Gå til innhold

Endelig jobb! Het svett av tanken på ny garderobe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ingeniør? Ha klær som gjør at du kan gå på befaring! Praktiske sko, jeans og genser! Og en varm jakke. 

Hilsen kvinnelig ingeniør på kontor.

Folk på plan er om mulig enda slappere i klesveien, når jeg tenker meg om.

Anonymkode: ac2ea...e95

Dette høres jo lovende ut 😂 det blir noen få befaringer innimellom. Mye av tiden går med til konstruering og beregninger. + noe koordinering/oppfølging i forbindelse med prosjektering. 

Jeg skal se nøye etter når jeg skal inn for å ordne formaliteter om noen uker 🤗

Anonymkode: 54b45...88d

AnonymBruker
Skrevet

Observert på jobb i dag, damer under 40:

Converse, blå skinny jeans, ull cardigan.

Dr Martens, mum jeans (blå). Ullgenser.

Skjortekjole, ullstrømpebukse, vanlige joggesko. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle ingeniører. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 14.22):

Ingeniør/arealplan/prosjektering

Begge de som hadde intervjuet stilte i fine bluser, mørk jeans/svart bukse. 

Den svarte silkeskjorten min er veldig enkel  basic. Ikke voldsomt flashy. Blazeren hang over armen min, jeg fikk absolutt ikke inntrykk av å være overpyntet :) traff en ansatt på pauserommet som gikk i jeans og skjorte. 

Når vi foretar intervjuer pynter vi oss ekstra. Sjefen går med skjørt, skjorte og pumps på intervju, og hun kan finne på å komme på kontoret med hullete jeans og sneakers ellers.

Jeg jobber på byggesak og kunne fint gått med silkebluse og dressbukse, men da med flate sko og ikke blazer. Det er ingen som går med blazer på kontoret, men vanlig med kjole, skjørt, skjorter og bluser, og med flate sko fremfor hæler. Vi kler oss litt penere enn normalt, vil jeg si. Arealplanleggerne kler seg enda litt mer casual, plansjefen kan finne på å labbe inn med Crocs, turbukse og hjemmestrikket mariusgenser. De reiser imidlertid mye ut på befaring, så da er det en fordel med mer praktisk bekledning.

Jeg ville lagt penger i fine ullgensere, bluser og t-skjorter i gode materialer, og kanskje en pen jeans. Du har kanskje noen hverdagskjoler som kan funke, så du ikke trenger kjøpe så mye nytt med en gang. Og så kan du jo bare se an kleskoden etter hvert. 

Jeg synes heller ikke 5000 kr er mye for det du beskriver. Det er antageligvis kvalitetsplagg som kan brukes sammen eller kombineres med andre ting i garderoben. 

Anonymkode: d3a7b...e7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 11.05):

Observert på jobb i dag, damer under 40:

Converse, blå skinny jeans, ull cardigan.

Dr Martens, mum jeans (blå). Ullgenser.

Skjortekjole, ullstrømpebukse, vanlige joggesko. 

Høres ut som ingeniørene på kontoret vårt også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som ingeniør. Jeg har jobbet både i det private og det offentlige. Alle stedene har det vært veldig causal stil. Kanskje skjorte på dersom vi treffer kunder. Men på kontorene kan man bruke hva man vil. Jeg hadde en kollega som brukte baggy bukser og Metallica-t-skjorte hver dag. Skikkelig skate-stil. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: a57c2...abe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når vi foretar intervjuer pynter vi oss ekstra. Sjefen går med skjørt, skjorte og pumps på intervju, og hun kan finne på å komme på kontoret med hullete jeans og sneakers ellers.

Jeg jobber på byggesak og kunne fint gått med silkebluse og dressbukse, men da med flate sko og ikke blazer. Det er ingen som går med blazer på kontoret, men vanlig med kjole, skjørt, skjorter og bluser, og med flate sko fremfor hæler. Vi kler oss litt penere enn normalt, vil jeg si. Arealplanleggerne kler seg enda litt mer casual, plansjefen kan finne på å labbe inn med Crocs, turbukse og hjemmestrikket mariusgenser. De reiser imidlertid mye ut på befaring, så da er det en fordel med mer praktisk bekledning.

Jeg ville lagt penger i fine ullgensere, bluser og t-skjorter i gode materialer, og kanskje en pen jeans. Du har kanskje noen hverdagskjoler som kan funke, så du ikke trenger kjøpe så mye nytt med en gang. Og så kan du jo bare se an kleskoden etter hvert. 

Jeg synes heller ikke 5000 kr er mye for det du beskriver. Det er antageligvis kvalitetsplagg som kan brukes sammen eller kombineres med andre ting i garderoben. 

Takk for et skikkelig grundig svar! Godt ikke alle syns jeg har gått helt over styr med 5000 kr på 3 plagg 🤭 Jeg kommer fra en familie hvor vi stort sett gikk i Levis-bukser og liknende til +1000 kr. Jeg syns ikke jeansen min var så fryktelig dyr. Men jeg har ikke hatt råd til det de siste årene. Det skal bli litt deilig å fylle opp skapene med noe annet enn bare Cubus og H&M. 

Dette høres veldig relevant ut for meg. Det eneste garderoben min ikke mangler, er faktisk fine overdeler i ull. Jeg er en ivrig strikker, stort sett bare ensfarget og klassiske ting 😅 tenkte silkeskjorten fint kunne passet inni en åpen cardigan til viktige møter. Det er klart man pynter seg litt ekstra til intervju. Så jeg følte jeg traff godt med tanke på hva intervjuene hadde på seg. 

Ellers blir det nok mye jeans med bluser/skjorter/genser fremover. Nesten litt dumt jeg starter på sommerhalvåret. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for et skikkelig grundig svar! Godt ikke alle syns jeg har gått helt over styr med 5000 kr på 3 plagg 🤭 Jeg kommer fra en familie hvor vi stort sett gikk i Levis-bukser og liknende til +1000 kr. Jeg syns ikke jeansen min var så fryktelig dyr. Men jeg har ikke hatt råd til det de siste årene. Det skal bli litt deilig å fylle opp skapene med noe annet enn bare Cubus og H&M. 

Dette høres veldig relevant ut for meg. Det eneste garderoben min ikke mangler, er faktisk fine overdeler i ull. Jeg er en ivrig strikker, stort sett bare ensfarget og klassiske ting 😅 tenkte silkeskjorten fint kunne passet inni en åpen cardigan til viktige møter. Det er klart man pynter seg litt ekstra til intervju. Så jeg følte jeg traff godt med tanke på hva intervjuene hadde på seg. 

Ellers blir det nok mye jeans med bluser/skjorter/genser fremover. Nesten litt dumt jeg starter på sommerhalvåret. 

TS

Er helt enig med deg og synes ikke du hadde brukt mye penger i det hele tatt. Ok jeans koster jo 1000+/- til fullpris og at du fant en fin blazer til under 2000 synes jeg er veldig bra, har jeg aldri klart.

Når man har fått seg en grei jobb og ok økonomi så er det veldig deilig å slippe Hm, cubus etc🙂

Anonymkode: 94eda...905

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...