Gå til innhold

"Du har vokst deg pen" sa min gamle onkel til meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere tenkt at utsagnet myntet på at jeg ikke var så pen som barn?

🤔

Anonymkode: 59b23...06f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha tenkt: «Oi, jeg er pen nå!» og ikke tenkt noe mer på det. 😊

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er et kompliment fra en gammel mann. Når man er barn er man søt, som voksen pen.

Anonymkode: d366e...a78

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han liker store damer?

Anonymkode: f3ef9...72e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg var ett pent barn som jeg fikk ofte høre. Men nå er jeg en voksen kvinne på snart 45 og fikk høre av ett vennepar av mine foreldre som jeg traff på som hadde kommenter hvor fortsatt så flott og stilig kvinne jeg var (får fortsatt blikk fra andre menn, så syns fortsatt veldig kjekt å få komplimenter).

Anonymkode: a46ce...24a

Skrevet

At du før var barn, nå er du blitt en pen dame/eldre ungdom.

Unger vokser mye, voksne ikke. Det var et kompliment. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De sa sånt før..

Anonymkode: fb571...4c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 20.54):

🤔

Herregud

Anonymkode: 2d977...3a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 20.54):

🤔

Det er naturlig å tro det, ja, men hvorfor i all verden henge seg opp i sånt?

Anonymkode: 41462...42d

• Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Eldre mennesker sier sånt, det er  et kompliment. Han sa det IKKE fordi du var et stygt barn,. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De sa sånt før..

Anonymkode: fb571...4c2

De sa ikke sånt før til alle, men gjerne til de som ikke hadde et veldig tiltalende ytre som barn, og som "vokste det av seg". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (Akkurat nå):

Eldre mennesker sier sånt, det er  et kompliment. Han sa det IKKE fordi du var et stygt barn,. 

Det er forskjell på stygg og ordinær. Man kan ha vært et helt ordinært barn, og vokst opp til å bli pen. 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på stygg og ordinær. Man kan ha vært et helt ordinært barn, og vokst opp til å bli pen. 

Ja, men det virker jo som TS tror hun var stygg som barn,  siden hun/han reagerte sånn på  utsagnet. 

AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (2 minutter siden):

Ja, men det virker jo som TS tror hun var stygg som barn,  siden hun/han reagerte sånn på  utsagnet. 

Hvor får du det fra? Hun lurer på om hun ikke var så pen, det er ikke det samme som stygg. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor får du det fra? Hun lurer på om hun ikke var så pen, det er ikke det samme som stygg. 

Det var sånn jeg tolket det, siden hun reagerte som hun gjordet. 

AnonymBruker
Skrevet

Betyr vel at du ikke var så pen som barn ja..  Men verre når onkler og tanter sier til deg i tenårene at du er feit og stygg!

Anonymkode: 828c6...fd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel la oss være realistiske: 

Kanskje var det et klønete kompliment. Kanskje var du mindre pen eller ordinær som barn. Alle barn er ikke pene. Jeg var ikke pen. Skjønner at om noen sier det så er det jug. 

Uansett om du var pen elle rikke som barn så er det et kompliment til deg at du er pen i nåtiden.  Det er nåtiden vi lever i, så du burde være glad. Han syntes du er pen og ville fortelle deg det. Det er BRA. Fokuser på det som er bra. 

Anonymkode: 58416...553

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt noe i den duren, men tror det handler litt om at barn jo på en måte ikke er pene. 

I en alder så kan de til og med se litt rare ut, tynne pipestælker med store tenner og ører som står rett ut, og man kan ikke nødvendigvis se på en unge om de blir vakre som voksne.

Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette uten at det høres ekkelt ut selv om det ikke nødvendigvis er det, men menn bedømmer jo attraktivitet litt ut fra hva som er seksuelt attraktivt også. Ikke dermed sagt at din onkel vil ligge med deg altså, men du var ikke i kategorien tiltrekkende kvinne før du ble kjønnsmoden. Nå kan han se at du er pen (for andre jevnaldrende menn da altså). 

Anonymkode: 13921...393

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...