AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Hva slags symptomer og plager har du? Skal du opereres? Anonymkode: 8f338...590
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Ganske sikker på det, ja. Har diagnostisert meg selv med både cystocele og rectocele, altså både blære og tarm- fremfall. Hyppig vannlating, litt inkontinent. Vanskelig å tømme tarmen helt, må presse mot perineum eller dytte mot tarmen med en finger i skjeden. Fødte sist for 5 år siden, og er ikke så god på å huske å knipe, så jeg vil vel få veiledning i det før det blir aktuelt med operasjon vil jeg tro. Merker også at det kommer seg litt når jeg går ned i vekt, så jeg jobber med det. men jeg vil tro det blir operasjon etterhvert, både mor og mormor er operert for det samme. Håper å utsette det med å gjøre en innsats selv, da man risikerer at det kommer tilbake, så vil helst utsette første operasjon så lenge som mulig. Anonymkode: 27194...e02 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Har fremfall av både fremre og bakre vegg. Var hos gynekolog 8mnd etter fødsel som ikke ville sette diagnose for det kom sikkert til å bli bedre med tid, ammeslutt og knipetrening. Nå er det 1 år siden fødsel og det har ikke blitt stort bedre med trening, så... Jeg har ikke mye lekkasjer, sikkert mest fordi jeg ikke tør løpe og hoppe så mye. Men har problemer med å få tømt blæren skikkelig og er ofte på do. Har ubehagelig følelse av tyngde og at det gnisser og at veggene buler. Plages mye av luft som legger seg i skjeden. Og ikke minst dårlig kontakt under samleie. Kan ikke operere nå fordi er ikke sikkert på om vi skal ha flere barn. Er for så vidt veldig redd for å få flere barn i tilfelle plagene blir verre. Anonymkode: 3adab...df4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Interessant at dere begge nevner hyppig vannlating. Tisset selv svært ofte og liten mengde. Kan ofte få smerter i lysken og og over «skambeinet» når jeg må tisse. Får dere også vondt? Anonymkode: 8f338...590
yabbadoo Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 16.54): Interessant at dere begge nevner hyppig vannlating. Tisset selv svært ofte og liten mengde. Kan ofte få smerter i lysken og og over «skambeinet» når jeg må tisse. Får dere også vondt? Anonymkode: 8f338...590 Ja, jeg kan få vondt over blæren når jeg må tisse, og når jeg tisser etter å ha vært veldig tissetrengt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå