AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har endelig etter lang tid med sterk psykisk mishandling og frykt, klart å ta et sterkt valg inni meg om å skulle gå i smug fra samboeren min. Jeg har lagt en plan om å først finne meg et sted å bo for så å flytte en dag han er på jobb. Jeg må gjøre det sånn, ellers er jeg redd jeg ikke klarer det og han "hanker" meg inn igjen. Problemet mitt er at jeg må på leiemarkedet, og det et ingen som vil leie til meg da jeg ikke har depositum. Jeg har ingen verdier eller oppsparte penger, det er han som har alt. Jeg begynner litt å miste motet, og jeg fikk ikke hjelp av NAV som mente jeg måtte finne meg bosted selv. Jeg har satt meg på kommunal leilighet venteliste, men det et lang ventetid. Jeg får virkelig ingenting og jeg klarer snart ikke mer. Jeg har prøvd å spørre alle jeg kjenner og bruke det lille nettverket jeg har via bekjente og jobb, ingen resultat. Jeg må komme meg unna nå veldig snart, ellers vet jeg at jeg er fanget igjen. Hjelp meg Anonymkode: acffb...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Har du mulighet til å spare litt først? Eventuelt bo hos familie eller venner en liten periode. Har vært i ett slikt forhold og jeg valgte å bo hjemme noen måneder til jeg fant en ny leilighet Anonymkode: 1031e...ecd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Krisesenter først. Pakk det nødvendigste og dra. Anonymkode: b6004...13c 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med krisesenteret der du bor. De tilbyr enten samtaler med dem, de kan bygge bro til deg ovenfor nav og de kan tilby en plass å bo for en periode mens du stabler deg på beina. Anonymkode: a49d1...217 4
Ellah Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Det finnes de som godtar depositumsforsikring. Det har jeg hatt på et par boliger da jeg var student og ikke hadde penger. Ellers støtter jeg krisesenter, de kan hjelpe deg å komme deg ut og starte livet på nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 Krisesenter. Dra dit først, så ordner alt seg på sikt. Hadde du vært min venninne hadde jeg latt deg bo her så lenge du hadde trengt det. Mulig noen kan hjelpe om de forstår hvor ille det er? Men, krisesenter først ja. Nå må du bare komme deg vekk, så kan du tenke mer etter det. Anonymkode: 881e1...c92 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 En måte å spare opp litt kontanter på: ta ut litt hver gang du handler. En 50lapp der, en hundrelapp her. Samle alt på et skjult sted. Anonymkode: 3717c...3bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå