Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har i alle år ønsket seg en jente. Vi har fra før av en gutt på 3 år, og selv om han ble skuffet da ultralyd sist graviditet, elsker han gutten vår over alt på jord. Ville aldri byttet han ut. 

Men så ønsker vi oss kun et barn til, og min samboer har selv sagt at han blir kjempeskuffet om neste ikke blir en jente. Han er faktisk der at han ikke ville fått et barn til om han visste at det ble en gutt. Dette gjør meg veldig usikker på å få et barn til med han. 

Hva om han ikke får det kjønnet han ønsker seg? Hva om barnet ikke blir ønsket fra hans sin side da? 

Selv bryr jeg meg ikke veldig om kjønn. Hadde selvfølgelig vært moro med ei datter, men vet jeg ville elsket barnet akkurat like høyt. 

Anonymkode: 4fa12...004

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min samboer har i alle år ønsket seg en jente. Vi har fra før av en gutt på 3 år, og selv om han ble skuffet da ultralyd sist graviditet, elsker han gutten vår over alt på jord. Ville aldri byttet han ut. 

Men så ønsker vi oss kun et barn til, og min samboer har selv sagt at han blir kjempeskuffet om neste ikke blir en jente. Han er faktisk der at han ikke ville fått et barn til om han visste at det ble en gutt. Dette gjør meg veldig usikker på å få et barn til med han. 

Hva om han ikke får det kjønnet han ønsker seg? Hva om barnet ikke blir ønsket fra hans sin side da? 

Selv bryr jeg meg ikke veldig om kjønn. Hadde selvfølgelig vært moro med ei datter, men vet jeg ville elsket barnet akkurat like høyt. 

Selv om han ble skuffet da sist graviditet viste gutt* skal det stå her.

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er jo at barnet er friskt! Som en som måtte avbryte svangerskapet pga. store avvik på fosteret, er det du skriver bare flaut, et luksusproblem.

Anonymkode: f4224...8c0

• Liker 14
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det viktigste er jo at barnet er friskt! Som en som måtte avbryte svangerskapet pga. store avvik på fosteret, er det du skriver bare flaut, et luksusproblem.

Anonymkode: f4224...8c0

Jeg vet. Synes det er flaut at han har denne tankegangen selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da må dere jo snakke om dette. 

Forsøker dere få et barn til så må dere ha en konkret plan for fremtiden både om det blir jente, gutt ,tvillinger eller et barn med sykdom. Er svaret at man ikke ønsker flere barn dersom ett av alternativene skjer så er svaret at man ikke får flere barn. Man kan jo ikke adoptere bort den ene tvillingen eller sette guttebarnet ut i skogen. 

Å få ett barn er en helt ok mengde barn, og det er alltid den som vil ha færrest barn som skal ha viljen sin. Og så får den som vil ha flest ta valget på om han eller hun ønsker få egne barn, uten partneren.

Anonymkode: 0b009...9d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bestemme kjønnet ved kunstig befrukting. Men kanskje ikke i Norge? Vi er veldig baklengs på det området.

Dra til USA, for eksempel.

Anonymkode: f7e4f...612

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke hatt flere barn med den mannen er ihvertfall... Jeg hadde ikke klart å være sammen med en mann jeg visste hadde slike tanker om barnet vårt (uønsket feks).. 

Anonymkode: 8744a...8e5

• Liker 12
Gjest laPistola
Skrevet

Hjelpes… hvis der blir en gutt til, kanskje dere kan gi han til noen som virkelig vil ha barn, men ikke får selv? Dere ( han, men også du som henger med) burde åpenbart ikke hatt barn av noe kjønn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan bestemme kjønnet ved kunstig befrukting. Men kanskje ikke i Norge? Vi er veldig baklengs på det området.

Dra til USA, for eksempel.

Anonymkode: f7e4f...612

Vi kunne velge i UK. 

Men, har (selvfølgelig) en mann som umiddelbart sa at det ikke har betydning. 

Anonymkode: dea26...47e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke påtving noen kjønnsbekreftende operasjoner så blir alt bra.

Anonymkode: ab2f4...296

AnonymBruker
Skrevet

Om kjønn er det viktigste for dere ved et nytt barn så kan dere kanskje bli fosterforeldre til en jente. Om dere kvalifiser til det da

Anonymkode: e5cd9...ded

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Rart Rart assa ...kjenner at dette hadde jeg hatt problemer med å forholde meg til . Hadde sagt tydeligst det der er ikke tema engang , det er faktisk noe vi mennesker ikke kan styre assa...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, laPistola said:

Hjelpes… hvis der blir en gutt til, kanskje dere kan gi han til noen som virkelig vil ha barn, men ikke får selv? Dere ( han, men også du som henger med) burde åpenbart ikke hatt barn av noe kjønn.

Ja. Meg. Mann. Singel.
Men de skal konstruere sitt barn. Misunnelig likevel.

Anonymkode: ab2f4...296

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ville ikke hatt flere barn med den mannen er ihvertfall... Jeg hadde ikke klart å være sammen med en mann jeg visste hadde slike tanker om barnet vårt (uønsket feks).. 

Anonymkode: 8744a...8e5

Litt for sent, da vi ble uplanlagt gravid første gangen, og jeg ikke ante at dette med kjønn var så viktig for han.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (35 minutter siden):

Nei, for jeg hadde ønsket barnet. Hadde aldri gitt det vekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Om kjønn er det viktigste for dere ved et nytt barn så kan dere kanskje bli fosterforeldre til en jente. Om dere kvalifiser til det da

Anonymkode: e5cd9...ded

For han*

Ikke for meg. Jeg bryr meg lite om kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

Æsj.. Jeg hadde vært forsiktig med å lage flere barn med han. Skjer med ekkelt behov for å få jente baby. Høres rett og slett litt suspekt ut. 

Anonymkode: 74098...c47

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passet på at det ikke ble flere barn med den mannen. I hvert fall ikke før han hadde kommet på bedre tanker. 

Anonymkode: 18fa2...886

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en seriøs prat med han om dette. Spør om hva han tenker om dere får en gutt til, han er nødt til å klare å sette ord på hvorfor det er så viktig for han. Forklar han dine følelser rundt det å gå gravid med «feil» kjønn om det skulle bli en gutt til. Få alt på bordet. 

Anonymkode: 42810...5ac

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...