AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Baby er 7 mnd og pappaen har vært syk de siste 5 mnd, så jeg har naturligvis vært mye alene med baby. Pappa har kunnet bidra mellom 0-5% ca. Mest for å avlaste meg. Jeg har prøvd å tilrettelegge for at de skal ha det fint sammen, og babyen virker trygg på pappaen. Allikevel gråter han hele tiden når pappa skal passe på. Er så slitsomt, jeg spurte om jeg kunne ta meg en halvtime alene på soverommet, etter å ha vært våken i 4 timer med babyen siden klokka 6 (vi bruker å vekke pappaen klokka 10). Babyen har vært i strålende humør hele dagen, ja har faktisk nesten ikke grått hele uka og er i toppform. Når vi er på besøk hos andre går det også bra at jeg går ut av rommet på do, at jeg vasker og rydder opp mens andre passer på babyen osv. Men pappaen stimulerer ikke babyen nok, så det er nok derfor den gråter så fort. Den koser seg jo litt på gulvet alene, men jeg er ofte rask å sette meg litt sammen med hen på gulvet hvis hen begynner å kjede seg. Eller ta opp og tulle med, osv. Pappaen sier bare "å, du da". Jeg klarer jo ikke slappe noe av når babyen bare gråter pappaen er fortsatt litt syk og veldig sliten, så jeg kan liksom ikke bare komme med masse krav til ham. Tenker han må finne ut litt selv. Men er slitsomt å høre på Anonymkode: 1db30...ebb
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Du får veilede han litt, høres ikke ut som han kan så mye om babyers behov og stimulering etc. Anonymkode: 54687...554 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får veilede han litt, høres ikke ut som han kan så mye om babyers behov og stimulering etc. Anonymkode: 54687...554 Ja jeg prøver, men må gjøre det på en skånsom måte. Tenkte jeg skulle prøve å få han til å lese en bok av hedvig montgomery 😛 Anonymkode: 1db30...ebb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Hva med å ta fram noen leker som du vet barnet liker når pappaen skal passe, så barnet ikke kjeder seg så fort, avlede? Mulig du gjør dette allerede altså, men babyen vår kan også fort bli misfornøyd hvis jeg går, og da hjelper det med noen morsomme leker. Anonymkode: 31f39...8bb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Glemte å si; "misfornøyd når jeg går, og pappaen skal passe. " Her er forresten pappaen frisk og rask, men vet kanskje ikke alltid hva som fenger babyen. Anonymkode: 31f39...8bb
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Mi var sånn i 2 år. Bare gren og skrek når han hadde henne. Helt ufattelig slitsomt. Tror det er viktig at de involverer seg fra start, selv om det var vanskelig for deres del. Nå er min snart 3 år pappa er favoritten 🤪 Anonymkode: a1726...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå