AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Min datter skal på håndball cup i sommer. Jeg tenkte å kjøre dit å være med. Skal vare i 5 dager. De vil at foreldre skal bytte på å overnatte sammen jentene. Men helsen min tåler det ikke. Både psykisk og fysisk. Men skal jeg snakke med treneren om det? Vil ikke snike meg unna dugnaden. Jeg deltar på alle dugnader ellers og kjører til alle bortekamper. Så jeg burde kanskje ikke ha dårlig samvittighet? Anonymkode: a1292...e01
Ulrikke Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Datteren min spilte håndball i 10 år, med utallige cuper osv. Det er alltid noen foreldre som melder seg, men jeg var ærlig og sa at det ikke var hyggelig for noen om jeg skulle overnatte med dem, for jeg kom ikke til å sove et sekund. Andre sa at de sovner uansett hvor det er, og at det var null problem for dem. Jeg har alltid bidratt på andre måter, sjauing, sekretariat, kaker, kjøring av alle hit og dit, kiosk osv, så jeg fikk ingen sure blikk av den grunn! Bedre å være ærlig enn å bare la det skli i stillhet tenker jeg da.... Siden jeg hadde bil på cuper hvor jentene hadde reist med buss feks, så kunne jeg heller brukes til innkjøp/henting av ting osv, funket fint for alle det! 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Jeg tenker det er innafor, men du bør forklare det med evt. fysiske plager og ikke psykiske. Anonymkode: 3c3c3...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 De trenger ikke vite grunn. Du kan nevne at helsa ikke tillater det, men du trenger ikke å utbrodere det. Anonymkode: 4ff89...295 4
Jadaomatte Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 (endret) På dugnader på skolen, har vi opplevd foreldre som har sagt at de ikke klarer ditt eller datt, om det så er psykisk eller fysisk, ingen som hefter seg med det. En som sa hun slet med mye folk rundt seg, en som ikke taklet stress, fikk panikkangst om det ble for mye. En som sa hun måtte se formen ann pga fysisk sykdom . Ville bare sagt det som det var, at helsen ikke tåler det. Om spør i samme åndedrag om det er noe annet du kan gjøre. Trenger ikke å si mer enn det, egentlig. Folk er stort sett forståelsesfulle. Det viktigste er at alle bidrar med det de kan bidra med. Og det høres det ut som om du gjør🙂 Endret 22. mars 2022 av Jadaomatte 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Jadaomatte skrev (1 time siden): På dugnader på skolen, har vi opplevd foreldre som har sagt at de ikke klarer ditt eller datt, om det så er psykisk eller fysisk, ingen som hefter seg med det. En som sa hun slet med mye folk rundt seg, en som ikke taklet stress, fikk panikkangst om det ble for mye. En som sa hun måtte se formen ann pga fysisk sykdom . Ville bare sagt det som det var, at helsen ikke tåler det. Om spør i samme åndedrag om det er noe annet du kan gjøre. Trenger ikke å si mer enn det, egentlig. Folk er stort sett forståelsesfulle. Det viktigste er at alle bidrar med det de kan bidra med. Og det høres det ut som om du gjør🙂 Takk. Er litt flaut at man ikke klarer det som alle andre klarer Anonymkode: a1292...e01
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min datter skal på håndball cup i sommer. Jeg tenkte å kjøre dit å være med. Skal vare i 5 dager. De vil at foreldre skal bytte på å overnatte sammen jentene. Men helsen min tåler det ikke. Både psykisk og fysisk. Men skal jeg snakke med treneren om det? Vil ikke snike meg unna dugnaden. Jeg deltar på alle dugnader ellers og kjører til alle bortekamper. Så jeg burde kanskje ikke ha dårlig samvittighet? Anonymkode: a1292...e01 Her overnatter en gruppe hele cupen, det byttes ikke på. Aldri noen tvang om overnatting. At man sliter med søvn, rygg og annet man ikke vil snakke om er nok til at man skal slippe. Det er nok annet man kan hjelp med. Bare å si rett ut at akkurat overnatting ikke er mulig. Anonymkode: 7b374...659
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min datter skal på håndball cup i sommer. Jeg tenkte å kjøre dit å være med. Skal vare i 5 dager. De vil at foreldre skal bytte på å overnatte sammen jentene. Men helsen min tåler det ikke. Både psykisk og fysisk. Men skal jeg snakke med treneren om det? Vil ikke snike meg unna dugnaden. Jeg deltar på alle dugnader ellers og kjører til alle bortekamper. Så jeg burde kanskje ikke ha dårlig samvittighet? Anonymkode: a1292...e01 Hvorfor skal dere absolutt ødelegge moroa og frata ungene gleden av å sosialisere uten oppsyn? Si "nei, jeg kommer ikke til å overnatte med jentene. Det er å frata dem gode opplevelser og påføre dem psykiske vansker dersom vi voksne konstant overvåker dem, så det har jeg ikke samvittighet til å bidra til." Det holder plenty at en voksen titter inn i 10-11 tiden og sier "nå legger dere dere" og så går igjen og lar dem fortsette å være våkne og kose seg. Anonymkode: d66b2...abc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Takk. Er litt flaut at man ikke klarer det som alle andre klarer Anonymkode: a1292...e01 Det er bare slik det er. Kanskje du kan tilby deg å bake rundstykker de kan ha med seg i stedet? Anonymkode: db58e...0ed 1
Hurrahei Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor skal dere absolutt ødelegge moroa og frata ungene gleden av å sosialisere uten oppsyn? Si "nei, jeg kommer ikke til å overnatte med jentene. Det er å frata dem gode opplevelser og påføre dem psykiske vansker dersom vi voksne konstant overvåker dem, så det har jeg ikke samvittighet til å bidra til." Det holder plenty at en voksen titter inn i 10-11 tiden og sier "nå legger dere dere" og så går igjen og lar dem fortsette å være våkne og kose seg. Anonymkode: d66b2...abc Trenger ikke sove på samme rom som barna da. Det må være voksne tilstede, mtp brannvakt. Det skal alltid være en våken voksenperson, til en hver tid. Hos oss var det slik at barna sov på 2-3 klasserom, og vi voksne sov i ett. På en skole måtte vi bo voksne sammen m barna, pga plassmangel. Da valgte jeg å sove på gulvet i enden av en gang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå