AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Datteren min på 8 år ble invitert hjem til en venninne etter skolen. Jeg fikk melding og avtalte med forderen dagen før. Når familien skulle spise sa de at de kun hadde nok mat til seg selv og ikke min datter. Hun måtte vente på rommet. Datteren min kom hjem klokken 19 og hadde da ikke spist siden klokken 11 på skolen. Hvordan går dette an? Synes det er helt sykt at de ikke engang spurte om hun ville ha noen skiver😱😱 Anonymkode: f8ccf...118 26 5 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 22. mars 2022 Hadde vært siste gang mitt barn fikk reise dit rett fra skolen, det er sikkert. Anonymkode: 04754...171 111
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Datteren min på 8 år ble invitert hjem til en venninne etter skolen. Jeg fikk melding og avtalte med forderen dagen før. Når familien skulle spise sa de at de kun hadde nok mat til seg selv og ikke min datter. Hun måtte vente på rommet. Datteren min kom hjem klokken 19 og hadde da ikke spist siden klokken 11 på skolen. Hvordan går dette an? Synes det er helt sykt at de ikke engang spurte om hun ville ha noen skiver😱😱 Anonymkode: f8ccf...118 Det høres jo litt rart ut ja. Ville sagt "xxx har kost seg i dag, men neste gang får dere sende hjem når dere skal spise, sånn at hun også får seg litt mat og så kan hun heller komme tilbake igjen. Anonymkode: 1b6b0...cf6 68 1 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Ja, i min verden er det helt sykt!! Når det er avtalt besøk etter skoletid eller i helger, spiser gjesten alltid sammen med oss. Stort sett får alle gjester mat, både frukt, skiver, middag eller hva som helst, uansett om det et planlagt besøk eller ikke. Innimellom, når jeg har en haug nabounger her, sender jeg alle hjem til middag, så kan de leke videre etterpå. Jeg har aldri opplevd noe annet når barna mine har vært på besøk heller. Kjenner du disse foreldrene? Jeg er helt rystet... Anonymkode: 44b08...351 30 1 1
Jadaomatte Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Herregud, det er ikke normalt. Og dette ved avtalt besøk attpåtil. Hendte at mine barn hadde med seg venner hjem fra skolen, som ikke var planlagt, og jeg allerede hadde laget akkurat nok middag, da delte vi på det og supplerte med brødskiver. 17 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Stakkars unge. Hadde ikke latt henne dra dit før hun hadde fått middag hjemme neste gang. Tankeløst av dem. Skjønner at du er sjokkert ts. Var hun sulten og lei seg når hun kom hjem? Anonymkode: ac54a...70b 9
BobbySocks Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Besøk spiser alltid her, så lenge de selv vil. Hjelpes, dit hadde jeg ikke sendt ungen flere ganger. 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Det er jo helt galskap, stakkars jente. Her hadde jeg kontaktet foreldrene for sånt går ikke an.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Jeg tenker at når det er avtalt på forhånd så er det veldig spesielt at de ikke har inkludert barnet ditt i middagen, eller i det minste sendt hun hjem eller gitt hun noe brødskiver ja. Alle oppegående mennesker skjønner at man ikke kan gå så lenge uten mat. De ville vell selv ha ønsket at barnet sitt fikk middag på besøk hos dere. Jeg synes det er helt greit at man ikke kan gi andres unger middag hver dag, mange barn har med seg unger hver dag og det er ikke alltid planlagt så man har kanskje bare akkurat nok til seg og sin familie, men dette var jo ikke tilfellet her. Anonymkode: c813a...010 17
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 Absolutt ikke greit. Jeg hadde sagt tydelig fra hva jeg mente om det... Anonymkode: 5ca23...4c1 10
atropos Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Veldig spesielt. Særlig når det var avtalt besøk etter skolen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Datteren min på 8 år ble invitert hjem til en venninne etter skolen. Jeg fikk melding og avtalte med forderen dagen før. Når familien skulle spise sa de at de kun hadde nok mat til seg selv og ikke min datter. Hun måtte vente på rommet. Datteren min kom hjem klokken 19 og hadde da ikke spist siden klokken 11 på skolen. Hvordan går dette an? Synes det er helt sykt at de ikke engang spurte om hun ville ha noen skiver😱😱 Anonymkode: f8ccf...118 Stakkars :( Veldig rart når dere hadde avtalt på forhånd. Hun kunne i hvert fall ha fått noe annet å spise. Anonymkode: 6107f...fee 5
Lipyros Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Nå må dere gi dere med "typisk norsk". Det er det ABSOLUTT ikke. Jeg har flere barn, masse besøk og ALDRI har de vært her sulten, eller kommet hjem sulten fra besøk. Heller ikke vi da vi var små.. Dette er tydeligvis èn sær familie og de finnes i alle land. 42
