Nowayback Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 (endret) . Endret 20. juli 2023 av DelvisPresley 2 1
Maleficenta Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 (endret) Pappadrømmen skrev (2 minutter siden): Har lest dette mange steder her inne på forumet, men vet ikke helt hva agendaen deres er. Simple hersketeknikker som at menn over 35 har "hengeballer og seig sæd" er eksempler på det. Kanskje er det en motvekt til at mange kvinner får høre at de er lite fruktbare etter 35, ikke vet jeg. Hvordan man kan konkludere med at 35 er for sent til å få sitt første barn, forstår jeg ikke. Oldefaren min fikk sitt første av fem barn som 39-åring, og dette var over 100 år siden. Det siste barnet fikk han som 47-åring, mens barnemor var rundt 40. Tenk hvor mye eldre de var på den tiden. Likevel levde han til å se dem alle bli godt voksne, og alle barna ble gamle- noen av dem tett opp mot 100 år. Et søskenbarn av meg fikk sitt første og eneste barn som 39-åring. Jeg har også flere eksempler på damer som har vært rundt 40 da de fikk første barn. Til og med har partnerne noen ganger vært 20 år eldre, altså 60 da barnet ble født. I utgangspunktet ser jeg ikke noe galt i det. I dag er gjennomsnittet for førstegangs mødre nesten 30 år, mens førstegangsfedre er 32 år. Det betyr at like mange er eldre enn dette når de får barn, som de er yngre. Mange argumenterer med at risikoen for sykdom/syndrom hos barn øker med aldrende fedre. Denne risikoen er først fra 45 års alder, og i tillegg er det bare små økninger i faren for at barnet utvikler dette. De aller fleste får friske barn, uansett alder. Selv blir jeg snart 36, og føler det er helt absurd at noen skulle si til meg at jeg er for gammel til å få mitt første barn. Kanskje kan jeg ikke få barn- who knows. Men for gammel utelukkende pga alder- det er jeg ikke. Jeg tror kanskje at de som er opptatt av dette, ofte er de som ble foreldre i tidlig alder og ikke kjenner til annet. De som får barn i 30-årene og senere vil jo naturlig nok ha mer forståelse for det. er bare her på kg jeg hører at folk over 30 er gamle og utdaterte... og med tilgang på nipt og morkake og fostervannsprlve kan de avdekke flere syndromer så.. Endret 22. mars 2022 av Maleficenta 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har aldri hørt noen påstå noe slikt. Ikke i det virkelige liv. Du må ikke la bitre mennesker på KG påvirke deg. Noen er bare ute etter å trampe på andre fordi de er misfornøyde med sin egen tilværelse. En 35 åring har jo ikke hengeballer? Wtf. Det eneste menn bør være litt var på er trenden med at menns sædkvalitet har blitt såpass dårlig de siste 20 år. Ingen vet helt hvorfor - men det er noe vi som samfunn og på individuelt plan bør ta på alvor. Derfor tenker jeg at menn bør ikke vente alt for lenge. Om man venter til man er 45 så kan det bli vanskelig. Men selv om man ikke skulle få muligheten til å få egne barn, så er det ikke noe hinder for å bli pappa. Man kan få donorsæd eller adoptere. Det finnes mange løsninger. Anonymkode: 7bd7a...051 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 "Mange"? Det er vel heller noen ytterst få, forstyrrede individer som sier det samme flere ganger. Og siden mange er anonyme er det ikke så lett å telle dem. Og jeg har heller aldri hørt noen si noe sånt i det virkelige liv. Anonymkode: 19fd4...79f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Er kun her på kg jeg har sett sånne meninger. Eller, jeg kjenner foresten EN person som uttalte at menn burde gi opp å få barn når de runder 40. Folk har ofte så ekstreme meninger her inne i motsetning til ute i det virkelige liv. Anonymkode: 63bdd...9cb
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har heldigvis aldri hørt noen si dette. Jeg har sett i tråder på KG at en del har sterke meninger om når folk er for gamle til å få barn, men jeg har sjelden sett at de har vært helt nede i 35. Min mann var 38 og 40 da våre barn kom. Jeg har aldri tenkt at han var for gammel, han selv har en grense for seg selv ved 40, og er ikke med på å få et tredje barn. Det er aldri noen som har kommentert alderen hans til meg. Ikke min heller, jeg er noen år yngre, men hadde passert 35 da nr. to kom. Anonymkode: d421a...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå