Sola de Skrevet 23. mars 2022 #81 Skrevet 23. mars 2022 Hår er hår og vokser ut igjen. Ville latt 14 åringen få bestemme selv.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. mars 2022 #82 Skrevet 23. mars 2022 Ja, det syns jeg. Det er jo bare hår.
Lonelily Skrevet 23. mars 2022 #83 Skrevet 23. mars 2022 Haha, det hørtes ikke lekkert ut men ja, han bør få velge selv! Jeg er så eeekstremt takknemlig for at jeg fikk lov til å eksperimentere med hår og klær i tenåra. Nå var vel jeg en smule ekstrem, men gud så godt det var! Mye bedre å utagere og være vill med klær og hår enn andre ting 😉 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #84 Skrevet 23. mars 2022 Det hadde aldri falt meg inn å bestemme frisyrer til mine barn/ungdommer. Anonymkode: 5ee18...034
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mars 2022 #85 Skrevet 23. mars 2022 Synes ungdommer skal få velge frisyre selv, men dersom de ønsker å bytte frisyre veldig ofte, bør de kanskje betale for det selv. Jeg hadde i alle fall ikke betalt for dyre frisørtimer annenhver måned. Men langt hår er jo topp, det er gratis
Miranda Bailey Skrevet 23. mars 2022 #86 Skrevet 23. mars 2022 Selvsagt! Hårfrisyre og klesstil er en stor del av ens identitet, og det er vel spesielt i tenårene at man kan få et behov for å eksprimentere og uttrykke seg slik. Jeg hadde utallige forskjellige frisyrer og hårfarger i tenårene mine. Piercinger hadde jeg også. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg fikk lov til å utfolde meg slik jeg selv ønsket. 1
Miranda Bailey Skrevet 23. mars 2022 #87 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): men her har altså poden fått for seg at han skal ha laaangt hår på toppen med midtskill (så langt at det ser rotete ut, men ikke så langt at det skal i hestehale), og han har til og med ytrer ønske om hockeysveis. Forresten så er det disse frisyrene som er "in" hos guttene nå til dags. Han vil bare passe inn. Ikke stå i veien for det.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #88 Skrevet 23. mars 2022 Håret er det minste problemet din ungdom kan komme ut for. La ham ha det håret han vil. Det vokser og kan klippes igjen om en stund. Da blir det ny frisyre. Anonymkode: e6cb8...3bc 1
Miranda Bailey Skrevet 23. mars 2022 #89 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du om det, nå er det sånn at jeg bestemmer og du har ikke en noe du skulle sagt på det. Handler ikke om at jeg er hysterisk i det hele tatt, men jeg synes den frisyren er veldig fæl og vil virkelig ikke hun skal ødelegge det fine håret sitt på den måten. Hun ga seg fort på det, så den «kampen» vant mamsen gitt😉 Anonymkode: a77b7...aed Er det virkelig viktigere for deg at du synes datteren din er fin på håret, enn at hun får lov til å eksprimentere med identiteten sin og uttrykke seg slik hun selv ønsker? Jeg skjønner godt at hun ga seg fort på det, slik som du fremstiller deg her. Jeg har hatt mange venninner med slike foreldre. De snakket alltid om hvor misunnelige de var på meg som hadde ei mor som ikke var streng bare fordi de ville. 2
Lea Skrevet 23. mars 2022 #90 Skrevet 23. mars 2022 Ja. Jeg hadde latt gutten bestemme hårfrisyren selv👍
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #91 Skrevet 23. mars 2022 Yngstemann på sju bestemmer frisyren selv, de har han alltid gjort. Anonymkode: e7c87...1b7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #92 Skrevet 23. mars 2022 Her har ungen bestemt hvordan håret skal være siden hun kunne formidle sitt ønske. Det er hår. Hun har spurt om hun får farge det, det har jeg sagt ja til. Jeg skal til og med hjelpe henne. Men hun har enda til gode å finne en farge hun vil ha 😛 Hun har hatt kort hår, hun har hatt langt hår. Nå har hun en blanding fordi hun finner plutselig ut at hun vil klippe et sted. Det er ikke helt som jeg ønsker, men det er hennes hår = hennes valg. Min mening betyr svært lite på dette punktet. Hun er 11 år. Anonymkode: 59eff...825
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #93 Skrevet 23. mars 2022 Hvilke jenter født på 90 tallet hadde ikke verdens styggeste øyebryn i den alderen? Husker min mor sa "men du, skal du ha øyenbryna sånn?" , Og jeg skjønte ingenting av at hun syns de var stygge 😂😂 det der er bare noe man må gjennom tenker jeg. Anonymkode: 04b68...5ad
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #94 Skrevet 23. mars 2022 Min 13 snart, 14, velger å ha langt hår. Hun steller det selv, så ok. Anonymkode: 642f2...619
Tripptrapp1 Skrevet 23. mars 2022 #95 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): ikke alle foreldre har råd til å la sine barn kjøpe de klær de ønsker, og ta dem ofte til frisør...tenk på det. Mange som har en stil de ønsker prøve ut, men kan ikke pga dårlig råd hjemme. Anonymkode: f54c5...e60 Her drar vi raske konklusjoner, gitt! Å få rom til å utforske og finne sin egen stil behover overhodet ikke å bety at det er blir dyrt. Det betyr at man får bestemme hvilken stil klærne skal ha når det skal kjøpes nytt, uavhengig av om mor syns at juicy couture-joggedress er noe av det jævligste hun har sett. Så får man ta praten om verdien av en krone hvis fjortisen krever en dunjakke til 14K. Eller som denne tråden handler om: Å få velge sin egen klipp hos frisøren. Hos min frisør er i alle fall en klipp en klipp, så lenge det ikke blandes inn farging/bleking og annet ekstra. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #96 Skrevet 23. mars 2022 Ja, han er gammel nok til å bestemme dette selv, og dersom du er veldig streng med han kommer han nok bare til å gjøre mer opprør senere eller balk ryggen din. Anonymkode: f4613...90a
Tripptrapp1 Skrevet 23. mars 2022 #97 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje ts er redd for mobbing? Jeg fikk stort sett bestemme frisyren min selv, men jeg valgte heller aldri noe veldig spesielle greier. Jeg tror at min mor hadde satt ned foten om jeg valgte noe helt ville greier jeg fort kunne blitt mobbet for. Men, det 'verste' jeg gjorde med mitt hår, var å bleke/farge, samt klippe i sveisen som 'alle andre' hadde på den tiden. Anonymkode: 8d577...74b Blir ikke denne risikoen noe tenåringen selv må få ta stilling til? Har hen selvtillit til å ha en klin sprø sveis, la hen få teste det. Vil hen blende inn med en helt alminnelig frisyre, la hen ha det. Man kan ikke verne ungene for alt som kan gå galt, de må få rom til å finne ut av ting selv også. For målet er at de skal bli sterke og selvstendige mennesker eller? Tror tenåringen selv vet bedre hva som er riktig sveis for seg selv enn de gamle foreldrene gjør.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #98 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jenta mi på 13 år har fått en litt annen type stil etter at hun begynte på ungdomsskolen nå, hun hadde veldig lyst på undercut frisyre. Der satt jeg ned foten, ikke aktuelt så lenge jeg betaler for frisør timene.🙄 Anonymkode: 90b12...cad Hjelpes.. det er jo bare hår. Det er det minste man bør få lov til å bestemme selv. Anonymkode: 3b02e...531
Elysion Skrevet 23. mars 2022 #99 Skrevet 23. mars 2022 Ja, en 14-åring bør få bestemme selv. Bør være liten tvil om det, hallo. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #100 Skrevet 24. mars 2022 Absolutt. Hår vokser ut igjen, kan farges tilbake osv. Her ville jeg latt tenåringen styre selv. Anonymkode: 0b662...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå