Gå til innhold

Keto: hva har du spist i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Porky skrev (21 minutter siden):

Jeg har testet dette, og har også lyst å prøve dette og dette. Men ja, nøtter, egg og kokosmel er hovedingrediensen på de fleste jeg har sett. Du får det på de fleste velasorterte butikker, men om du har mulighet, lag nøttemel selv:P Du kan sikkert lage av mange ulike typer. Sesammel går sikkert også an, ikke prøvd det enda.

Kommer an på, men under 100g om dagen er relativt enkelt å få til. Personlig ligger jeg på rundt 60g. For å nå ketose må man vel som oftes ned under 20g, give or take. Men jeg har massive resultater på mine 60g:)

Men keto er jo 20 eller under. Over det er vanlig lavkarbo 

Anonymkode: 7fb24...d10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Keto betyr at man spiser så kroppen går i ketose. For noen holder det å ligge under 50, noen må ned i 20 og noen til og med under det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivetErEnLek skrev (43 minutter siden):

I dag har jeg hatt kaffe og vann til frokost. Spiste første måltid ca 14.00, en spisspaprika med med smøreost. Til middag ca 18.00, spiste jeg pizza med lavkarbo-bunn. Tror ikke jeg trenger mer mat i dag. Har ikke peiling på hvor mange karbohydrater jeg spiser i løpet av døgnet og det varierer nok fra dag til dag. Jeg har som regel at det kan inneholde max 5 gram/100 gram. Har levd sånn som dette i over 2 år. Brukte vel ca 6 mnd til å komme ned til 62 kg fra 82 kg (174 cm høy) og etter det,  har vekta vært stabil. Det hender den kryper ned til 60 kg, men da får jeg en periode med ulvehunger, så spiser meg opp til 62 kg igjen. 

20 kg på 6mnd er imponerende!:D Gratulerer! Jeg forsøker å gå fra 79 til 60kg. Kan du dele oppskrift på pizzabunnen eller kjøper du ferdig?

Frokost: Mandelgrøt med blåbær + sukkerfri burn

Lunsj: 2 lavkarbo brødskiver med smør, en med kokt egg og laks, en med ost og paprika.

Middag: Kjøttboller og bakte grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porky skrev (37 minutter siden):

20 kg på 6mnd er imponerende!:D Gratulerer! Jeg forsøker å gå fra 79 til 60kg. Kan du dele oppskrift på pizzabunnen eller kjøper du ferdig?

Lunsj: 2 lavkarbo brødskiver med smør, en med kokt egg og laks, en med ost og paprika.

Takk 🙂. Jeg har prøvd mange forskjellige oppskrifter,  men denne er min favoritt 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fettogforstand.no/norsk/middagsretter/smakfull-lavkarbo-pizza-med-fathead-deig/&ved=2ahUKEwj0-M6q0N_2AhUSzIsKHXlHBbgQFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw25WV1axOFcWJI-cTmSzU23

Ellers har de en ferdig bunn på tights som er helt grei, men ikke strikt lk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivetErEnLek skrev (1 time siden):

Takk 🙂. Jeg har prøvd mange forskjellige oppskrifter,  men denne er min favoritt 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fettogforstand.no/norsk/middagsretter/smakfull-lavkarbo-pizza-med-fathead-deig/&ved=2ahUKEwj0-M6q0N_2AhUSzIsKHXlHBbgQFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw25WV1axOFcWJI-cTmSzU23

Ellers har de en ferdig bunn på tights som er helt grei, men ikke strikt lk.

Tusen takk!:D Kjører ikke streng LK så den prøver jeg:) Har sett på tights men ikke kommet så langt som å kjøpe noe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
LivetErEnLek skrev (3 timer siden):

Keto betyr at man spiser så kroppen går i ketose. For noen holder det å ligge under 50, noen må ned i 20 og noen til og med under det.

Hvis du kommer i ketose av det er jo det veldig heldig. Måler du i blod eller urin? Jeg spiser mellom 30 og 50, så unnlater og skrive hva jeg spiser siden jeg ikke er på keto/ lav. «Regelen» er vel under 5 for keto, og 20 for lav, men kan jo variere litt. Hadde jeg kommet i ketose på 50 hadde jeg vært glad, men hadde vel tenkt at det var noe feil med stixene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laPistola skrev (5 timer siden):

Hvis du kommer i ketose av det er jo det veldig heldig. Måler du i blod eller urin? Jeg spiser mellom 30 og 50, så unnlater og skrive hva jeg spiser siden jeg ikke er på keto/ lav. «Regelen» er vel under 5 for keto, og 20 for lav, men kan jo variere litt. Hadde jeg kommet i ketose på 50 hadde jeg vært glad, men hadde vel tenkt at det var noe feil med stixene. 

Jeg er usikker hvor lavt jeg må for å komme i ketose. Vet som sagt ikke hvor mange karbohydrater jeg får i meg i løpet av dagen lenger. Tror jeg ligger på rundt 30 for ketose. Målte kun de første månedene. Nå kjenner jeg kroppen min så godt at jeg merker med en gang om kroppen går inn eller ut av ketose. Men har ei søster som går i ketose så fort hun kommer under 50, målt i urin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LivetErEnLek skrev (15 timer siden):

Mens 60 karbohydrater er ikke et ketogent kosthold

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LivetErEnLek skrev (16 timer siden):

Keto er en egen spesialdiett med max 5% karbohydrater og 75-85% fett når det kommer til makroer. 

Anonymkode: f2bc5...162

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har null matlyst for tiden.  Jeg spiser som regel bare lunsj og middag, men må ofte tvinge meg selv til å spise middag. Var sliten da jeg kom hjem fra job, kuttet løken og hev alt i en gryte med lok. Det smakte ok. men ble bedre med lit tobasco. Jeg har spist under 30 gram karbohydrater, nok proteiner, men ikke nok fett. For at det skal være "perfekt" skulle jeg ha spist 11 gram mindre karbohydrater og 25 gram smør. Men taken på spise mer fett nå gjør meg uvel. :vetikke:

• te og vann til frokost 
  • gresk yogurt med blåbær og avokado + kaffe  til lunsj 
  • Ca halvparten av gryten (400 g seiblokk, 1 ss tomatpure, 1,5 dl creme fraiche, 1 løk, sitronsaft, olivenolje, krydder, og vann) med brokkoli + 1 glass Pepsi max til middag 
  • floradix jern og tran

Anonymkode: b14f0...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lunsj: Flaxseeds wraps med grønnsaker og avocadodip( 2,5 carbs)

Har du oppskrift? 😃

Anonymkode: ec873...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag drakk jeg bare til frokost og lunch. 

Spiste stekt tacokjøttdeig med salat til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips om en lavkarbo ferdigmiddag de dagene man ikke orker å lage mat; coop obs har tilbud på findus fiskeretter, prøvde denne og jeg synes den var veldig god! 77 kcal og 3,1 g karbo pr 100 gram :Nikke: 

De har den også med brokkoli og spinat

EFB34235-9134-4739-AC7D-31DC13FDAC35_4_5005_c.jpeg

Endret av temolitus
Postet ved et uhell før innlegget var ferdigskrevet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frokost: ett lite glass økologisk kefir

Lunsj: salat med egg, blåmuggost og majonesbasert dressing

Middag: grillet snackpaprika med kremost og parmesan

Anonymkode: a6945...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: smørgrøt med kanel 

Lunsj: Brisk knekkebrød med smør og ost

Middag: Grateng med kremet blomkålrisotto, kjøttdeig i tomatsaus og ost

Kvelds: Babybel

(Jeg er dessverre litt for glad i ost...)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Porky skrev (På 24.3.2022 den 21.15):

Mandelgrøt høres så godt ut! Har du en bra oppskrift på det? 

Anonymkode: 2cfa2...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Frokost: ett lite glass kefir og ett lite glass h-melk

Lunsj: rester av squash lasagne

Middag: rester av squash lasagne

Snacks: pepsi max og grønn te

Anonymkode: a6945...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 20.25):

Det står at både keto og lavkarbo er inkludert her i HI.

Anonymkode: a9e97...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...