AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg er student og har 8600kr i mnd å rutte med, der 5700kr går til leien + strøm. Jeg sliter ekstremt mye ned økonomien på si, siden alt har blitt så jævlig dyrt. Jeg er bare 2 års student, og går master med 3 år til. Jeg lurer på om det blir verre eller om det kommer til å roe seg med de dyre prisene? Måtte droppe å kjøpe smør til skiven her om dagen fordi smøret til og med har økt i pris. Jeg orker ikke mer. Jeg vurderer bare å pakke tingene mine å dra hjem, samt droppe ut av skolen. Har en jobb som har slitt sinnsykt under corona, og de har akkurat åpnet, så jeg har ikke fått så mye jobb der. Jeg har søkt jobber på 178 plasser men ingen har gitt meg noe lyd. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige ellers hadde jeg bre dratt å handlet der, men det kan jeg ikke, dessverre. Jeg er ikke alene om dette, men jeg har ikke råd til å være student. Det koster for mye, og det er vanskelig å få ting til å gå rundt Anonymkode: 6c9a0...e56
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Du har ikke råd til å bo så dyrt. Finn deg et rimelig kollektiv på østkanten, eller en sokkelleilighet et stykke utenfor byen. Kjenner jeg grøsser når jeg tenker på enkelte av stedene jeg bodde... men var det som gjorde at jeg slapp å jobbe ved siden av. Smør droppet jeg forresten alle årene som student. Samt ting som å bruke penger på ting som drikkes, utover at jeg unnet meg en flaske billigvin på vors. Lagde gjerne også linsegryter med rotgrønnsaker, som blir mye rimeligere enn brødmat. Anonymkode: df1e0...a0d 4