AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Vi har vært sammen i litt under 2 år og hverdagen har blitt til en rutine for lenge siden. Han har tatt mindre og mindre initiativ til sex med tiden. Jeg har også begynt å ta mindre initiativ til det for jeg orker ikke å mase, hvis jeg er den eneste som trenger intimitet. Jeg har tatt opp dette temaet så mange ganger, det har ført til krangler for han har alltid en unnskyldning for dette. Nå har jeg ikke tatt initiativ på ca 2 uker for jeg ville bare se , når lysten melder seg hos denne mannen. Den melder seg ikke noe særlig, nei 😄 Men jo mindre sex man har, desto mindre blir lysten til den forsvinner helt. For meg er initiativet fra hans side en slags bekreftelse på at jeg er tiltrekkende i hans øyne. Han er første mannen som har så lite sexlyst og gir ingen komplimenter. Hvordan snu dette ? Anonymkode: 279a8...9af
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men jo mindre sex man har, desto mindre blir lysten til den forsvinner helt. For meg er initiativet fra hans side en slags bekreftelse på at jeg er tiltrekkende i hans øyne. Han er første mannen som har så lite sexlyst og gir ingen komplimenter. Det er utallige tråder, om dette helt vanlige problemet. Du er desverre eieren av det, og med mindre mannen også ser det som ugunstig, så får du ikke gjort noe med det. Det er veldig fort gjort å komme ut for noen, som har et lavere grunnivå på libido, men som virker normalt kåte i forelskelsesperioden. De fleste tenker ikke på å grave i dybden, eller spørre eksene, etc. Men mulig det hadde lønt seg. Hvor gamle er dere, hvilke stressfaktorer har mannen, hvordan er helsa hans generelt? Anonymkode: e60d5...675 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Man må bare finne seg noen som har bra med sexlyst. Jeg er mann, men har ikke opplevd dalende sexlyst i forhold. Tvert om gjør forhold at lysten holder seg konstant høy, mens den kan gå opp og ned når jeg er singel. Anonymkode: 2727c...26a 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Du kan jo spørre deg; hvorfor skal han ta initiativ til sex? Er du noen som man tenner på? Eller skal han ta initiativ til sex i veldedighetens navn? Og før noen kommer og gnåler om at viss han ikke vil ha sex så hvorfor er han sammen med henne da? Jo, fordi folk søker forhold for bekreftelsen og stilne ensomheten. Både sex og gode relasjon kan man fint ha uten forhold - faktisk i større og bedre grad også. Anonymkode: 925d7...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og før noen kommer og gnåler om at viss han ikke vil ha sex så hvorfor er han sammen med henne da? Jo, fordi folk søker forhold for bekreftelsen og stilne ensomheten. Både sex og gode relasjon kan man fint ha uten forhold - faktisk i større og bedre grad også. Isolert sett har du rett. Men her er det jo endringen som er greia. De gikk inn i et forhold, der i hvertfall den ene parten vil, og trenger, at et aktivt sexliv er en del av det. Når alt er bra til å begynne med, så føler man seg jo lurt på et vis. Anonymkode: e60d5...675 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er utallige tråder, om dette helt vanlige problemet. Du er desverre eieren av det, og med mindre mannen også ser det som ugunstig, så får du ikke gjort noe med det. Det er veldig fort gjort å komme ut for noen, som har et lavere grunnivå på libido, men som virker normalt kåte i forelskelsesperioden. De fleste tenker ikke på å grave i dybden, eller spørre eksene, etc. Men mulig det hadde lønt seg. Hvor gamle er dere, hvilke stressfaktorer har mannen, hvordan er helsa hans generelt? Anonymkode: e60d5...675 Vi er midt i 30-årene , han er i tipp topp form, ingen sykdommer, har en jobb han trives med. Han har ingen stressfaktorer i det daglige livet. Han er veldig trygg på seg selv, rolig og blid. Harmoni i familien er viktigere for han enn sex... Vi har det veldig bra ellers. Anonymkode: 279a8...9af
Gjest Suzanne Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har vært sammen i litt under 2 år og hverdagen har blitt til en rutine for lenge siden. Han har tatt mindre og mindre initiativ til sex med tiden. Jeg har også begynt å ta mindre initiativ til det for jeg orker ikke å mase, hvis jeg er den eneste som trenger intimitet. Jeg har tatt opp dette temaet så mange ganger, det har ført til krangler for han har alltid en unnskyldning for dette. Nå har jeg ikke tatt initiativ på ca 2 uker for jeg ville bare se , når lysten melder seg hos denne mannen. Den melder seg ikke noe særlig, nei 😄 Men jo mindre sex man har, desto mindre blir lysten til den forsvinner helt. For meg er initiativet fra hans side en slags bekreftelse på at jeg er tiltrekkende i hans øyne. Han er første mannen som har så lite sexlyst og gir ingen komplimenter. Hvordan snu dette ? Anonymkode: 279a8...9af Jeg har bare vært i ett forhold der sexlysten forsvant (hos meg), og det var etter vi hadde fått barn. De andre forholdene jeg har hatt har nærmest vært basert på mye og bra sex. De holdt i maks tre år. Det var nok fordi det var for mye lidenskap og sex, og for lite av alt det andre viktige. Man kan ikke få i pose og sekk (sikkert unntak her også). Med det mener jeg både hot sex OG tryggheten/ stabiliteten. Det høres ut som mannen din har mindre behov for sex enn deg. Det er i såfall ikke mye å gjøre med. Min erfaring er at det blir verre av å snakke "det i hjel". Det er rett og slett usexy. Eneste rådet jeg kan gi, er å gjøre deg litt "kostbar" når han vil ha sex. Husk også å flørte og tulle litt i hverdagen (uten at det skal føre til sex). Lykke til
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 Ikke blitt borte enda;). To år her og like mye sex om ikke enda mer og mer magisk 🥰 Anonymkode: f28ad...46e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 Dere som har vært sammen i to og tre år har vært sammen i kort tid. Dere har ikke vært sammen lenge. Sexlyst varierer. Den kan forsvinne i perioder, eller bli lavere. Og så kan den komme tilbake for fullt. Det kan godt hende at dere har deres beste sexliv om femten år. Anonymkode: 85366...f72 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 Wow. 2 år og på vei ned? Vi er på sjette året. 1 gang om dagen minst. I starten ble det nesten for mye. Men sex er veldig veldig deilig med henne, så aldri en uke uten! Anonymkode: ec776...5e1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #11 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere som har vært sammen i to og tre år har vært sammen i kort tid. Dere har ikke vært sammen lenge. Sexlyst varierer. Den kan forsvinne i perioder, eller bli lavere. Og så kan den komme tilbake for fullt. Det kan godt hende at dere har deres beste sexliv om femten år. Anonymkode: 85366...f72 Fornuftig sagt. Det er ikke uvanlig at den ene går inn i en tørkeperiode, for så å komme tilbake. En liten pause av og til kan være fint det, så lenge alt det andre stemmer i forholdet. Anonymkode: 1302b...af4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Wow. 2 år og på vei ned? Vi er på sjette året. 1 gang om dagen minst. I starten ble det nesten for mye. Men sex er veldig veldig deilig med henne, så aldri en uke uten! Anonymkode: ec776...5e1 Det går i perioder for de fleste. Jeg ville lekt mer. Vet du hva han liker? Bedre enn meg, så da spiller du på det. Anonymkode: ec776...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #13 Skrevet 23. mars 2022 Jeg er i slutten av 30-årene, han i begynnelsen av 40-årene. Vi har vært sammen i 15 år og det har ikke dabbet av enda, for å si det sånn 😅 For å være ærlig tror jeg dét er grunnen til at vi kom oss igjennom en del vanskelige perioder. Småbarnsfasen osv. om ting var aldri så på tverke, så hadde vi i det minste dét. Og kom oss igjennom det. Anonymkode: 3c4eb...2f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #14 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): om ting var aldri så på tverke, så hadde vi i det minste dét. Og kom oss igjennom det. Akkurat. Ts' forhold begynner å ligne på en stol som mangler en fot. Den står og vipper, helt til den dagen en av de andre føttene gir etter. AnonymBruker skrev (1 time siden): Harmoni i familien er viktigere for han enn sex... Ta en seriøs samtale med ham om dette. Harmoni for deg, er å ha et sexliv i tillegg til alt det andre. Kan han jobbe med saken? Anonymkode: e60d5...675 1
Gjest rabrabara Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan jo spørre deg; hvorfor skal han ta initiativ til sex? Er du noen som man tenner på? Eller skal han ta initiativ til sex i veldedighetens navn? Og før noen kommer og gnåler om at viss han ikke vil ha sex så hvorfor er han sammen med henne da? Jo, fordi folk søker forhold for bekreftelsen og stilne ensomheten. Både sex og gode relasjon kan man fint ha uten forhold - faktisk i større og bedre grad også. Anonymkode: 925d7...ba7 Gnåler, faktisk😅 Jeg kjenner jeg tar deg veldig seriøst.. Og det er «hvis», ikke «viss». Endret 23. mars 2022 av rabrabara
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 Hm, sexlivet er det samme som da vi ble sammen, like ofte, bare bedre kvalitet på sexen. Jeg ville nok helst hatt mer sex, men vi har lagt oss på hans linje. Den sexen vi har er veldig god og nær. Anonymkode: 1a8a8...403
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #17 Skrevet 23. mars 2022 Jeg synes han har lav lyst sammenlignet med meg, men sex skjer alltid på hans initiativ, typisk 1-2 ganger i uka, jeg har så å si alltid lyst, så det blir sex da. Og da er det flere timer hver gang. Vi har vært ilag i snart 3 år. Anonymkode: 1a8a8...403
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #18 Skrevet 23. mars 2022 Rett etter han presset meg til å ta abort. Var 18 år, vi er fortsatt sammen... Anonymkode: 5de70...e3e 1
Gjest Acer Skrevet 23. mars 2022 #19 Skrevet 23. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har vært sammen i litt under 2 år og hverdagen har blitt til en rutine for lenge siden. Han har tatt mindre og mindre initiativ til sex med tiden. Jeg har også begynt å ta mindre initiativ til det for jeg orker ikke å mase, hvis jeg er den eneste som trenger intimitet. Jeg har tatt opp dette temaet så mange ganger, det har ført til krangler for han har alltid en unnskyldning for dette. Nå har jeg ikke tatt initiativ på ca 2 uker for jeg ville bare se , når lysten melder seg hos denne mannen. Den melder seg ikke noe særlig, nei 😄 Men jo mindre sex man har, desto mindre blir lysten til den forsvinner helt. For meg er initiativet fra hans side en slags bekreftelse på at jeg er tiltrekkende i hans øyne. Han er første mannen som har så lite sexlyst og gir ingen komplimenter. Hvordan snu dette ? Anonymkode: 279a8...9af Ærlig talt ! Hva bygger du dine ærfaringer på når dere har vert saman "kun 2 år", og nyleg avsluttet hvetebrødsdagene begynner du på . Klager over at han tar mindre, og mindre iniativ til sex, og du svarer med å ikkje har tatt iniativet på 2 uker. Hvilke forventninger hadde du til "sexen" før dere blei saman ? Du hevder at han er den "første mannen" som har så vist så liten sexlyst, og gjir ingen komplimenter. De "andre menn" du har vert saman med har hatt større sexlyst, og kan du undre seg over hvorfor du valgte bort noen av dem ? Det høres her ut som du legger premissene for hvor ofte dere skal ha sex.? Når han ikkje tar iniativet til sex , og følger dette opp så ofte som du skulle ønske er det en bekreftelse på manglende tiltrekkningskraft. Vi har vert gift i mange år, og dama har aldri tatt iniativet til sex, og føler meg ofte sulteforet på sex. Eit samliv m/ barn, jobb, familie består vel i all hovudsak at rutiner som ein må forholde seg til, og ein må ha overskudd til sex. Ulikt sexbehov er noe dei aller fleste par må lære seg å takle. Den dagen det blir sexnekt er dagene utvilsamt talde, og forholdet avsluttet. Endret 23. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #20 Skrevet 23. mars 2022 For meg: aldri. For henne: så fort ringen var på fingern. Anonymkode: fb694...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå