AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Min straks 4 månader gamle baby sliter noe voldsomt med dagsøvn, spesielt å sovne. Jeg føler hele dagene går med til å få han til å sove, og når han først sover så varer det i 45 minutter. Han har egentlig alltid surra med søvn på dagtid, men natta er han veldig flink! Den verste perioden med 4 månaders regresjon er over (iallefall på natta). Vi hadde en periode der han våkna annahver time om natta, nå er vi tilbake til 2-4 ganger pr natt (19-06 ish). Når vi legger om kvelden er det null problemer (takkoglov), så tenker jo at det er noe vi gjør 'feil' som gjør dagene så håpløse. Så da lurer jeg på hvordan dagen ser ut for andre med 4 mnd gamle babyer? Hvor mange ganger sover de? Hvor lenge? Bruker dere lang tid på å legge hver gang? Vi må på en måtte sloss han ned i søvnen hver gang, han kan gråte i 30-60 minutter før han sovner. Han sovner enklare i vogn enn alle andre plasser, så det blir mye trilling... Får jo litt vondt av lille gullet mitt som må gjennom dette mange ganger hver dag. Anonymkode: 3f8aa...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Min baby sov bare 40-45 minutter fram til hun ble rundt 1 år. Først da begynte dagsovingen å strekke seg til en time-halvannen. Jeg følte virkelig vi prøvde alt, og det var heller ingenting som plagde henne som gjorde at hun sov kort. Men det resulterte i veldig mange korte dupper i løpet av dagen, som var ganske slitsomt både for meg og henne. Har i ettertid lurt på om hun kanskje hadde for lite klær på (jeg var veldig redd for overoppheting), men det får jeg nok aldri svar på. Hun sover fortsatt mindre enn det jeg hadde forventet og mindre enn andre barn jeg kjenner, men noen er kanskje bare slik. Baby 4 mnd har massive utviklingssteg også, så det kan jo ligge noe i det også. Anonymkode: fad46...397
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Forstår at det er vanlig at søvnen kan vare berre en søvnsyklus, det har eg slått meg litt til ro med. Men det er slitsomt for liten og stor at innsovninga byr på store problemer. Altså, vi bruker lenger tid på å legge, enn han sover. Med 3-5 søvner år dag, blir det mykje fristrasjon. Prøver å følgje når han gir søvntegn, men da blir det så lange våkenperioder. Så lurer litt på kva andre gjer i forbindelse med legging på dagen, når, hvordan, med gråt/uten, osv? Anonymkode: 3f8aa...cc1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Min sov 30-45 minutter 3-4 ganger for dag. Kunne være vanskelig å legge, men sovnet ok så lenge jeg fulgte søvntegn. Våkenperiodene kunne være lange. Mitt tips er å ikke tvangssove ut fra en "fasit". Følg barnet sine tegn og behov, og slutt å jage etter søvnen. Dagene ble mye bedre etter at jeg godtok at han var en powernapper og lot hans behov styre Anonymkode: 53334...647 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Min sov 30-45 minutter 3-4 ganger for dag. Kunne være vanskelig å legge, men sovnet ok så lenge jeg fulgte søvntegn. Våkenperiodene kunne være lange. Mitt tips er å ikke tvangssove ut fra en "fasit". Følg barnet sine tegn og behov, og slutt å jage etter søvnen. Dagene ble mye bedre etter at jeg godtok at han var en powernapper og lot hans behov styre Anonymkode: 53334...647 Takk! Har ikke turt heilt å la han styre, sidan det blir så lange perioder og "alle" sei så små barn MÅ sove etter 60-90 minutter. Skal prøve å la han styre meir. Anonymkode: 3f8aa...cc1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk! Har ikke turt heilt å la han styre, sidan det blir så lange perioder og "alle" sei så små barn MÅ sove etter 60-90 minutter. Skal prøve å la han styre meir. Anonymkode: 3f8aa...cc1 "Alle" sier så mye rart, til dels også motstridende 🤭 Landet til slutt på at de var ikke der med min baby, og at babyer er jo forskjellige med forskjellige personligheter og behov de og. Så når jeg begynte å la hn vise meg sine behov og sin personlighet så ble hn "merkelig" nok mer fornøyd! Anonymkode: 53334...647
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 Husker jeg skrev et lignende innlegg d min baby var 4 mnd 😂 slet som regel 30-60 min før hver blund, og hun sov aldri lenger enn 40 min. Hun sov ca 4-5 ganger om dagen, så var mye slit. Bæresjal ble minst gråt selv om det tok lang tid. Jeg satt og hoppa på senga med henne i bæresjal, da gråt hun ikke så mye. Trilling funka også bra. Jeg tok vogna på balkongen i blant og rulla den fram og tilbake, for å slippe å gå 5 turer om dagen. Men nyt at dere har så lette netter! Min er 7 mnd nå, dagsoving går mye bedre, men hun våkner fortsatt ca annen hver time på natta... og hver halvtime fra hun legges til jeg legger meg... Anonymkode: 6bb10...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå