AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Kjøpte et par billige, store Potter av fiberclay på Jula. Disse har ikke hull i bunnen, så jeg vurderer å bore 2-3 hull i bunnen, men er usikker på om det går eller om det sprekker opp eller noe. Noen som har gjort dette og som ev har noen tips/råd? Anonymkode: 12d6a...6e9
Minya Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Bruk universalbor/multibor og roter det saaaaaakte med drill, evt bruk det som bits i en manuell skrutrekker, men husk å ikke legg for mye trykk på for å unngå at det sprekker. Universal-/multibor er det beste alternativet siden det også kan bore i keramiske fliser.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Minya skrev (42 minutter siden): Bruk universalbor/multibor og roter det saaaaaakte med drill, evt bruk det som bits i en manuell skrutrekker, men husk å ikke legg for mye trykk på for å unngå at det sprekker. Universal-/multibor er det beste alternativet siden det også kan bore i keramiske fliser. Takk 😊 da skal jeg prøve meg forsiktig frem 🙈 altså, om de går i stykker er det ikke all verden da de ikke var kjempedyre, men liker uansett ikke å sløse og kaste heller Anonymkode: 12d6a...6e9
Minya Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Jeg kom også på at du ikke bør bore masse små hull, men heller holde deg til ett stort et, mest for at bunnen ikke skal miste integritet og revne/knuse/sett inn det som passer.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Minya skrev (1 time siden): Jeg kom også på at du ikke bør bore masse små hull, men heller holde deg til ett stort et, mest for at bunnen ikke skal miste integritet og revne/knuse/sett inn det som passer. Det tenkte jeg ikke på, da borer jeg et litt større hull 👍 Anonymkode: 12d6a...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå