AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Det har dukket opp et par interessante jobber på finn de siste dagene. Begge har søknadsfrist etter påskeferien. Som jo er lenge til. Da jeg har søkt på en liknende jobb før, så har jeg en søknad liggende, som kun trenger å finpusses litt. Jeg begynte derfor å lure på når jeg skal sende søknaden. Har det noe å si om man søker kort tid etter utlysning, eller rett før fristen? Jeg har nemlig to ganger tidligere vært på jobbintervju før søknadsfristen har gått ut (den ene fikk jeg også tilbud om før fristen gikk ut), så dermed tenker jeg at kanskje så tidlig som mulig er lurt. Men så vet jeg ikke om dette er tilfelle. Noen som vet? Anonymkode: 2240b...a00
FunnyBoy123 Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Har absolutt ingenting å si. Det er derfor man har en søknadsfrist å forholde seg til. Alle søknader vil bli vurdert etter fristen. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har søkt jobber siden januar og fikk endelig jobb i starten av mars. Min erfaring er at jeg kun kom til intervju på de stillingene jeg søkte på med omtrent en gang de kom ut Stillingene som snart hadde utløpsfrist fikk jeg aldri inervjuinnkallelse fra, så jeg antar nesten at de allerede var i intervjuprosessen eller hadde en kandidat klar på det tidspunktet jeg søkte Anonymkode: dd89d...e50
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Absolutt! Mange ser på søknader fortløpende og inviterer på jobbintervju FØR fristen. For det andre, hvis du sender rett før fristen, kan sjefen tenke at du er den som utsetter alt til siste dag... Anonymkode: 29a4f...474
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Det kommer litt an på. Hvis det er i private virksomheter KAN det ha noe å si, særlig hvis det haster med å få ansatt noen, og særlig hvis det er en liten bedrift. Hvis det er en attraktiv og stor bedrift som vanligvis kan velge og vrake i søkere er det heller ikke noe veldig stort poeng i å søke tidlig, for de vil som regel ønske å se hele søkermassen før de bestemmer seg. Hvis det er i offentlig forvaltning har søknadsdatoen ikke noe å si, da de har mye strengere formelle krav i forbindelse med ansettelser. Der vil alle som søker før fristen være med i vurderingen uansett. Anonymkode: b2177...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå