Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en fyr dere ikke kjenner og ikke aner hvem er tar kontakt på messenger, og skriver «Hei», svarer dere da? Dette skjedde meg, og jeg svarte ikke. Men en måneds tid etter skriver personen igjen, denne gangen bare «hvordan går det?». Jeg begynner å lure på om jeg burde ha kjent denne personen, men finner minimalt om han på Google og på facebooksiden. Ingen felles venner. Jeg spurte rett og slett, og jeg kjenner han, og fikk til svar at «nei, jeg kjenner han ikke, men han visste hvem jeg var. Og noe om at det var kjekt å få nye venner. Jeg syns det hele er veldig veldig merkelig, og ønsker ikke videre kontakt. Men nå vet han jo hvem jeg er, så jeg er redd for å fornærme. Hva hadde dere villet skrive?

Anonymkode: c7480...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare blokker med god samvittighet. Du trenger ikke si noe engang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Emmelise skrev (5 minutter siden):

Bare blokker med god samvittighet. Du trenger ikke si noe engang.

Men hvis han vet hvem jeg er? Adressen min er lett å finne. Syns det er guffent😬

Skrevet

Vel, du kan alltids jatte med, la ham bli vennlig mot din vilje, kanskje møtes selv om du egentlig ikke vil. Men risikoen er selvsagt høyere for at du ender opp drept da enn hvis bare blokkerer ham.

Er han totalt psyko så finner du det ut rimelig kjapt og kan få voldsalarm istedetfor at det dras ut over flere år.

Vi er forøvrig alle søkbare på nett. Så hvis du er, så er han også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han fra Vestlandet?

Anonymkode: 531d6...f28

AnonymBruker
Skrevet

E da han Kåre?

Anonymkode: 6a57a...049

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med sånne som plutselig sender venneforespørsel? 

Anonymkode: 7a07a...d19

AnonymBruker
Skrevet
Emmelise skrev (14 minutter siden):

Vel, du kan alltids jatte med, la ham bli vennlig mot din vilje, kanskje møtes selv om du egentlig ikke vil. Men risikoen er selvsagt høyere for at du ender opp drept da enn hvis bare blokkerer ham.

Er han totalt psyko så finner du det ut rimelig kjapt og kan få voldsalarm istedetfor at det dras ut over flere år.

Vi er forøvrig alle søkbare på nett. Så hvis du er, så er han også.

Du har rett i alt du skriver, jeg burde jo bare blokkere. Jeg finner ikke adressen hans på nett eller noe som helst annet om han, så skeptikeren i meg er høyst oppmerksom..

AnonymBruker
Skrevet

Best å kutte først som sist. Helt sikkert en snåling.

Anonymkode: 6f714...b37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med sånne som plutselig sender venneforespørsel? 

Anonymkode: 7a07a...d19

Det er lettere syns jeg. Så lenge jeg slipper å svare på skriftlige henvendelser, så sletter jeg lett venneforespørsler fra ukjente😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Best å kutte først som sist. Helt sikkert en snåling.

Anonymkode: 6f714...b37

Ja jeg får definitivt snåling- vibber rundt han her🤪

AnonymBruker
Skrevet

Hadde uansett ikke svart eller jattet med. Kvel det i fødselen🤨

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er han fra Vestlandet?

Anonymkode: 531d6...f28

Har du hatt en lignende erfaring med en fra Vestlandet?

Skrevet

Blokkerer eller ignorerer bare. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde uansett ikke svart eller jattet med. Kvel det i fødselen🤨

Ja kveling er målet, kanskje best å ikke si «takk, men nei takk» heller, bare la være å svare mer😅 Når det er sagt, så kunne det kanskje vært en hyggelig greie om en ukjent mann tok kontakt på denne måten, men da på en heeelt annen måte. Presentere seg selv skikkelig, hva han heter, hvem han er og hvor han bor, si et par ord om hvorfor han kontakter akkurat meg, og spørre høflig om jeg har lyst å bli kjent, det hadde jo egentlig bare vært koselig. En oppegående mann hadde også fint tatt et høflig avslag. Men dette her blir bare helt feil.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har åpen profil på FB så er det sånt man må regne med.

Anonymkode: 189b6...da0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er altfor nysgjerrig til å ikke svare på noe sånt. 

Jeg ville først og fremst spurt hvem han var. Deretter ville jeg spurt om han hadde for vane å kontakte tilfeldige mennesker på messenger. Vil tro at du fort finner ut om vedkommende bare er en som tok en sjans og ville kontakte «den pene kvinnen han alltid ser på kiwi tirsdagskveldene»  eller om det er en raring.

Anonymkode: 4f094...243

Skrevet

Jeg får ofte både venneforespørsler og meldingsforespørsler. Har ikke åpen profil. Du velger jo å la den andre personen se om du har sett meldingen via messenger. Jeg ignorerer alle jeg ikke kjenner med god samvittighet, aldri tenkt tanken at de kommer til å søke meg opp å drepe meg liksom 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er altfor nysgjerrig til å ikke svare på noe sånt. 

Jeg ville først og fremst spurt hvem han var. Deretter ville jeg spurt om han hadde for vane å kontakte tilfeldige mennesker på messenger. Vil tro at du fort finner ut om vedkommende bare er en som tok en sjans og ville kontakte «den pene kvinnen han alltid ser på kiwi tirsdagskveldene»  eller om det er en raring.

Anonymkode: 4f094...243

Ja jeg ble jo litt nysgjerrig jeg også, etter at han tok kontakt for andre gang. Så jeg spurte om vi kjente hverandre, men nei, det gjorde vi ikke. Men han visste altså hvem jeg var. Jeg skrev tilbake en gang til, for å prøve å nøste litt mer opp i hvem han er, men svaret jeg fikk var diffust og rart. Intuisjonen er ikke god, og jeg vil ikke fortsette praten. Håpet er at det glir over uten at jeg trenger å si noe😬

AnonymBruker
Skrevet
SaySomething skrev (2 minutter siden):

Jeg får ofte både venneforespørsler og meldingsforespørsler. Har ikke åpen profil. Du velger jo å la den andre personen se om du har sett meldingen via messenger. Jeg ignorerer alle jeg ikke kjenner med god samvittighet, aldri tenkt tanken at de kommer til å søke meg opp å drepe meg liksom 😅

Nå tenkte jeg ikke så dramatisk som det da, men syns det er litt vanskelig å avvise en person når jeg ikke vet noe som helst om han, og han vet hvem jeg er. Den problematikken kom først opp etter at jeg svarte på meldingen, hadde jeg ikke gjort det, så hadde det vært lettere å overse😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...