neon_sun Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Jeg opplevde det der faktisk selv i barndommen. Hos en av venninnene mine fikk jeg aldri mat når jeg var ned hjem, selv om det alltid var avtalt. Aner ikke hva foreldrene mine gjorde med det da, var jo bare barnet. Men der er jo ikke ok, en 8 åring spiser ikke så mye, da får heller se voksne ta mindre porsjoner. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Datteren min på 8 år ble invitert hjem til en venninne etter skolen. Jeg fikk melding og avtalte med forderen dagen før. Når familien skulle spise sa de at de kun hadde nok mat til seg selv og ikke min datter. Hun måtte vente på rommet. Datteren min kom hjem klokken 19 og hadde da ikke spist siden klokken 11 på skolen. Hvordan går dette an? Synes det er helt sykt at de ikke engang spurte om hun ville ha noen skiver😱😱 Anonymkode: f8ccf...118 Det er jo unektelig snodig. Jeg ville, var jeg deg, holdt nøye øye med om din datters venninne ser uflid ut eller har andre tegn på at hun ikke har det bra hjemme. Og jeg ville absolutt ha nevnt episoden for læreren, som daglig er på jakt etter unoter i hjemmelivet til sine elever. Statistisk sett er det mellom 2 og 3 barn i hver eneste klasse som burde hatt oppfølging fra det offentlige, og en god del av dem igjen burde flyttes vekk fra sin familie. Så læreren er selvsagt vant med å se etter og vant med å melde fra. For din datters del er dette en ikke-hendelse. Et barn tåler helt fint å neglisjeres en dag. Hun valgte jo selv å ikke gå hjem eller be om å hentes, noe hun ville ha gjort om hun var ukomfortabel på noe slag vis. Anonymkode: 87085...f43 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Lipyros skrev (Akkurat nå): Nå må dere gi dere med "typisk norsk". Det er det ABSOLUTT ikke. Jeg har flere barn, masse besøk og ALDRI har de vært her sulten, eller kommet hjem sulten fra besøk. Heller ikke vi da vi var små.. Dette er tydeligvis èn sær familie og de finnes i alle land. Det her var helt vanlig i min barndom, Anonymkode: f3f14...549 12
Chiyo Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 Ikke ok. Ikke hvis det er avtalt at barnet skulle være med hjem. Jeg hadde ikke sendt barnet mitt tilbake til den familien. Barn spiser som oftest etter skoletid. Når jeg var med venninnen min hjem pleide vi alltid å spise brødskiver og pålegg. Hvis jeg var der til senere på dagen, så fikk jeg spise middag med dem. Jeg tenker at det er greit i noen tilfeller. For eksempel: Barnet ditt tar med seg et venn som bor i nabolaget hjem. Dere har ikke avtalt dette på forhånd, og du har ikke planlagt å lage mat til en ekstra person. I dette tilfelle tenker jeg at det er greit at barnet går hjem når dere skal spise, eller så kan barnet vente på rommet. Jeg anser ikke det som frekt da det ikke er planlagt og barnet kan gå hjem til seg selv å spise. Jeg syns ikke at man skal være pålagt å mate andre sine barn helt uten videre, men hvis barnet ble invitert av foreldrene og de ikke bor i nærheten, så må enhver voksen skjønne at de må gi mat til gjestene sine. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 Jeg lurer mest på om du tok motet til deg og sa fra jeg😅 Så får kranglehønene ellers holde på. Om datteren din skal dit igjen så sender du evt med en ekstra matpakke👍 Anonymkode: 9deec...4c8 5 2
Gjest theTitanic Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 Det må være trolling. Om ikke så er det helt hinsides. Jeg hadde brukt veldig mange ord på å beskrive for dem hva som ikke er greit og hvorfor med enkel ordbruk, siden de åpenbart mangler mental kapasitet.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Datteren min på 8 år ble invitert hjem til en venninne etter skolen. Jeg fikk melding og avtalte med forderen dagen før. Når familien skulle spise sa de at de kun hadde nok mat til seg selv og ikke min datter. Hun måtte vente på rommet. Datteren min kom hjem klokken 19 og hadde da ikke spist siden klokken 11 på skolen. Hvordan går dette an? Synes det er helt sykt at de ikke engang spurte om hun ville ha noen skiver😱😱 Anonymkode: f8ccf...118 Dette er et interessant fenomen. Hadde ei slik jente i klassen når jeg gikk på barne- og ungdomskolen. Noen venninner var med henne hjem, når det tid for middag så ble de andre barna sendt på rommet. Dette ble det selvfølgelig snakk om, og ungene ville ikke være med jenta lenger. Foreldrene klaget over at barnet ble utstøtt og resten av jentene i klassen fikk skylden. Anonymkode: 93107...58c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå