AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Til sprinkelseng, eller holder det med vanlig madrass med laken over? Tisselaken blir vel klamt og er ikke anbefalt. Hva gjør egentlig overmadrass? Blir kanskje lettere å vaske, skjer det ofte lekasje/uhell som gjør at madrassen må vaskes? Anonymkode: b13f8...851
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har en på halvannet og har ikke brukt noe annet enn madrass (ikke overmadrass) og vanlig laken. Det har hendt at han har tisset gjennom når han har vært mellom bleiestørrelser og ingen av størrelsene sitter perfekt. Har da bare byttet laken. Anonymkode: b03c3...fec
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en på halvannet og har ikke brukt noe annet enn madrass (ikke overmadrass) og vanlig laken. Det har hendt at han har tisset gjennom når han har vært mellom bleiestørrelser og ingen av størrelsene sitter perfekt. Har da bare byttet laken. Anonymkode: b03c3...fec Trakk det ikke gjennom til madrassen? Anonymkode: b13f8...851
Hirka89 Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Vi har en tynn overmadrass. Ville anbefale det. Det hender jo at bleia lekker, eller at ungen kaster opp i senga f.eks. Og da er det veldig greit å kunne vaske overmadrassen, også slipper man at selve madrassen under blir grisa til. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Veldig lurt med overmadrass, ja. Gulp, tiss, oppkast er kjedelig å få rett i madrassen. Overmadrass kan slenges i maskin. Har hatt en fra aerosleep til begge mine, kunne vaske på 60 grader. Opplevde aldri lekkasjer gjennom på madrassen. Tisselaken har jeg aldri brukt, annet enn ved omgangssyke når de var eldre Anonymkode: cf37d...ae9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 Anbefaler aerosleep sin overmadrass. Madrass og tisselaken i ett pluss at barnet får puste hvis det ligger med nesen nedi. Kjøp gjerne to så er sengen klar til bruk selv om en madrass er til vask. Til dere som ikke bruker noe beskyttelse i sengen, men som lar baby sove på en madrass det har vært uhell i; Skjerp dere! Det er ekkelt og uhygienisk. Ville du selv sovet på en madrass du har tisset i? Anonymkode: da272...9a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 Kommer an på ungen. Hadde ikke vi hatt tisselaken, måtte vi kjøpt ny madrass ukentlig. Problemer med lukkemuskelen første 2 årene, så gulp og deretter spy ble en del av våre netter. Anonymkode: 9770d...597 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trakk det ikke gjennom til madrassen? Anonymkode: b13f8...851 Jo, men ikke mye. Trekket til madrassen kan tas av og vaskes. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Til dere som ikke bruker noe beskyttelse i sengen, men som lar baby sove på en madrass det har vært uhell i; Skjerp dere! Det er ekkelt og uhygienisk. Ville du selv sovet på en madrass du har tisset i? Anonymkode: da272...9a0 Babyurin er mye renere enn sæd, mensenblod og de andre kroppsvæskene voksne til stadighet søler i senga, så jeg vil tro vi sover i en mye eklere og uhygenisk seng selv. Vi har overmadrass i vår egen seng, men den er for stor for vaskemaskinen og vi har den jo noen år før den byttes ut. Anonymkode: b03c3...fec
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer an på ungen. Hadde ikke vi hatt tisselaken, måtte vi kjøpt ny madrass ukentlig. Problemer med lukkemuskelen første 2 årene, så gulp og deretter spy ble en del av våre netter. Anonymkode: 9770d...597 Det er ikke krise med tiss på madrassen 🙄 Anonymkode: 50155...efe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke krise med tiss på madrassen 🙄 Anonymkode: 50155...efe Har aldri nevnt tiss, kanskje du trenger briller? Anonymkode: 9770d...597
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #11 Skrevet 23. mars 2022 Vi hadde tisselaken. Et i tynt frotte med plastlignende på undersiden. Lå på en en natt selv for å kjenne om det ble klamt, fungerte fint. Var kjekt ved omgangssyke, når mye tiss kom på en gang og bleiene ikke klarte å ta imot alt. Jeg opplevde det mer hygienisk. Har et slags tisselaken i 3-åringen seng fortsatt. I 6-åringens seng legger jeg kladder fra apoteket under lakenet i perioder vi er utsatt for omgangssyke. Anonymkode: fcd4e...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå