som dokumentforfalskning. 

Endret av rabrabara
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Studentsted så hen kommer ikke inn selv om jeg er med. 

Personlig hadde jeg da latt ungen forsøke, og gått inn etterpå hvis h*n kom inn med falsk leg. Jeg hadde holdt meg i bakgrunnen og sjekket opp med jevne mellomrom. 

Anonymkode: 0bba2...5af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har en tenåring på 17 år. 
På fredag skal favoritt artisten ha konsert her i byen, men med 18 års grense. Tenåringen min ser ut som en 18-19 åring og vil prøve å komme inn på falsk legitimasjon. Hen har tidligere kommet inn uten å vise legitimasjon. Jeg har forklart alle farene med falsk leg, men får høre at «alle» gjør det. Jeg har sagt at jeg kommer til å ringe stedet der konserten skal være og si at de må være ekstra påpasselige med å sjekke legitimasjon pga det er mange under 18 som vil prøve seg. 
Men, er det en dum ting å gjøre? Jeg kan jo gi min egen tenåring problemer ved å gjøre det, samtidig vil jeg ikke at hen skal være der bl.a pga det serveres jo alkohol osv. 

Syntes ikke en 17 åring har noe der å gjøre, rett og slett. 

Hva ville du gjort i en slik situasjon? 
(Kan ikke stenge en 17 åring inne heller)

Hadde enten vært med inn eller så får de vente til de er 18år.  Regler er regler. Ville aldri latt de bruke fake id!! 

Det er akkurat som å gi alkohol til barna sine. Aldersgrensen er 18(20  på sprit) og allikevel gjør noen foreldre det. *poff* mellom ørene...

Anonymkode: 16dea...b5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Problemet er at hen er 17 år og jeg ønsker ikke at hen skal bli tatt med falsk leg. 

Og blir h*n tatt med falsk legg for det ganske alvorlige konsekvenser. Det er dok.falsk med en strafferamme på 2 år. Bruker vel ikke bli fengsel for falsk leg men en saftig bot. Samt at det kommer på rullebladet med ALT det innebærer. En rekke jobber vedkommende aldri vil kunne få. I beste fall vannskelig, sannsynligvis umulig å besøke en rekke land. Deriblant USA for eks.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...