Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske hardt å få den beskjeden, «skjønner ikke at du finner deg i at han er drittsekk mot deg». Jeg vet jo at han er det, og jeg har planer om å gå. Teller ned til det kan gjennomføres! Jeg ser så frem å få livet mitt tilbake!

Andre barnet har ikke sagt noe, men tar så etter faren. Når jeg sier at han ikke får snakke slik til meg, så ser han ikke at han gjør noe feil, for det er jo normalen i vårt hjem. Mamma kan man snakke til akkurat slik man vil….

Anonymkode: 3f081...85d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja… jeg fatter ikke hvorfor du finner deg i det.

Anonymkode: 07508...2cb

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ganske hardt å få den beskjeden, «skjønner ikke at du finner deg i at han er drittsekk mot deg». Jeg vet jo at han er det, og jeg har planer om å gå. Teller ned til det kan gjennomføres! Jeg ser så frem å få livet mitt tilbake!

Andre barnet har ikke sagt noe, men tar så etter faren. Når jeg sier at han ikke får snakke slik til meg, så ser han ikke at han gjør noe feil, for det er jo normalen i vårt hjem. Mamma kan man snakke til akkurat slik man vil….

Du venter med å forlate ham fordi?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor finner du deg i det? Du ser jo selv at du ikke bare ødelegger deg selv? Du ødelegger barna også. Spesielt det barnet som lærer seg at det er greit å behandle andre mennesker slikt!

Anonymkode: d1174...468

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars unger. 

Anonymkode: cf0b6...da2

• Liker 2
Skrevet

Og ungene lærer av dette. Lær barna dine at du har verdi, lær dem hvordan de skal behandle sine ektefeller, lær dem at enkelte ting er totalt uakseptabelt. Lær dem det ved å vise det i praksis. Flytt. Om så det blir litt kummerlig i starten så lærer du de noe veldig, veldig viktig.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det konkret som gjør at du ikke går nå? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke vold eller rus i vår familie, men begge mine foreldre behandlet hverandre ganske dårlig -og gjett hvem som måtte få med seg alt, jo det var meg! Og jeg har ett minne jeg, fra tolvårsalderen, hvor jeg ble forbanna og begynte å grine, jeg var forbanna på at det var så kjipe mot hverandre, kranglet å så mye. jeg lurte på om de skulle skilles, og ønsket meg innerst inne det. i dag når jeg ser tilbake, så tenker jeg, hvorfor gjorde de ikke bare det? Vår familiehistorie hadde blitt så mye bedre om de gjorde det!! Istedet holdt de sammen, og begge to ble ganske slemme av seg etterhvert, ikke bare mot hverandre, men også mot meg...

Anonymkode: 41d39...80c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er like sterke psykisk. Sånn er livet, og verden. 

Anonymkode: 3243d...878

• Liker 1
Skrevet

Så trist at du og barna har det slik. Hva er det som gjør at du ikke har gått enda?

Har dere prøvd terapi? Du kan ta kontakt med familievern kontoret for samtaler alene først, så vurdere om du vill inkludere mannen. Det er veldig alvorlig for barna dine at de lærer at familie er slemme med hverandre. Så det er sikkert nyttig for deg å snakke med noen om dette. Det kan også være lurt og få råd om hvordan du skal skape minst mulig konflikter rundt samarbeidet om barna. 

Om du ikke har økonomi eller er red for å gå så kan du kanskje ta kontakt med krisesenter? Der kan de hjelpe deg å planlegge bruddet praktisk. De kan også gi deg støte i at du må gå og kanskje hjelpe deg til å forstå hvor alvorlig situasjonen er for barna dine. 

Håper du finner styrken til å beskyte barna dine og deg selv❤️

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (46 minutter siden):

Så trist at du og barna har det slik. Hva er det som gjør at du ikke har gått enda?

Har dere prøvd terapi? Du kan ta kontakt med familievern kontoret for samtaler alene først, så vurdere om du vill inkludere mannen. Det er veldig alvorlig for barna dine at de lærer at familie er slemme med hverandre. Så det er sikkert nyttig for deg å snakke med noen om dette. Det kan også være lurt og få råd om hvordan du skal skape minst mulig konflikter rundt samarbeidet om barna. 

Om du ikke har økonomi eller er red for å gå så kan du kanskje ta kontakt med krisesenter? Der kan de hjelpe deg å planlegge bruddet praktisk. De kan også gi deg støte i at du må gå og kanskje hjelpe deg til å forstå hvor alvorlig situasjonen er for barna dine. 

Håper du finner styrken til å beskyte barna dine og deg selv❤️

En konfirmasjon om 1,5 mnd…. Er redd han ikke skal dukke opp i sønnens konfirmasjon for å straffe meg… 

Jeg har bestilt time på familievernkontoret. Han nekter å bli med, så jeg drar alene.

Jeg vet jeg skal gå, må bare få en del ting overstått først.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

:smilyblomst:

Anonymkode: 33648...794

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pass på så det ikke blir enda en ting og enda en ting du må få overstått og plutselig har tida gått og du ser tilbake at du ventet for lenge.

Ei venninne av meg prøvde på det; hun skulle gå fra mannen, men måtte vente til sommerferien var over. Og så måtte hun vente til etter konfirmasjonen. Og så blir det å vente til etter jul... og sånn går no dagan!

Bedre å gjøre det før det blir for mange andre planer som kommer i veien. 

Anonymkode: bd514...69a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

En konfirmasjon om 1,5 mnd…. Er redd han ikke skal dukke opp i sønnens konfirmasjon for å straffe meg… 

Jeg har bestilt time på familievernkontoret. Han nekter å bli med, så jeg drar alene.

Så bra du har kontaktet familie kontoret, du kan få god nytte av samtalene selv om mannen ikke blir med. Forstår du vill vente til over konfirmasjonen, men pass på at du ikke utsetter mer og mer. Det passer aldri med samlivsbrudd. Men det vill være bedre for barna dine og ikke leve i et slikt hjem, og du vill få det bedre allene også ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Dere oppdrar nå ett av barna til å bli slik som sin far. Til å bli like stygg som sin far. Det er omsorgssvikt. En omsorgssvikt som du er med på. Hver dag du velger å bli i dette forholdet. I dag. I morgen. I over i morgen. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. Dagen etter det. 

Hvor slemt skal barnet bli? Hvor langt synes du det skal gå? Det er ditt valg. Hva er viktigest? Fremtiden til barnet? Eller at faren dukker opp i det jævla selskapet?

Anonymkode: d1174...468

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv tenkt det at jeg vil ikke at jentungen i huset skal tro at det å bli utnyttet , skjemt og glemt i et hjem er slik en kvinne skal godta å leve med. Jeg ønsker heller ikke at guttungen skal tro at det er slik han skal behandle sin partner. 

Det er min jobb å vise dem at slikt ikke er akseptabelt. 

Anonymkode: 8750e...c41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...