AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Okay. Jeg har skrevet en tråd om disse besteforeldrene før. De som gir pengegaver til de største barnebarna fremfor minste på ni år og som sier at hun ikke får fordi hun ikke trenger det enda. Mens de andre alltid fikk da de var på samme alder. Nå hadde minste bursdag og ble ti år. Da gikk det opp for meg. De liker ikke barnebarnet sitt. Ikke en telefon, gratulasjon eller noe som helst. Ikke gave. Dette har barnet lagt merke til. Vi skal ut å feire bestemor som har rundt tall i helgen, men barnet nekter. Hun skal ikke være med på å feire bestemor, og iallefall ikke gratulere hun med dagen. Jeg vet ikke.. Jeg trenger ikke råd. Jeg måtte bare lufte litt.. Anonymkode: 1fa75...a77 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal ut å feire bestemor som har rundt tall i helgen, men barnet nekter. Hun skal ikke være med på å feire bestemor, og iallefall ikke gratulere hun med dagen. Anonymkode: 1fa75...a77 Hvorfor skal barnet tvinges med på dette? Anonymkode: 3adbf...d83 14 2 5
milla80 Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Hårreisende. Man lar ikke slike ting gå utover barn uansett hvilke "issues" man som voksen har... Skjønner deg veldig godt. Tull å si at "hun ikke trenger det" ..man finner alltid noe å gi til en ni åring !! Hadde tatt en prat med dem direkte hadde jeg vært deg . Ikke gå rundt grøten ihvertfall . Det er verdt et forsøk ihvertfall for din datters skyld tenker jeg . 2
tussi680 Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Det behøver hun jo ikke å bli med på, fordi da "forteller hun " bestemoren om at hun har det ugreit. Mye som spiller inn her, som ikke jeg vet om, leser kun det du skriver, men likevel, håper det er en tankevekker for denne bestemoren. 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal barnet tvinges med på dette? Anonymkode: 3adbf...d83 hun slipper det. hun skal være hos en venninne, men kjenner at jeg selv ikke har særlig lyst heller... Anonymkode: 1fa75...a77 16
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hun slipper det. hun skal være hos en venninne, men kjenner at jeg selv ikke har særlig lyst heller... Anonymkode: 1fa75...a77 Da bør du stå over også. Og så må mannen ta en seriøs alvorsprat med sin mor. Anonymkode: 869b3...06f 19
AprilLudgate Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 Tror jeg hadde begynt med en samtale her jeg. Send sms først så det kan synke litt inn. Si at du har merket forskjellsbehandling lenge, og håpet datteren ikke merker noe. Nå ble hun glemt bort/ignorert eller hva enn som skjedde på sin bursdag, og nå er dette blitt så åpenbart at jenta ikke har lyst til å gå i bestemors bursdag da hun nå ser så godt det hun har sett lenge. Du tenker hun trenger støtte, og blir hjemme med henne (ja, ikke helt riktig forklart da - men poenget er at du velger datter fremfor mor). Ville orientert søsken og eventuell bestefar om det samme - sånn at de eventuelt kan være med å snu utviklingen om ikke bestemor selv gidder. Ikke gå rundt grøten, ikke legg tilrette for diskusjon og teite forklaringer. Hun BLIR forskjellsbehandlet, og det er ikke bedre enn mobbing. Det har ikke skjedd ved uhell, men skjedd gang på gang. Og nå er det nok for jenta som bare føler seg ydmyket når det blir SÅ tydelig. 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 Tror jeg også hadde valgt å stå over. Mitt barn er mye viktigere en foreldre/ svigerforeldre Helt greit at barnet slipper å bli med. Om jeg hadde gått, hadde jeg nok ikke tatt med noe gave. Dette er ikke greit og det trenger de å få høre Anonymkode: 80bfc...5bd 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 Hadde også valgt å bli hjemme med barnet og latt mannen håndtere sin familie selv. Klarer han ikke å gi noe beskjed burde han nesten fått ultimatum, deg og barn eller svigerforeldre. Jeg bodde lengst unna mine besteforeldre og fikk ingenting av det søskenbarna mine fikk (penger, hjemmestrikkede gensere, arvegods, heklede sengetepper), men mine foreldre var på min side og valgte å skjerme meg enda mer og lot meg slippe å ha kontakt når de så jeg la merke til det. Så fra jeg var konfirmant møtte jeg farmor 3-4 ganger før hun døde som dement 90åring for et par år siden (jeg var ikke i begravelsen) Mine barn møtte henne en gang (da hun ble 80) Anonymkode: 155c4...654 4
Lou Salome Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 Du\din mor eller mannens? Den det gjelder må ta en telefon til sin mor og ta en alvorsprat. Si det som det er, barnet ønsker ikke å feire henne, da barnet selv ikke ble gratulert engang, og det såret både henne og dere dypt. Og at det ikke er unntak, men regel. Hva tenker hun om det? 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #11 Skrevet 23. mars 2022 Har den dette er sin mor tatt en skikkelig prat med henne? Personlig snakker jeg også godt med mine søsken om slikt, da vi alle ønsker at ting skal være rettferdig, og snakket ut om. Både mellom oss, og med tanke på barna. Anonymkode: dd37c...004 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 Oh, det hadde fristet å være barnslig her. Å bare la være å møte opp uten beskjed. Å bare si at dere glemte bursdagen, men hun glemte jo Stines bursdag forrige uke, så det gjør vel ingenting? 10 år er jo også et rundt tall... Men som voksen bør man kanskje si i fra at Stine ble så lei seg for å bli glemt på sin bursdag at hun ikke har lyst å feire bestemors bursdag. Og at du støtter henne i det og blir hjemme med henne. Anonymkode: 5af87...276 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #13 Skrevet 23. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: hun slipper det. hun skal være hos en venninne, men kjenner at jeg selv ikke har særlig lyst heller... Anonymkode: 1fa75...a77 For meg hadde det vært fullstendig uaktuelt å sende henne bort til en venninne, mens resten av familien skulle ut å feire en bestemor som ikke anerkjenner henne. Jeg vet ikke hvor din mann står i dette, men jeg hadde nektet å delta i den feiring. Og hvis det er eldre helsøsken som favoriseres, så skulle de ikke delta heller om det var opp til meg. Anonymkode: 3adbf...d83 11
BobbySocks Skrevet 23. mars 2022 #14 Skrevet 23. mars 2022 Jeg hadde absolutt ikke feiret en bestemor som behandler barnebarnet sitt slik. Er det moren til mannen din? Ja, da ville jeg forventet at han også ble hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 Jeg hadde selv dratt til disse besteforeldrene og satt meg ned tiø en god samtale, spurt rett ut hvorfor de ikke annerkjenner yngste barnebarn, at det skyver henne vekk og hun gruer seg til å møte de igjen. Ingen trusler eller gåing rundt grøten, ingen stressing eller sinne eller frustrasjon, bare få frem hva som foregår og hvorfor. Utfra deres svar kan du fatte en avgjørelse. Føler med deg, dette er ikke greit. Anonymkode: 8ac35...ad4 3
Morten1 Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har selv hatt besteforeldre som forskjellsbehandlet. Det var 3 av 9 som fikk mye mer oppmerksomhet. Vi resterende 6 kuttet kontakten mer og mer for hver år som gikk. Ingen av oss 6 savner besteforeldre noe særlig da vi faktisk ikke kjente vedkommende på slutten. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #17 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okay. Jeg har skrevet en tråd om disse besteforeldrene før. De som gir pengegaver til de største barnebarna fremfor minste på ni år og som sier at hun ikke får fordi hun ikke trenger det enda. Mens de andre alltid fikk da de var på samme alder. Nå hadde minste bursdag og ble ti år. Da gikk det opp for meg. De liker ikke barnebarnet sitt. Ikke en telefon, gratulasjon eller noe som helst. Ikke gave. Dette har barnet lagt merke til. Vi skal ut å feire bestemor som har rundt tall i helgen, men barnet nekter. Hun skal ikke være med på å feire bestemor, og iallefall ikke gratulere hun med dagen. Jeg vet ikke.. Jeg trenger ikke råd. Jeg måtte bare lufte litt.. Anonymkode: 1fa75...a77 En side er død, en side bryr seg kun om seg selv og to av barnebarna(ikke våre). Stor forskjellsbehandling på farmorbarna. Det er trist. Anonymkode: 88d37...28e
Amossa Skrevet 23. mars 2022 #18 Skrevet 23. mars 2022 Du skriver at "de ikke liker barnebarnet sitt". Betyr det at der også er en bestefar i bildet her?
Anciol Skrevet 23. mars 2022 #19 Skrevet 23. mars 2022 Skulle nesten tro at det var min farmor TS skriver om, men hun har vært død i 22 år nå
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg hadde selv dratt til disse besteforeldrene og satt meg ned tiø en god samtale, spurt rett ut hvorfor de ikke annerkjenner yngste barnebarn, at det skyver henne vekk og hun gruer seg til å møte de igjen. Ingen trusler eller gåing rundt grøten, ingen stressing eller sinne eller frustrasjon, bare få frem hva som foregår og hvorfor. Utfra deres svar kan du fatte en avgjørelse. Føler med deg, dette er ikke greit. Anonymkode: 8ac35...ad4 du kjenner ikke svigermor. Hun gjør aldri feil.. aldri vits i å snakke med hun dessverre. men jeg har avlyst min tilstedeværelse i selskapet og venninnebesøk. Anonymkode: 1fa75...a77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå